شاه کلید حفظ محیط زیست آموزش در مدارس است

اقتصاد ایران: همدان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: اعتقاد داریم شاه کلید حفظ محیط زیست گسترش بحث آموزش به ویژه در مدارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم محمدی ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در بحث آموزش محیط زیست ما تنها در سطح جامعه بلکه در سطح آموزش مدیران هم مشکل داریم گاهی مدیری از ما سوال می‌کنید اداره محیط زیست همان منابع طبیعی است یعنی تا این حد هم شناخت وجود ندارد.

وی افزود: ما در بحث آموزش محیط زیست در سطح مدارس تا به امروز اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و محیط‌بانان ما برای آموزش‌های محیطی زیستی به مدارس می‌روند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه بیش از ۵ هزار نفر از دانش آموزان تا به امروز از مناطق حفاظت شده ما بازدید کرده‌اند، گفت: ۲۱۵ هزار ساعت نیز آموزش صورت گرفته است.

محمدی خاطرنشان کرد: ۸۱ خانه محیط زیست نیز در بحث آموزش‌های محیط زیستی فعال کرده‌ایم.

وی با اشاره به دفع روزانه ۳ تا ۴ تن پسماندهای عفونی و بیمارستانی بیان کرد: نظارت دقیقی بر جمع‌آوری و دفع پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌ها داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: طبق قانون که همه بیمارستان‌ها مجهز به دستگاه اتوکلاو جهت بی‌خطر و کم‌خطرسازی زباله‌های عفونی دارند و مشکلی از این بابت نداریم.

محمدی با اشاره به مراکز درمانی خصوصی گفت: یک شرکت خصوصی نیز تمام پسماندهای عفونی مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی را جمع‌آوری می‌کند و در اختیار شهرداری قرار می‌دهد.

وی افزود: همچنین ۱۰۰ تن پسماندهای شیمیایی و داروهای باقی مانده در بیمارستان‌ها در سال از استان جهت دفن از استان خارج می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه و استفاده از ظرفیت گردشگری گفت: پراکندگی زباله و پلاستیک در ورودی‌های شهر همدان و بعضاً در کنار آثار باستانی نظیر هگمتانه زیبنده همدان نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با همکاری‌های مختلف این نازیبایی‌های شهری را برطرف کنیم.

وی با اشاره به پرورش ماهی تیلاپیلا در همدان بیان کرد: ماهی‌هایی نظیر قزل‌آلا و کپور و … در آب سالم پرورش پیدا می‌کنند به همین دلیل می‌گویند از آبی که ماهی قزل‌آلا در آن وجود دارد می‌توان نوشید اما ماهی تیلاپیلا در آب فاضلاب و بدترین شرایط زندگی می‌کند و فلزات سنگین را نیز جذب بدن می‌کند که برای انسان مضر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: به همین دلیل ما جلوی پرورش ماهی تیلاپیلا را در همدان گرفتیم همچنین این ماهی به اکوسیستم ماهی‌های دیگر صدمه شدید می‌زند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ