۳ بحران جدید برای تل‌آویو در هفته‌ای که گذشت

اقتصاد ایران: جنایت خون بار بمباران پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه و تحولات مهم شرق سوریه از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: جنایت خون بار رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه و پناهگاه آوارگان فلسطینی در نوار غزه با بیش از ۱۵۰ شهید و ده‌ها زخمی بار دیگر نشان داد این رژیم برای جبران شکست‌های میدانی خود در برابر نیروهای مقاومت، غیرنظامیان بی گناه را قربانی می‌کند.

۳ بحران جدید برای تل‌آویو در هفته‌ای که گذشت

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در گزارشی نوشت: دیگر بر کسی پوشیده نیست که نتانیاهو هر چه بیشتر، یک راهبرد دوگانه را در منطقه پیش می‌برد که بُعد نخست آن ارتکاب جنایات و کشتار بیشتر در سراسر نوار غزه و بمباران پناهگاه‌های آوارگان و بُعد دوم آن متشنج کردن منطقه برای افزایش درگیری‌ها به شمار می‌رود. هدف از این راهبرد، طولانی کردن تجاوز به نوار غزه و شعله ور کردن جنوب لبنان برای دور نگه داشتن نتانیاهو از محاکمه و دادگاه در کنار کشاندن آمریکا به درگیری‌های منطقه‌ای است.

۳ بحران جدید برای تل‌آویو در هفته‌ای که گذشت

روزنامه رأی الیوم نیز در این خصوص نوشت: رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته با سه بحران دیپلماتیک رو به رو شد. نخست تنش و درگیری با نروژ در جریان لغو اعتبار کارمندان سفارت این کشور در اراضی اشغالی بود به ویژه آنکه تل آویو از این طریق تلاش کرد با یک تیر ۲ نشان زده و نروژ را به دلیل به رسمیت شناختن کشور فلسطین مجازات کند. دومین بحران، عدم دعوت از سفیر رژیم صهیونیستی برای حضور در مراسم سالگرد حمله هسته‌ای به ناکازاکی از سوی مسئولان ژاپن بود. سومین بحران نیز به اضافه شدن یک اتهام دیگر به اتهامات داخلی نتانیاهو مبنی بر اعطای مجوز سفر دیپلماتیک به پسر وی بدون داشتن هیچ گونه پست دولتی مربوط می‌شود.

۳ بحران جدید برای تل‌آویو در هفته‌ای که گذشت

روزنامه سوری الثوره در گزارشی در خصوص المپیک فرانسه نوشت: مراسمی که تمام جهانیان از المپیک پاریس دیدند حاوی این پیام بود که حرکت به سمت انحرافات اخلاقی در سطوح مختلف، مختصات مرحله آتی است. این همان تفکرات غرب است که تلاش می‌کند با استفاده از فضای مجازی آن را به خورد کشورهای در حال توسعه دهد. ترویج انحرافات اخلاقی از سوی این کشورها یک مرحله پیشرفته از تروریسم فکری و اخلاقی به شمار می‌رود چرا که باعث فروپاشی کشورهای هدف خواهد شد. این انحرافات به وسیله‌ای برای پیاده کردن پروژه‌های غربی، آمریکایی و صهیونیستی تبدیل شده است.

۳ بحران جدید برای تل‌آویو در هفته‌ای که گذشت

روزنامه سوری الوطن درباره تحولات این کشور نوشت: شرق سوریه در شرایط کنونی بخشی از مرکز طوفان به شمار می‌رود؛ طوفانی که ممکن است هر لحظه در این قسمت آغاز شود چرا که طی روزهای گذشته شاهد درگیری‌های نظامی از سوی شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا (قسد) بوده‌ایم. این شبه نظامیان تلاش می‌کنند شهروندان سوری مستقر در شرق این کشور را تحت محاصره و تنگنا قرار دهند و همین مسأله بیانگر وجود پروژه‌های خارجی برای جدا کردن این منطقه است. بخش‌های زیادی از شرق سوریه در اشغال آمریکا و عناصر قسد و دیگر گروهک‌های تروریستی است. آمریکا حامی این گروهک‌ها بوده و دلیل حضور این نیروها در سوریه حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر حملات مختلف است.

۳ بحران جدید برای تل‌آویو در هفته‌ای که گذشت

روزنامه یمنی المسیره در خصوص آمریکا نوشت: آمریکایی که خود را ابرقدرت جهان می‌داند با عناوین مختلف و ترس و وحشتی که در دل برخی کشورهای سرسپرده، ایجاد کرده باعث شده جهانیان از آن هراس داشته باشند تا بتواند زمام امور این کشورها را در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی به دست بگیرد اما با ظهور و بروز مقاومت و انقلاب‌های مردمی در برابر قلدری‌های آمریکا، ضعف و شکنندگی این کشور بیش از پیش نمایان شده است. با هدف قرار گرفتن کشتی‌ها و ناوهای جنگی آمریکا در دریای سرخ هیبت این کشور شکسته شده است.

۳ بحران جدید برای تل‌آویو در هفته‌ای که گذشت

روزنامه المراقب العراقی درباره جنایت اخیر تل آویو نوشت: جنایات خونین رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا علیه ساکنان نوار غزه و با هدف اعمال فشار بر محور مقاومت برای توقف تنش‌ها در منطقه ادامه دارد. این در حالی است که نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به پاسخ محور مقاومت به ترورهای اخیر شدت گرفته است. کشورهای استکبار جهانی از باز شدن جبهه‌های جدید که شرایط را برای تل آویو و غربی‌ها پیچیده‌تر کند هراس دارند. صهیونیست‌ها به همین دلیل یک پناهگاه آوارگان فلسطینی را در غزه بمباران کرده و بیش از ۱۵۰ شهید برجای گذاشتند.

۳ بحران جدید برای تل‌آویو در هفته‌ای که گذشت

روزنامه عراقی الصباح درباره مراسم اربعین حسینی (ع) نوشت: مسئولان امنیتی عراق طرح‌های جدیدی برای تأمین امنیت نوار مرزی با سوریه همزمان با نزدیک شدن اربعین حسینی (ع) ارائه داده‌اند. این طرح‌ها دربرگیرنده پاکسازی مسیرهای مرزی، تأمین امنیت مناطق عمقی و پشتیبانی از سوی نیروهای ارتش و حشدشعبی به ویژه استقرار در مناطق بیابانی و مرزی است. در جریان عملیات نیروهای امنیتی بغداد در روستاها و مناطق حومه جنوب پایتخت عراق دست کم ۱۰ متهم از جمله یک عضو داعش شناسایی و بازداشت شدند. این عملیات همزمان با ایام مراسم اربعین حسینی (ع) با هدف تنگ‌تر کردن عرصه برای عناصر تروریست و از بین بردن منابع حمایتی آنها صورت گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ