تاکید وزیردارایی آلمان بر لزوم استقرار تسلیحات آمریکا

اقتصاد ایران: وزیر دارایی آلمان با وجود همه انتقادها به طرح استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک آلمان از این طرح حمایت کرده و آن را کمک مهمی به بازدارندگی در برابر روسیه دانست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان از حزب لیبرال دموکرات هم از استقرار برنامه ریزی شده موشک های دوربرد آمریکا در آلمان دفاع کرده است.

وی در توجیه این اظهار نظر خود گفت: آلمان سال‌ها در برد موشک‌های روسیه با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای قرار داشته است. وزیر دارایی فدرال آلمان به روزنامه های گروه رسانه ای فونکه گفت: به همین دلیل برای ما این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است که تعادل بازدارندگی ایجاد کنیم. استقرار برنامه ریزی شده موشک های میان برد آمریکا کمک مهمی به این امر است.

لیندنر در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در نوامبر، ایالات متحده آمریکا باید به تمرکز دیپلماتیک دنیا بازگردانده شود. وی گفت: "من نمی پذیرم که شراکت دو سوی آتلانتیک ضعیف تر شود."

لیندنر همچنین گفت: حتی با وجود گفتگوهای دشوار، ما باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا ایالات متحده آمریکا را متقاعد کنیم که تعامل در اروپا به نفع خودش است.

در حاشیه نشست ناتو در واشنگتن در 10 ژوئیه، آلمان و ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که از سال 2026، تسلیحات دوربرد ایالات متحده برای اولین بار از دهه 1990 دوباره در آلمان مستقر خواهند شد. "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان این موضوع را با شکاف جدی توانمندی در اروپا توجیه کرد. "اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان هم توضیح داد که این تصمیم برای جلوگیری از وقوع جنگ بوده است.

وی هم این تصمیم را با نیاز به بازدارندگی علیه روسیه توجیه کرده و در سخنانی اعلام کرده که این اقدام در خدمت تضمین عدم وقوع جنگ است.

به این ترتیب دولت فدرال آلمان اخیرا بار دیگر به ایالات متحده آمریکا اجازه داده است که موشک های دوربرد در آلمان مستقر کند. پیش از این اقدام مذاکرات طولانی انجام شد و انتقادات تندی به این اقدام به ویژه از سوی حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و چپ صورت گرفت.

این انتقادها همچنین از طرف هم حزبی های صدر اعظم هم صورت گرفت.

نتایج یک نظر سنجی اخیر هم نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک کشورشان را منفی ارزیابی کرده و از تشدید تنش‌ها با روسیه در سایه اجرایی شدن این طرح هراسانند.

با وجود همه این انتقادها وزیر دفاع آلمان هم اخیرا در سخنانی در ایالت هاوایی آمریکا ضمن رد همه انتقادها از توافق برلین با واشنگتن برای استقرار تسلیحات دوربرد در خاک کشورش این طرح را یک اقدام برای بازدارندگی واقعی در برابر روسیه دانسته است.

در مسکو سخنان روشنی در مورد این استقرار برنامه‌ریزی‌شده وجود داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی، به واشنگتن هشدار داده است که در صورت استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در خاک آلمان، مسکو دیگر به تعلیق یکجانبه در خصوص استقرار سلاح‌های میان‌برد و کوتاه‌برد پایبند نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ