۵۰ درصد از شهرک‌های اصفهان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند

اقتصاد ایران: اصفهان-مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های این استان به ظرفیت نهایی رسیده است که بیش از ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: این شرکت با دارا بودن ۸۰ ناحیه و شهرک صنعتی دولتی و ۱۲ شرکت و ناحیه صنعتی غیردولتی حوزه فعالیت خود را برای حمایت از صنایع کوچک به ویژه در بخش نرم افزار تعریف کرده است.

وی افزود: ۸۰ شهرک صنعتی مصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این شرکت برای توسعه صنایع کوچک گفت: در حوزه سخت‌افزار توسعه شهرک تخصصی پوشاک را در دستور کار قرار دادیم که مراحل نهایی برای واگذاری را طی می‌کند همچنین شهرک فرآوری عناصر معدنی در محور شرق استان جانمایی شده و می‌تواند به یک شهرک ملی تبدیل شود.

سواری ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حوزه خوشه‌های صنعتی تاکنون بیش از ۶۰ خوشه را در دست مطالعه دارد که کار مطالعه ۱۲ خوشه پایان یافته و سه خوشه شامل فرش دستباف، گز اصفهان و پوشاک خورزوق نیز به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: امروز محصولات واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی اصفهان نه‌تنها بسیاری از نیازهای استان و کشورمان را برطرف کرده بلکه گام‌های بلندی هم در راستای صادرات و برطرف کردن نیاز دانش بنیانی و فناورانه کشورهای منطقه برداشته‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با بیان اینکه پیشنهاد مدیریت مصرف توسط این شرکت به وزارتخانه‌های نیرو و نفت ارائه شده است، گفت: به وزارت نیرو پیشنهاد شد تا بخشی از زمان ناترازی انرژی به تعمیرات اساسی و مرخصی‌های زمستانی و تابستانی واحدهای صنعتی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: در زمینه تولید و تأمین انرژی خورشیدی برای واحدهای صنعتی تسهیلات در نظر گرفته و زمینه واگذاری زمین برای ایجاد نیروگاه‌های حرارتی و خورشیدی ایجاد شده است تا واحدهای صنعتی بتوانند انرژی برق را تولید کنند.

شایان ذکر است که صنایع کوچک به صنایعی گفته می‌شود که تعداد شاغلان آنها بین پنج تا ۵۰ نفر است و صنایع متوسط و بزرگ بیشتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند. اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد و با حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ