افزایش تعداد مزارع شیلاتی به ۲۶ هزار مزرعه

اقتصاد ایران: رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: در قالب توسعه چاه‌های دومنظوره کشاورزی، مزارع پرورش ماهی از ۱۱ هزار مورد فعلی به ۲۶ هزار مزرعه خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین حسینی در نشست تخصصی هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل کشور با مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات گفت: شیلات ارتباط مستقیمی با تولید پروتئین سالم، ایجاد امنیت غذایی و معیشت مردم دارد، بر همین اساس ماهیتاً پدافند غیرعامل محسوب می‌شود و فعالیت زیر بخش شیلات باید به صورت ویژه مورد حمایت دستگاه‌های ملی قرار گیرد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به این که تهدیدات در بخش شیلات کاملاً احصا شده است، افزود: سازمان پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران باید در بخش کلان ملی نظیر لایروبی دهانه بنادر شیلاتی در کنار شیلات قرار بگیرند و در رایزنی‌ها برای اختصاص بودجه برای این کار فعال باشند زیرا اگر دهانه بنادر به موقع لایروبی نشوند، در لحظات بحرانی مانند آتش‌سوزی، هیچ برنامه پدافندی قابل اجرا نخواهد بود.

وی افزود: طرح‌های توسعه‌ای شیلات نیز هنگامی از سوی بخش خصوصی با استقبال مواجه می‌شوند که ارزان و معیشتی باشند، در این شرایط توسعه چاه‌های دومنظوره کشاورزی با سیاست‌های تحمیلی خارج از بخش و قطع برق در قالب «مدیریت مصرف برق» به هدف خود نخواهد رسید.

حسینی با تاکید بر این که اگر پیشگیری نباشد، پیشگویی ارزشی ندارد، افزود: سازمان شیلات برای دستیابی به اهداف خود ممکن است با تهدیدهای مختلفی از جمله تهدیدهای طبیعی و زیستی مواجه باشد؛ بنابراین برای مقابله با این تهدیدها و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود، ستاد مدیریت بحران و سازمان پدافند غیرعامل باید برای پیشگیری، هماهنگی و هم‌افزایی رفع مشکلات در کنار شیلات قرار بگیرند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: بیش از ۱۲ هزار شناور از نوع لنج و قایق، برای تولید ۳۵ هزار تن محصولات شیلاتی فعال هستند و دستیابی به ضریب رشد ۸.۵ درصدی نشان از عملکرد درست سیستم تولید دارد.

ظرفیت آبزی پروری و تضمین امنیت غذایی

نبی اله رشنو، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی هم در این نشست به ظرفیت‌های آبزی‌پروری برای تضمین امنیت غذایی با نگاه به داخل کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش مؤثر شیلات در تولید غذای سفره مردم ضرورت دارد فرهنگ‌سازی و ارزان سازی این محصولات در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای حفظ عزت کشور و تأمین غذای مصرفی مردم باید به سمت اقتصاد دریامحور حرکت کنیم.

در این نشست؛ اقداماتی همچون آموزش، تنظیم دستورالعمل‌ها برای مقابله با سیلاب و خشکسالی، وجود پدافند غیرعامل برای مدیریت بحران در مزارع مستقر در بستر رودخانه‌ها، قطعی برق و اجازه تولید ماهی تیلاپیا در استان‌هایی همچون خوزستان و حذف فاضلاب از رودخانه‌های ساحلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معاونان سازمان شیلات و نمایندگان استان‌ها نظرات و مشکلات موجود را مطرح کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ