شهادت نزدیک به ۲ درصد از جمعیت نوار غزه از ۷ اکتبر

اقتصاد ایران: اداره مرکزی آمار فلسطین اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون نزدیک به ۲ درصد از ساکنان نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، امروز یکشنبه اداره مرکزی آمار فلسطین در گزارشی از شهادت ۱.۸ درصد از ساکنان نوار غزه در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون خبر داد.

طبق این گزارش که در آستانه روز جهانی جوان منتشر می‌شود، ۲۴ درصد از مجموع شهدای نوار غزه را جوانان تشکیل می‌دهند.

همچنین بر اساس این گزارش شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به بیش از ۳۹ هزار نفر رسیده است؛ علاوه بر این ۳۴ فلسطینی نیز در پی قحطی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی نیز در نتیجه سوءتغذیه در معرض شهادت قرار دارند.

اداره مرکزی آمار فلسطین بیان کرد که از آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از ۹۵ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۰ درصد از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه نیز مفقود شده‌اند.

علاوه بر این بر اساس آمار ارائه شده از سوی این نهاد فلسطینی، از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ساکن نوار غزه در آغاز جنگ، نزدیک به ۲ میلیون نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

اداره مرکزی آمار فلسطین همچنین اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۶۲۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند که در این میان ۷۴ درصد از این شهدا را جوانان فلسطینی زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ