شمار بازداشت‌ها در اعتراضات انگلیس به ۸۰۰ نفر رسید

اقتصاد ایران: با توجه به تداوم خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در ایرلند شمالی پلیس انگلیس از افزایش بازداشتی‌ها به حدود ۸۰۰ نفر خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "اس ار اف" سوئیس، مجددا در ایرلند شمالی خشونت ها و ناآرامی های جدیدی رخ داده است.

10 افسر پلیس هنگام حمله معترضان با مواد آتش زا، کوکتل مولوتف و سایر پرتابه ها در لندندری (همچنین به نام دری) مجروح شدند.

ویلیام کالدروود، سرپرست پلیس ایرلند شمالی در بیانیه‌ای این صحنه‌ها را وحشتناک توصیف کرد و افزود: ما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که تحقیقات قوی انجام شده است و همه کسانی را که مسئول این خشونت هستند بازخواست می‌کنیم."

در حالی که اوضاع در انگلستان پس از اعتراضات خشوت بار راستگرایان افراطی تا حد زیادی آرام شده است، اما این ناآرامی ها و خشونت ها در منطقه جنگ داخلی سابق ایرلند شمالی در روزهای اخیر ادامه یافته است. مسجدی در نزدیکی پایتخت بلفاست شب شنبه هدف یک آتش سوزی نافرجام قرار گرفت. در خود بلفاست نیز چندین خودرو به آتش کشیده شد و پنج نفر در آنجا دستگیر شدند.

هم زمان اعتراضات علیه جناح راست افراطی هم در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی و برخی شهرهای دیگر انگلیس برگزار شد.

ناآرامی ها در شهرهای مختلف انگلیس پیش از این کشور را برای روزها در حالت تعلیق قرار داده بود. حملاتی به نیروهای امنیتی، اسکان پناهجویان و مساجد و مغازه ها صورت گرفت. تا کنون حدود 800 نفر که در این اعتراضات شرکت کرده اند یا در خیابان ها یا آنلاین خواستار خشونت شده اند دستگیر شده اند. تقریباً 350 نفر قبلاً متهم شده اند و چندین نفر به حبس محکوم شده اند که برخی از این حبس ها چندین سال به طول می انجامد.

دولت انگلیس فروکش کردن خشونت ها و ناآرامی ها را به واکنش سریع مجریان قانون نسبت داده است. با این وجود، به گزارش بی بی سی، "کایر استارمر"، نخست وزیر انگلیس تعطیلات خانوادگی برنامه ریزی شده خود را برای رسیدگی به این مسئله به تعویق انداخت. جاناتان رینولدز، وزیر بازرگانی به مشاغلی که کسب و کارشان در جریان آین ناآؤامی ها آسیب دیده یا غارت شده بود، وعده کمک سریع داد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ