صدور هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان/ اطراف رودخانه‌ها اتراق نکنید

اقتصاد ایران: اصفهان- اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به وقوع ناپایداری‌های همرفتی و احتمال رگبار باران و جاری شدن روان‌آب در مناطقی از استان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

برهمین اساس، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد درباره وقوع ناپایداری همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب طی ۲۴ ساعت پیش رو، اعلام کرد که رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق غرب و جنوب و ارتفاعات شمالی در برمی گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، این ناپایداری‌ها به ویژه اردستان، سمیرم، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، فریدونشهر، گلپایگان، نائین، نطنز، شاهین شهر و میمه، شهرضا، کاشان و لنجان (زرین شهر) را در بر می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد به نسبت شدید و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد هشدار داده و افزوده است که شدت ناپایداری‌ها در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.‌

اداره کل هواشناسی اصفهان توصیه کرده است که هموطنان طی ۲۴ ساعت پیش رو از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها تاکید کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ