زنجیره گردشگری در اردبیل همچنان لنگ می‌زند

اقتصاد ایران: سرعین- استاندار اردبیل گفت: زنجیره توسعه صنعت گردشگری از قبیل هتل و فضاهای پذیرایی استاندارد در استان اردبیل لنگ می‌زند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی عصر یکشنبه در آئین افتتاح پل سه طبقه‌ای ورگه سران سرعین اظهار کرد: برگزاری رویداد ۲۰۲۳ فرصتی را فراهم کرد تا ما بتوانیم قابلیت‌های گردشگری این استان را احصا و برای توسعه بخش‌های مورد نیاز برنامه ریزی مناسبی را انجام دهیم.

وی از سرعین به عنوان قطب اصلی و محور مهم توسعه گردشگری یاد کرد و گفت: در این شهرستان که به عنوان سومین منطقه با اقامتگاه‌های متنوع در کشور شناخته شده است نیاز به احداث هتل‌های ۵ ستاره با استاندارد بالا هستیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: اگر در این زنجیره شامل آبدرمانی ها، اماکن تاریخی، سازه‌های هیجانی و سایر دیدنی‌ها برای گردشگران فراهم آید ما به راحتی می‌توانیم مدت ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی را ارتقا دهیم.

عاملی افزود: با بهره برداری از چنین مجموعه‌های گردشگری ما قادر به جذب بیشتر مسافران و گردشگران خواهیم بود تا از این مواهب طبیعی و خدادادی و سازه هیجانی ارزشمند استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در کمتر از یک سال سرمایه گذار پل معلق ورگه سران این پروژه را افتتاح کرد تا این سازه هیجانی به یکی از ظرفیت‌های طبیعی استان تبدیل شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: تعدد چنین پروژه‌هایی آن هم در اطراف شهر گردشگری سرعین می‌تواند به تولید ثروت مناطق روستایی و محروم کمک کرده و در عین حال امکان رونق گردشگری با تدارک زیرساخت‌های مناسب را مهیا کند.

عاملی گفت: حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پروژه‌های در حال اجرا ارزشمند است و این وزارتخانه در اجرای این پروژه‌ها و تأثیرگذاری آن سنگ تمام گذاشته است.

در این مراسم مدیرعامل پل ورگه سران نیز اظهار کرد: این پل ترکیبی و سه طبقه برای اولین بار در ایران راه اندازی شده که طبقه اول آن معلق و دو طبقه دیگر نیز ثابت است.

حسین عباسی نیا گفت: ما تجربه خوبی را در ساخت پل‌های معلق در کشور داریم و آمادگی ارائه خدمات فنی – مهندسی را به سایر کشورها با توان و قدرت بالای طراحی و مهندسی پیدا کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید فرصت صادرات خدمات فنی – مهندسی را با تقویت دیپلماسی اقتصادی فراهم کرده تا بتوانیم مشابه کارهای انجام شده را در خارج از کشور احداث و راه اندازی کنیم.

مدیرعامل پل معلق ورگه سران طول این پروژه را ۲۰۰ متر و ارتفاع آن را ۱۲۰ متر اعلام کرد و افزود: در مدت ۱۰۰ روز کاری فاز اول این پروژه گردشگری شامل پل، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه به همراه فروشگاه‌ها راه اندازی می‌شود.

عباسی نیا تصریح کرد: در فاز جدید ساخت ویلاهای صخره‌ای، و بازی‌های هیجانی مدنظر است که در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان براین پروژه با جذابیت‌های گردشگری سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیرمنطقه نمونه گردشگری ورگه سران از حمایت‌های استاندار اردبیل و بدری نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مجلس در تسهیل گری برای تدارک زیرساخت‌های این پروژه قدردانی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ