خرید و فروش پسته توسط دوره گردها در زرند ممنوع است

اقتصاد ایران: کرمان- دادستان زرند گفت: درپی گزارش های مردمی درخصوص خرید پسته های مشکوک به سرقت توسط دوره گردها، این موضوع زیر ذره بین دادستانی زرند قرار گرفته و خرید و فروش پسته توسط این افراد ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا یعقوبی پیش از ظهر یکشنبه با اشاره به مصوبات کارگروه پیشگیری از جرم جهت اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته، اظهار کرد: در طول سال افراد متعددی به شکل ثابت و یا دوره گرد، به صورت غیر مجاز اقدام به خرید محصول پسته می‌کنند.

وی ادامه داد: این امر می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد به همین جهت بایستی این افراد شناسایی و از فعالیت آنها تا زمان شناسه دار شدن و اخذ مجوز لازم از مجامع صنفی مرتبط، جلوگیری شود.

دادستان زرند تصریح کرد: ثبت مشخصات افرادی که اقدام به خرید پسته می‌کنند در یک سامانه و اخذ شناسه فعالیت برای آنها، می‌تواند با اعمال نظارت بر عملکرد این افراد، زمینه وقوع جرایم و یا تخلفات را به حداقل برساند.

یعقوبی بیان کرد: از متولیان کشاورزی و به ویژه اتاق اصناف کشاورزی درخواست می‌شود در اسرع وقت نسبت به شناسایی و معرفی افراد واجدشرایط اقدام کنند تا زمینه‌ی هرگونه سوءاستفاده ای گرفته شود.

وی تاکید کرد: خرید و فروش مال مسروقه توسط قانون گذار جرم انگاری شده است.

دادستان زرند گفت: بر اساس ماده ۶۶۲ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هرکس با علم و اطلاع یا با وجود قرائن اطمینان آور به اینکه مال در نتیجه ارتکاب سرقت بدست آمده است آن را به نحوی از انحاء تحصیل یا مخفی یا قبول کند یا مورد معامله قرار دهد به حبس تا ۳ سال محکوم می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: به تمام افرادی که در مناطق مختلف شهری و روستایی چه به صورت فعالیت در محل ثابت و چه به صورت غیرثابت و دوره گردی اقدام به خرید پسته سرقتی کنند، هشدار داده می‌شود.

وی ادامه داد: با شدت و حدت این اعمال مجرمانه تحت پیگیری و در اسرع وقت و سخت‌ترین مجازات‌های قانونی برای آنها اعمال خواهد شد.

این مقام قضائی با مهم برشمردن نقش مردم در پیشگیری از جرایم گفت: هر شهروندی باید بداند که در مواجه با اعمال خلاف قانون و در هر سطحی، به عنوان همکار و همراه دستگاه عدلیه است.

یعقوبی یادآور شد: انتظار می‌رود مردم شریف زرند، با گزارش‌های خود ما را در راه بسط عدالت و زدودن زمینه‌های جرم یاری کنند و اطمینان داشته باشند که تمام اطلاعات هویتی آنان نزد دستگاه قضائی به امانت خواهد بود.

مدعی العموم زرند در پایان با اعلام شماره ۰۹۰۵۵۰۷۴۰۱۱ در پیام رسان های ایتا و روبیکا به عنوان پل ارتباطی سریع و آسان با دادستانی، از شهروندان خواست هر مورد مشکوک را به این شماره ارسال و در صورت فوریت امر، موارد مستند را به پلیس ۱۱۰ و یا کلانتری و پاسگاه‌های محل اعلام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ