رادان: به مجری قانون خُرده نگیرید/ قانون را اصلاح کنید

اقتصاد ایران: فرمانده کل انتظامی گفت: باید جامعه را به سمتی هدایت کنیم که اگر قانونی داریم بر مجری قانون خرده نگیریم. اگر با قانون مشکل دارید به دنبال اصلاح قانون بروید.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا خیرمقدم دارم به یکایک اهالی رسانه و اهل قلم و تسلیت ایام ماه صفر و اربعین شهادت حضرت رقیه(س) که پشت سر گذاشتیم و نقل است که دستان کوچک این شهیده گره‌های بزرگی را باز می‌کند و امیدواریم گره‌های کار ما بدین دست‌ها باز شوند.

وی افزود: در بدو کلام روز خجسته و مبارک خبرنگار را از جانب خود و همکارانم صمیمانه به یکایک شما همراهان قلم، کلام، سخن و بیان، تبریک و تهنیت می‌گویم، یاد شهدای قلم و رسانه (به‌ویژه شهید آوینی و شهید صارمی) را گرامی می‌دارم و به شهدای مقاومت، به‌ویژه شهید اسماعیل هنیه، درود می‌فرستم.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه موفقیت روزافزون شما عزیزان اهل قلم و رسانه را از خدای بزرگ مسئلت دارم، اظهار کرد: برای من حضور در جمع صمیمانه شما عزیزان همچون همیشه مایه مسرت، افتخار و خرسندی است.

 سردار رادان ادامه داد: همراهان عزیز و گرامی، من بر این باورم که خبرنگار انسانی است باهوش، مسئول، توانمند و فهیم و بنا به رسالت حساس خویش، حسگرهای حساس و تیزی دارد و حقایق را سریع‌تر و دقیق‌تر از دیگران فهم می‌کند و خبط و خطاهای احتمالی را زودتر از دیگران می‌بیند و کاستی‌ها و نقصان را در طرفةالعینی درک می‌کند.

وی با بیان اینکه خبرنگار انسان با فضیلت شجاع و چابک است و همیت ملی بالایی دارد و افزود: این فرد در برابر جامعه و مردم کشور خویش احساس تعهد می‌کند و منافع و مصلحت جمع و جامعه را بر منافع و مصلحت خود و گروه خود ترجیح می‌دهد.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: چنین انسان شریف، دانا و خردمند؛ هرگز قلمروهای اخلاقی جامعه را نقض نمی‌کند و وجدان جمعی جامعه را دستخوش تلاطم و آشوبناکی نمی‌کند و به جای بیان حقایق، هیجان نمی‌فروشد.

سردار رادان ادامه داد: این افراد منافع ملی را قربانی تیراژ و تیتراژ نمی‌کنند و نان به نرخ روز نمی‌خورند و ارزش‌های پایدار و هنجارهای ماندگار جامعه را پاس می‌دارند و چشم بر حقایق نمی‌بندند و از میراث فرهنگی و ادب و ادبیات جامعه، حراست می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: با شناخت دیرینه‌ای که از جامعه رسانه‌ای و جماعت خبرنگاران کشورمان دارم، یقین دارم که اغلب اهالی قلم و رسانه ما واجد اینگونه ویژگی‌ها و خصایص پسندیده هستند و برای اعتلای کشور و نشر حقایق و افزایش تراز آگاهی و بینش و فهم عمومی، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه سلاح شما کلام و تصویر است و این دو سلاح برتر و نافذتر از هر سلاح دیگری‌اند چراکه با این دو سلاح است که هم می‌توان هر تلاطم و آشوبی را فرو خواباند و هم می‌توان آتشی ویرانگر بر خرمن جامعه زد و آرامش و امنیت را از آن ستاند.

سردار رادان با بیان اینکه ما در فراجا بیش از هر کسی شب و روز رایحه دل‌انگیز قلم و کلام شما را استشمام می‌کنیم، اظهار کرد: ما بهتر از هر فرد و سازمانی نقش سترگ و بی‌بدیل شما را در تولید امنیت و توسعه نظم جامعه درک می‌کنیم و شکوه و درخشش کنونی نظم و نظام را محصول روشنگری هوشیارانه و اطلاع‌رسانی ماهرانه شما می‌دانیم.

وی افزود: ما موفقیت قدم‌های امنیت‌آفرین خود را مدیون قلم‌های انسجام بخش شما می‌دانیم ما و بر این باوریم شما دست به قلم نمی‌برید و لب به سخن نمی‌گشایید، مگر آنکه حرف و کلام نو و نغزی داشته باشید و از آن طریق با عطر قلم خود جان و روان جامعه را لبریز حس خوب و دلپذیر امنیت و آرامش سازید.

 فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه من به عنوان کسی که هم به شگرفی شغل شما و شگفتی قلم و بیان شما بیش و کم آگاهم، و هم این حرفه را به سبب ماهیت روشنگرانه و آگاهی بخش آن دوست دارم، اضافه کرد: یکایک شما را دوست دارم، فقط برای یادآوری توصیه می‌کنم اولاً در فرآیند اطلاع‌رسانی و روشنگری، دقت را فدای سرعت (و زودتر از دیگران دیده شدن) نکنید؛ می‌دانید که بسیاری از گاف‌ها و خبط و خطاها ریشه در شتاب زدگی غیر ضروری دارد و ثانیاً در نگارش و گزارش از احساس و هیجان غفلت نکنید(چون شناخت فاقد احساس دیری نمی‌پاید)، اما مراقب باشید در دام «هیجان‌زدگی» و هیجان فروشی نابهنگام فرو نغلتید و ثالثاً در هر نوشته و گزارشی باید مراقب باشید زمین نخورید(جلو پای خود را ببینید) اما بیش از هر چیز باید به دوردست‌ها (یعنی منافع و مصلحت ملک و ملت) بیندیشید.

وی افزود: همیشه به شادابی جان و روان جامعه بیندیشید و مراقب باشید و باشیم که کلام و قلم و قدممان جان جامعه را مکدر نسازد و همیشه بکوشید که با سحر شگفت‌انگیز واژه‌ها به جان جامعه زندگی و طراوت ببخشید و روان همگان را لبریز امنیت نمایید.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه از دوچندان سازی مستمر دانایی خود، به ویژه آگاهی از اقتضائات دنیای دیجیتالی و جهان رسانه‌ای، غفلت نورزید که راز موفقیت‌تان در فزون‌سازی آگاهی و خبر است(جان نباشد جز خبر در آزمون؛ هر که را فزون خبر جانش فزون).

سردار رادان در ادامه افزود: ما به نظم و امنیت حداکثری جامعه می‌اندیشیم و برای سرشار ساختن جامعه از این دو، از هیچ تلاش قانونی و هیچ اقدام اخلاقی فروگذار نمی‌کنیم.

فرمانده کل انتظامی گفت: ما درک می‌کنیم که رایحه کلام می‌تواند در انتظام و امنیت عمومی نقش داشته باشد چراکه ما در امنیت عمومی نقش داریم. ما در اصطلاحات خودمان می‌گوییم نتیجه غفلت، غافلگیری است.

وی ادامه داد: رسانه تأثیر بزرگی بر افکار و عقاید عمومی مردم می‌گذارد و در موقع حرکت ایستایی ندارد. امروزه رسانه‌های جمعی با کارکردهای مشخص جایگاه ویژه‌ای دارند. باتوجه به جایگاه رسانه و خبرنگار ساده انگارانه است که پلیس بخواهد خود را از این جایگاه محروم کند.

این مقام عالی انتظامی در خصوص فعالیت‌های هنری پلیس نیز تصریح کرد: تاکنون 8 سریال کار شده که آماده پخش است و 4 سریال به روی آنتن خواهد رفت همچنین 110 مستند از پلیس‌های تخصصی در حال تولید است.

سردار رادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 40 ماموریت پلیس دارد و یکی از پر ماندگی‌ترین واحدهای نیروهای مسلح و خدماتی است. یک ماموریت پلیس تامین امنیت مرزها است که موضوعات مختلفی را شامل می‌شود پس نتیجتاً شما پلیسی در جمهوری اسلامی دارید که متفاوت از سایر پلیس‌های دنیا است در دنیا حداقل نسبت مردم به پلیس هر هزار به 5 است و این خارج از امنیت مرزها است در جمهوری اسلامی با احتساب مرزبانی این عدد خیلی کمتر است. ما پلیسی داریم که در سال 1402، 93 شهید داد که حتی در مأموریت راهنمایی و رانندگی هم بوده است. در سال 1403 نیز تاکنون 30 شهید داده ایم.

وی گفت: باید جامعه را به سمتی هدایت کنیم که اگر قانونی داریم بر مجری قانون خرده نگیریم. اگر با قانون مشکل دارید به دنبال اصلاح قانون بروید.

وی ادامه داد: ما دیپلماسی انتظامی را پای کار آورده‌ایم و اینقدر این دیپلماسی قوی بوده است که بالاتر از شیوه‌نامه‌های معمول با ما برخورد کرده‌اند. همچنین در سال 1403 وقوع سرقت 20 درصد کاهش داشته و 30 درصد کشفیات افزایش پیدا کرده است و از فضای رسانه انتظار می‌رود این موفقیت‌ها را به گوش و چشم مردم برسانند.

فرمانده کل انتظامی ادامه داد: اگر کشف حجاب جرم است، قانون است. اگر اشکالی در قانون است قانون را بررسی کنید نه اینکه با مجری قانون که با مظلومیت می‌خواهد قانون را اجرا کند، برخورد کنید.

سردار رادان گفت: در موضوع اخلاق چشم‌مان بسته شده موضوع فقط کشف حجاب نیست از کشف حجاب به برهنگی می‌روند و از برهنگی به موضوعات دیگر می‌روند. آیا موضوع عفاف و حجاب یک موضوع اجتماعی است یا انتظامی از نظر من یک موضوع اجتماعی است و یک موضوع انتظامی نیست اما همه موضوعات اجتماعی بایدها و نبایدها دارد و باید در بایدها و نبایدها مداخله کرد و این حرکت مسئولانه، رسانه است که در جامعه درخصوص احترام به قانون کار کند‌. ما در ایرانی هستیم که سالی 19 هزار تلفات ناشی از تصادفات داریم که به میزان یک تلفات جنگ است چراکه برخی‌ها تخلف می‌کنند و همچنین میزان جریمه کم بود. ما برای حفظ جان مردم؛ خودرو را می‌خوابانیم نه برای آزار مردم.

وی با اشاره به موضوع دستگیری دو دختر نوجوان گفت: هیچ کسی ناسزا و دشنام‌های این دو نوجوان به همکار ما را ندید؛ هیچ کسی نگفت این دو خانم، قانون را زیر پا گذاشته‌اند و آن رفتار مشکل داشت در کل بی‌قانونی آنها دیده نمی‌شود و از اینجا به این می‌رسیم که قاچاقچیان با خودروهای شوتی از روی مأموران پلیس رد می‌شوند‌ و در مقابل مأمور راهنمایی و رانندگی که برای حفظ جان آنان، خودرو را متوقف کرده می‌ایستند و قانون را زیر پا می‌گذارند.

سردار رادان در پایان ضمن آرزوی شهادت برای خود در لباس مقدس انتظامی گفت: اگر با دعای شما خوبان و خانواده‌های شهدا، شهید شدم وصیتم این است که روی کفن من بنویسید کسی است که برای حجاب دختران و زنان سرزمینش تلاش کرد و همین ما را بس.

گفتنی است، در ابتدای مراسم سردار دکتر سعید منتظرالهدی؛ معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در سخنانی روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر تبریک و به یکایک آنها برای حضور در این آیین گرامیداشت خیرمقدم گفت. پس از آن دکتر فرشاد مهدی‌پور؛ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مدیران مسئول و مدیران عامل خبرگزاری‌های مختلف از جمله فارس، تسنیم، پارسینه، رکنا، شرق، همشهری، کیهان، شهروند، صداوسیما و ... و تعدادی از خبرنگاران حوزه انتظامی به نمایندگی از رسانه‌های خود به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های و انتقادات و پیشنهادات خود برای بهبود ارتباطات مجموعه فراجا با رسانه‌های مختلف پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ