مقطع دکتری علوم و مهندسی آب به دانشگاه تربت حیدریه اضافه شده است

اقتصاد ایران: تربت حیدریه- رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: برای اولین بار مقطع دکتری رشته علوم و مهندسی آب به این دانشگاه اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خاشعی سیوکی عصر یک‌شنبه در نشست خبری و تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان تربت حیدریه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: دانشگاه تربت حیدریه برای حل مشکل‌های صنعت و جامعه اقدام کرده و بابت آن هم درآمد کسب کرده که مهمترین طرح در این زمینه بازسازی مسجد زوزن خواف است که مبلغ قابل توجهی برای دانشگاه داشت.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: بودجه دانشگاه تربت حیدریه در این ۲ و نیم سال از ۳۱ میلیارد تومان به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است که ۶۰ تا ۸۰ درصد بودجه تنها برای حقوق کارکنان و غذای دانشجویی صرف می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۲ هزار و ۲۵۲ دانشجو در این دانشگاه مشغول به کار هستند و سالانه ۶۰۰ نفر ورودی آن است و از سال جاری ۵۰ نفر از ورودی‌ها بورسیه می‌شوند و پس از دانش آموختگی دارای شغل هستند و اگر نسبت دانشجو به بورسیه ملاک قرار گیرد این دانشگاه رتبه اول کشور را دارد.

خاشعی سیوکی گفت: این دانشگاه توانست در ۲ سال و نیم گذشته ۱۱ رشته جدید اضافه کرده که تا قبل از آن دارای ۲۹ رشته در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد بود و اکنون تعداد رشته‌های به ۴۰ رشته در مقاطع مختلف رسیده است.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه بیان کرد: دانشگاه تربت حیدریه در حدود ۱۶ سال گذشته دارای ۲۹ رشته دانشگاهی بود که از مقاطع کاردانی تا ارشد را در بر می‌گرفت و توانست در یکسال گذشته پنج رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف اضافه کند.

وی ادامه داد: برای اولین بار مقطع دکتری رشته علوم و مهندسی آب به این دانشگاه اضافه شده که نزدیک به ۱۵ نفر برای مصاحبه دعوت شده که از اول مهر تعدادی از آنها با نظر سازمان سنجش جذب می‌شوند و این دانشگاه سومین دانشگاهی است که پس از فردوسی و سبزوار مقطع دکتری این رشته را دایر می‌کند.

خاشعی سیوکی تصریح کرد: همچنین بعد از ۱۰ سال ممنوعیت راه اندازی رشته‌های علوم انسانی، برای اولین بار رشته مدیریت صنعتی در این دانشگاه راه اندازی شده است.

تلاش دانشگاه تربت حیدریه برای جذب دانشجوی بین المللی

رئیس دانشگاه تربت حیدریه اشاره کرد: این دانشگاه تلاش دارد از نیم سال تحصیلی آینده اقدام به جذب دانشجویان بین‌المللی کرده و در حال رایزنی برای این منظور است، هدف از این برنامه علاوه بر مسائل مالی، معرفی کردن فرهنگ ایرانی به سایر کشورها و تربیت آنان با فرهنگ ایرانی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از دانشجویان خارجی در قالب دانشجویانی که در ایران زندگی می‌کنند در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

خاشعی خاطرنشان کرد: دانشگاه تربت حیدریه ۱۹ ساله شده و اردیبهشت ماه آینده جشن ۲۰ سالگی آن برگزار خواهد شد و نسبت به معرفی دستاوردهای این دانشگاه خواهیم پرداخت و این دانشگاه در ۲ سال و نیم قبل ۲ دانشکده با یک پژوهشکده زعفران داشت که اکنون در حال اخذ مجوز راه اندازی دانشکده سوم با عنوان علوم و فناوری‌های نیاز محور است.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: این دانشکده شامل سه گروه آموزشی فناوری‌های نیاز محور و علوم محیطی، علوم انسانی و فناوری‌های نوین است که هدف آن تربیت دانشجویان براساس نیازهای منطقه بوده که به احتمالاً از مهر ماه آغاز به کار خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ