پل ورگه سران ظرفیت رونق گردشگری را دارد

اقتصاد ایران: سرعین - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پل ویژه سه طبقه ورگه سران جاذبه منحصربفرد گردشگری است و امکان جذب گردشگران و مسافران بیشمار را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی عصر یکشنبه در آئین افتتاح پل معلق ورگه سران دربند سرعین اظهار کرد: پل ورگه سران با طول و ارتفاع بینظیر در موقعیت صخره‌ای با طراحی و نظارت ویژه اجرایی و عملیاتی شده و شایسته است هر ایرانی یک بار این پل را نظاره گر باشد.

وی وجود این پل را برای رونق روستاهای سرعین نظیر ورگه سران و اوجور قابل اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: رویداد ۲۰۲۳ فرصتی استثنایی برای استان اردبیل رقم زده تا به تدریج ظرفیت‌های گردشگری این استان به دنیا معرفی شود که پل ورگه سران یکی از این جاذبه‌های بی نظیر است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در کنار جذابیت خود پل مراحل ساخت آن بسیار پیچیده و طاقت فرسا بوده به طوری که قرار است به میزان ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در فازهای جدید انجام شود تا پروژه با زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی مناسب فرصت ماندگاری مسافران را فراهم کند.

ضرغامی افزود: با راه اندازی پل چهره روستاهای در مسیر پل ورگه سران دچار تحول شده و قطعاً دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها باید تدبیری مناسب برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافران بیندیشند.

وی تصریح کرد: مراحل ساخت پل همچون دوران دفاع مقدس و ساخت پل‌های رزمندگان سلحشور ما سخت و دشوار بوده و حتی در این یک سال روند احداث آن متوقف و تعطیل نشده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مدیریت این مجموعه، مهندسان فنی و عوامل اجرایی به ویژه کارگران و مهندسان در ساخت این پل پیچیده و بینظیر قدردانی کرد و گفت: ما به احداث چنین پل‌هایی نیاز داریم و در کنار آن باید پلی را بزنیم تا دل‌های مردم به هم وصل شوند.

ضرغامی نگاه شهید جمهور را به ایرانیان خارج از کشور به عنوان فرزندان غیور این مرز و بوم یادآور شد و بیان کرد: بدون هیچ محدودیتی ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به ایران بازگشته تا در آرامش و امنیت کامل زندگی شایسته ای را سپری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ