خراسان جنوبی در مقاوم سازی مسکن روستایی ۶ درصد بالاتر از کشور

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی خراسان‌جنوبی شش درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تنها بعد از ظهر یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ایران یکی از نقاط لرزه‌خیز جهان با توجه به موقعیت زمین ساختی خود محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله به طور میانگین دو زلزله بین ۶ و ۷ ریشتر و در هر دهه یک تا دو زلزله بالای هفت ریشتر در ایران رخ می‌دهد، تصریح کرد: بنابراین یکی از نیازهای عمده کشور ساخت ساختمان‌های مقاوم در برابر این بحران است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از مقام‌سازی بیش از ۵۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان در برابر بلایای طبیعی تاکنون خبر داد و افزود: این مقاوم‌سازی‌ها با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی صورت گرفته است.

تنها به عملکرد استان در شاخص مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی اشاره داشت و یادآور شد: شاخص عملکردی استان در مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ۶۱ درصد بوده که شش درصد نسبت به میانگین کشوری کهن ۵۵ درصد می‌باشد بیشتر است.

وی از اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: این‌میزان تسهیلات نسبت به گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: بر اساس ظرفیت و جمعیت استان سهمیه سالیانه تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی باید ۲ هزار واحد بود در حالی که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته این میزان به ۸ هزار فقره تسهیلات که در یکسال اخیر به استان ابلاغ شده افزایش یافته است.

تنها ادامه داد: معرفی کامل متقاضیان به بانک‌های عامل صورت گرفته و ساخت واحدها در حال انجام است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ