غذای حلال را به سفره‌های مردم هدیه می‌کنیم

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما وظیفه داریم تا در کنار حفظ امنیت غذایی، غذای حلال و طیب به سفره‌های مردم ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن ربانی عصر یکشنبه در نشست ناظران و ذابحین در اردبیل، اظهار کرد: ناظران و ذابحین کار حساس و خطیری را در تأمین غذای پاک، طیب و حلال مردم دارند و ضروری است به حمایت‌های مادی و معنوی برای آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: با نگاه پدرانه می‌توان به رشد و تعالی فعالان این عرصه کمک کرده و ۴۶ ذابح و ناظر کشتارگاه‌های دام و طیور را به صورت شایسته مورد حمایت قرار داد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما یقین داریم که این ذابحین و ناظران از انسان‌های پاک، مؤمن، مشرف و مقید به آداب و سنن اسلامی بوده و سعی می‌کنند در مناسبت‌های مختلف به وظایف شرعی و دینی خود عمل کنند.

آیت‌الله ربانی افزود: ما اجازه داریم تا غذای حرام و یا ناپاکی را سر سفره‌های مردم ببریم بلکه با اعتقاد راسخ به حلال و طیب بودن غذا تلاش بر این است تا گوشت مرغ و گوشت دام با ذبح شرعی و حفظ مسائل بهداشتی به بازار عرضه شده تا امکان استفاده مردم از آنها فراهم آید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد رابطه عاطفی با برگزاری کلاس‌های مستمر عقیدتی و آموزش‌های تخصصی زمینه فعالیت شایسته ذابحین و ناظران بهداشتی و شرعی فراهم آمده و ما حرکت‌های خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

آیت‌الله ربانی اضافه کرد: در کنار حل مشکلات معیشتی و پرداختی حقوق و مزایای آنها، سعی ما بر این است تا در دیار عاشقان اهل بیت و دارالمؤمنان انگیزه کار معنوی و ارزشی را در بین این افراد بالا برده تا با نگاه حرفه‌ای بتوانند در این عرصه اقدامات شایسته و مناسبی را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: گام‌های جدی برداشته شده تا ذابحین و ناظران بتوانند متناسب با اصول و مبانی شرعی و بهداشتی در فعالیت خود درست و همراه با یقین و اعتماد بیشتر اقدام کرده و بر اعتمادآفرینی مردم نیز کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست تعدادی از ناظران و ذابحین بهداشتی و شرعی کشتارگاه‌ها ضرورت حل مشکلات معیشتی، استخدامی، پوشش بیمه‌ای و سایر دغدغه‌های خود را مطرح کرده و خواستار برگزاری مستمر کلاس‌های آموزشی و مهارت‌افزایی در حوزه مسئولیت و مأموریت خود شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ