درخواست خروج اتباع؛ بازی جدید حامیان اسرائیل علیه لبنان

اقتصاد ایران: کشورهای عربی و غربی در راستای حمایت از اسرائیل با صدور بیانیه هایی ضمن درخواست از شهروندان خود برای ترک خاک لبنان، می‌کوشند تا ضمن فشار اقتصادی (ضربه به صنعت توریسم لبنان) و ایجاد جنگ روانی، افکار عمومی این کشور را علیه حزب الله تحریک کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، کشورهای غربی و عربی طی ماه‌های اخیر به بهانه درگیری‌های جاری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی در چندین نوبت اقدام به صدور دستورالعمل‌هایی کرده اند که طی آنها از شهروندان‌شان خواسته‌اند تا در اسرع وقت لبنان را به دلیل وضعیت نابسامان امنیتی ترک نمایند.

 

.

 

این درخواست درحالی مطرح می شود که اوضاع امنیتی لبنان به جز در مناطق جنوبی که کانون درگیری با نظامیان صهیونیستی است در دیگر مناطق به ویژه شهر بیروت شرایط آرام و با ثباتی را پشت سر می‌گذارد و حتی در مقایسه با تل آویو با توجه به سایه واکنش قریب الوقوع حزب الله و ایران وضعیت امنیتی مطلوب تری را تجربه می کند.

در همین رابطه «سامر کرکی» کارشناس لبنانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیروت، ضمن اشاره به جنبه سیاسی هشدارهای کشورهای غربی و عربی به اتباع خویش برای خروج فوری از خاک لبنان تاکید کرد: این اقدام چیزی جز وحشت افکنی از سوی آمریکا و جنگ روانی علیه دولت لبنان نیست تا شاید بدین شکل فشارها بر مقاومت به منظور توقف نبرد حمایت و پشتیبانی از غزه تشدید شود. این در شرایطی است نبرد حزب‌الله با اسرائیل در محدوده جغرافیایی جنوب لبنان و با رعایت بسیاری از قواعد درگیری جریان دارد. 

لبنان , حزب الله لبنان ,

به نظر می‌رسد همزمان با اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شهید فواد شکر به بهانه حادثه «مجدل شمس» که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه شده، کشورهای غربی و عربی در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی درحال فشار بر دولت لبنان هستند. درخواست کشورهای مزبور برای خروج شهروندانشان از خاک لبنان در شرایطی است که این کشور در فصل جذب گردشگر قرار دارد و در عمل 25 درصد از درآمدهای دولت لبنانی به صنعت توریسم و جهانگردی وابسته است. 

علاوه بر جنبه سیاسی و اقتصادی که در بالا شرح آن رفت، کشورهای غربی و عربی در جهت ایجاد جنگ روانی در جامعه لبنان و ایجاد دلهره در افکار عمومی این کشور این بیانیه ها را صادر می کنند تا از این طریق فشار افکار عمومی بر حزب الله را نیز افزایش دهند. محور غربی و عربی حامی رژیم صهیونیستی به دنبال این است که با بهره برداری از اختلافات قومی و طایفه ای در لبنان علیه حزب الله، جبهه ای جدید در داخل ایجاد کند تا مانع از حمایت این حزب از مردم غزه شود، ولی این نقشه رژیم به دلیل حجم بی سابقه جنایت‌های آنها در ماه های سپری شده از جنگ طوفان الاقصی نتیجه عکس داده است. 

لبنان , حزب الله لبنان ,

در حقیقت می‌توان گفت اعتبار مقاومت حزب الله به عنوان مدافع امنیت لبنان مقابل رژیم اشغالگر از 8 اکتبر(آغاز حملات به رژیم صهیونیستی) دوچندان شده و بسیاری از گروه‌های سیاسی که در گذشته در جبهه مقابل حزب قرار می‌گرفتند اکنون به دلیل موضع شرافتمندان حزب الله در حمایت از مردم بی دفاع غزه در کنار مقاومت ایستاده‌اند.

علاوه بر این موازنه ای که مقاومت ایجاد کرده باعث شده رژیم صهیونیستی جرئت حمله به لبنان را نداشته باشد که این مسئله نیز در منظر مردم این کشور فارغ از دین و قومیت،  مورد توجه قرار گرفته است. 

 

 

در همین زمینه سامر کرکی به خبرنگار تسنیم گفت: دورانی که در آن  لبنان بمباران می‌شد و رژیم صهیونیستی بمباران نمی‌شد،سپری شده و به انتها رسیده است. اکنون جنگی در جریان است که دو طرف از آن تاثیر می پذیرند و برای نخستین بار میزان خسارات وارده به رژیم صهیونیستی تقریبا به اندازه خسارات وارده شده به یک کشور عربی است.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ