شناسایی ۶۰ هکتار زمین و ملک مازاد دولتی در یزد برای مولدسازی

اقتصاد ایران: یزد- استاندار یزد از شناسایی ۶۰ هکتار زمین و ملک مازاد دولتی در یزد برای مولدسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در هفته اخیر اظهار کرد: بر اساس تکالیف برنامه بودجه باید در استان یزد بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مولدسازی اموال مازاد دولتی تامین و در پروژه‌های هر بخش مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۰ هکتار زمین و ملک مازاد دولتی در استان شناسایی و ارزش افزایی شده است، گفت: بلافاصله پس از اخذ مجوز و برگزاری مزایده تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان از این محل تولید درآمد و برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان استفاده خواهد شد.

استاندار یزد در ادامه از برگزاری جلسات هماهنگی مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و تصریح کرد: در راستای رفع مشکل حمل و نقل زائرین با شرکت‌های هواپیمایی یزدایر، کاسپین و چابهار جهت برقراری پروازهای اربعین رایزنی و پیگیری‌های لازم به منظور اختصاص چند رام قطار و نیز بهره‌گیری از ناوگان بخش صنایع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن همچنان در اولویت استان قرار دارد گفت: در این هفته پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت پیگیری و قراردادهای ۱۰ هزار قطعه زمین مربوط به قانون جوانی جمعیت به منظور تحویل به مردم، تهیه و تنظیم شد.

فاطمی با اشاره به پروژه‌های بزرگ قابل بهره‌برداری استان در هفته دولت عنوان کرد: با توجه به تراز ملی و بین المللی پروژه‌های سرب و روی مهدی آباد، یزد ۱ فولاد آلیاژی، گندله‌سازی بهاباد و… مکاتبه و هماهنگی جهت افتتاح طرح‌ها با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول وی انجام شد.

رفع مشکل بیکاری در یزد

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش مسئله اصلی در رفع مشکل بیکاری استان را اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: در همین راستا گفتمان اقتصاد دانش بنیان و ادبیات نوآوری و فناوری استان با جدیت و گسترده‌تر پیگیری و حمایت شد.

وی با اشاره به تعهد اشتغال استان در جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش صنعت توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ درصد و در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۱ درصد از این تعهد اشتغال استان محقق شد اما در سال ۱۴۰۲ میزان جذب فارغ التحصیلی دانشگاهی استان در بخش صنعت به ۲۴ درصد رسید.

فاطمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ به عنوان یکی از معدود استان‌ها کشور ۴۰ درصد سهم اشتغال استان را به بخش صنعت اختصاص دادیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش عمده تعهد جذب ۷ هزار فارغ التحصیل در بخش صنعت در نیمه دوم سال محقق می‌شود.

رونق و احیای صنعت نساجی

فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده جهت رونق و احیای صنعت نساجی در استان، یادآور شد: به جز تولید پنبه و پتروشیمی تمامی فرایندهای صنعت نساجی در استان وجود دارد؛ لذا تقویت زنجیره ارزش راهبردی صنعت نساجی و پوشاک در تمامی بخش‌ها و حلقه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: شروع فعالیت توسعه و تکمیل ۴ واحد نساجی و پوشاک، بازسازی هنرستان نساجی استان پس از یک دهه تعطیلی، راه‌اندازی هنرستان جوارکارخانه‌ای در شهرک صنعتی زارچ و تاسیس مرکز نوآوری نساجی جهت ارتقاء دانش فنی این صنعت از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

تسهیلات بخش صنعت و تجارت

استاندار یزد همچنین از اختصاص بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان از منابع تبصره استان به بخش صنعت و تجارت خبر داد و گفت: از این میزان نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان به بخش نساجی و تامین زیرساخت‌های شهرک نساجی مریم آباد به منظور استقرار کارگاه‌های کوچک و بزرگ اختصاص یافت.

وی در همین راستا ادامه داد: در سفر رئیس جمهور شهید به استان ۱,۰۰۰ میلیارد تومان به بازسازی و نوسازی بخش نساجی استان اختصاص یافت اما به دلیل سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تاکنون محقق نشده که در حال پیگیری است.

فاطمی با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه ناترازی بانک‌های استان ناشی از فشار استاندار برای پرداخت تسهیلات به مردم بوده است، توضیح داد: کل حجم منابع بانکی سال ۱۴۰۲ استان حدود ۱۰۳ هزار میلیارد و عدد مربوط به تسهیلات خرد بانک‌ها ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده که تسهیلات تکلیفی و سیاست‌های ملی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ