برند لوکانو برای تعریف جدیدی از آفرود لوکس وارد کشور خواهد شد

اقتصاد ایران:  جدیدترین شریک تجاری چری در ایران گروه ماموت خواهد بود که برنامه‌ریزی کرده برند لوکانو را به‌عنوان محصولات ریبج‌شده از جیکو به‌بازار ایران عرضه کند.

این نخستین برند اختصاصی ماموت‌خودرو در حوزه خودروهای سواری خواهد بود که می‌توان آن را اختصاری از سه کلمه لوکس «Luxury»، شکارچی « Cacciatoreاز زبان ایتالیایی» و تازه «Novelty» دانست. اخیرا فرصتی دست داد با مدیران ارشد لوکانو درباره نخستین محصولات این برند سخنی داشته باشیم و مطلب ذیل گزارشی از این مصاحبه خواهد بود که به‌صورت آنلاین برگزار شد.

استراتژی چری در قبال برند لوکانو

در ابتدای این جلسه آقای «جیمز» که سمت مدیریت برند لوکانو را در اختیار دارد به‌مسیر خلق این برند اشاره داشت و تشریح کرد که در قدم‌های بعدی لوکانو در چه جایگاهی خواهد ایستاد.

به این ترتیب مشخص شد اهداف لوکانو برای بازار ایران مقطعی نخواهد بود و آن‌ها قصد دارند برنامه مشخص و از قبل تعیین‌شده‌ای را برای صنعت و بازار ایران اجرایی کنند. البته که دستورالعمل این برنامه با همکاری شرکای ایرانی و تحلیلی جامع از شرایط بین‌المللی صنعت‌خودرو تنظیم شده است.

جیمز از روال‌های فعلی و تعداد بالای جلسات بین مدیران ایرانی و چینی خشنود بود و امیدواری خود را از بابت موفقیت این برند ابراز کرد. اهداف لوکانو در حال حاضر شامل سه قدم براساس فناوری‌های درون‌سوز، هیبرید و تمام‌برقی می‌شود که هرکدام از این مراحل قرار است در سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ اجرایی شوند.

لوکانو ۷؛ محصولی از قبل موفق

برای ادامه جلسه به‌سراغ آقای «شرلاک» به‌عنوان مدیریت محصولات برند لوکانو رفتیم؛ جایی که قرار بود توضیحات بیشتری از نخستین محصول این برند دریافت کنیم. براساس سخنان او جلوپنجره عریض لوکانو L7 شاخص‌ترین بخش از شخصیت طراحی این خودرو را تشکیل می‌دهد که به‌طور کلی از طبیعت الهام گرفته شده است. اما این طراحی خارجی موفق به‌نحوی دیگر در فضای کابین نفوذ پیدا کرده و شاهد کابینی با طراحی متمرکز بر واحد مولتی‌مدیا ۱۴.۸ اینچی هستیم که پشتیبان قوی آن پردازشگر هوشمند سری ۸۱۵۵ از برند معتبر کوالکام است.

پس از حضور در پشت فرمان و کسب تجربه کاربری از صندلی‌های لوکس و فضایی با آرامش، به‌سراغ روشن کردن خودرویی می‌رویم که برای هماهنگ شدن با انواع کارکردهای داخل و خارج جاده به ۷ برنامه از پیش تعیین‌شده مجهز شده است. اما این تنها دلیل برای برگزیدن رانندگی با لوکانو ۷ نیست؛ چراکه تمام این حالت‌ها علاوه‌بر ۱۹ عملکرد مختلف رانندگی در کمترین زمان ممکن آماده خواهند شد و از این لحاظ سریع‌ترین پاسخگویی به‌دستورات راننده را به‌خود اختصاص داده‌ است.

برند لوکانو برای تعریف جدیدی از آفرود لوکس وارد کشور خواهد شد

در نتیجه این تمرکز روی پاسخگویی سریع شاهد شتابگیری ۸ ثانیه‌ای خودرویی با این ابعاد هستیم که نشانگر انتخاب پیشرانه‌ای با توان بسیار بالاست؛ اما مصرف سوخت ۷.۴۶ لیتر در یکصد کیلومتری نشان از توجه به‌استفاده از فناوری‌های نوین در این پیشرانه دارد. همچنین به‌سامانه‌های ایمنی و رانندگی خودکار ADAS و ARDIS اشاره شد که در کنار شاسی با ساختار مستحکم و ۷ نقطه خروج برای کیسه‌های ایمنی هوا سبب شده است مجموعه‌ای شایسته دریافت ۵ ستاره کامل ایمنی را داشته باشیم.

گفتنی است محصولات لوکانو براساس استراتژی ۳ ساله فعلی شامل ۵ محصول خواهد بود که غیر از L7 با طول ۴۵۰۰ میلی‌متری و تنوع پیشرانه تمام درون‌سوز و پلاگین هیبرید، شامل L8 «به‌عنوان دومین محصول» با طول ۴۸۲۰ میلی‌متر و باز هم با دو پیشرانه تمام‌درون‌سوز و پلاگین هیبرید، محصول L5 با طول ۴۳۵۰ میلی‌متر با تنوع پیشرانه درون‌سوز، تمام‌برقی و رنج اکستندر می‌شود.

نخستین شاسی‌بلند مناسب آفرود بازار ایران لوکانو L6 خواهد بود که صرفا در نسخه تمام‌برقی عرضه می‌شود و طول ۴۳۵۰ میلی‌متری خواهد داشت. در پایان هم می‌توان به L9 به‌عنوان بزرگ‌ترین محصول لوکانو اشاره کرد که با طول ۵۱۰۰ میلی‌متری در دو نسخه تمام‌برقی و هیبرید رنج اکستندر عرضه خواهد شد.

تکرار موفقیت روسیه در ایران

در بخش بعدی این مصاحبه ‌نخستین پرسش روزنامه «دنیای خودرو» از مدیران چینی لوکانو مطرح شد، با این محتوا که شرایط موفقیت این برند در روسیه و برنامه‌ریزی تکرار آن در ایران چیست؟ درپاسخ به‌این سوال جیمز به‌عنوان مدیریت برند گفت پس از کسب موفقیت در بازار روسیه متوجه درخواست‌های محلی مشتریان شدیم و براساس آن هدفگذاری کردیم که در بازارهای بعدی محصولات را به‌فراخور نیاز مشتریان محلی تنظیم و ارائه کنیم. همچنین موفقیت در این بازار انگیزه فراوانی به‌چری داد تا در اهداف صادراتی خود تلاش بیشتری داشته باشد.

همکاری گرم رسانه‌ای لوکانو با رسانه‌های ایرانی

سوال بعدی درمورد ‌شرایط همکاری این برند جدید با رسانه‌های فارسی‌زبان بود که این بار شرلاک به‌عنوان مدیریت محصول، از همکاری‌هایی که از سال گذشته آغاز شده تقدیر کرد و امیدوار بود در ادامه مسیر این همکاری تجربه‌ای برد – برد رقم بخورد. به‌همین منظور رویدادها و مراسم‌هایی با هدف کسب تجربه بیشتر از محصولات این برند برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده که هرکدام در تاریخ مشخصی برگزار خواهد شد.

کیفیت تضمین‌شده

آخرین سوال «دنیای خودرو» از مدیران لوکانو براساس هدفگذاری و مسیر حضور محصولات این برند در بازارهای معتبر همچون اروپایی مطرح شد. درپاسخ به‌این سوال بار دیگر شرلاک به‌هدفگذاری حضور بلندمدت در ایران اشاره کرد و این اطمینان را داد که برای خلق تجربه‌ای ماندگار برای مشتریان ایرانی روی کیفیت محصولات دقت زیادی خواهند داشت تا مشتریان ارزشمند ایرانی بین محصول ارائه‌شده در بازارهای اروپایی و بازار داخلی به‌لحاظ کیفی تفاوتی را احساس نکنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ