دشمن به دنبال گرفتن اصالت زن مومن و مسلمان است

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دشمن به دنبال این بوده که اصالت زن مومن و مسلمان را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طالبی ظهر یکشنبه در مراسم کنگره بانوان تأثیرگذار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: خداوند مسیر را به نحوی تعریف کرد و پیش برد که جایگاه، عظمت، عزت و کرامت زن را دقیقاً در صدر اسلام مشخص کرد.

وی تصریح کرد: در قرآن مجید سوره‌های مختلفی برای تشریح و تفسیر جایگاه زن مانند سوره نساء و سوره مریم نازل شده است.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: زمانی که پیامبر فرزندی نداشتند و فرزند پسرشان فوت کرد کفار با خشونتی که نسبت به ایشان داشتند پیامبر را ابتر می‌خواندند و خداوند فرزند دختری به نام بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها به پیامبر عطا فرمود و در آنجا سوره‌ای در شأن ایشان نازل شد و خداوند در این سوره فرمود خداوند به پیامبرش خیر کثیر را عطا فرموده است.

طالبی ادامه داد: این خیر کثیر تنها مربوط به پیامبر نبود بلکه مربوط به تمام جامعه بوده و منشأ ولادت ائمه علیه السلام از آنجا آغاز شد.

وی یادآور شد: همچنین در پایان حدیث کساء زمانی که پنج تن آل‌ابا در ذیل عبای پیامبر جمع می‌شوند جبرئیل نازل شد و پیام خداوند را که فرمود بشر را به خاطر شما پنج تن آفرید و اگر شما نبودید قطعاً شریعت و مفهوم آن در جامعه وجود نداشت در نتیجه بشر را به عنوان اشرف مخلوقات معرفی و در نتیجه آن عمده بشر ارزش و جایگاه رفیع خودش را در اسلام پیدا کرد.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: موضوعی که زن باید در خانه بنشیند و به تربیت فرزندان خود بپردازد و به همسر خود برسد و در بیرون از خانه کاری نداشته باشد در همان صدر اسلام زمانی که بی بی فاطمه زهرا به همسری حضرت علی (ع) درآمدند و ایشان زمانی که دیدند اهانت به ولایت و تضعیف ولایت صورت می‌گیرد با عفاف و حجاب کاملی که داشتند در مسجد حضور پیدا کرده و پرده حائل بین زن و مرد را می‌کشند و سمت زنان می‌ایستند و تمام قد از جایگاه ولایت دفاع می‌نمایند.

طالبی ادامه داد: این دفاع تمام قد یک دفاع سیاسی و اجتماعی بود که فاطمه زهرا (س) انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه موارد دیگری از حضور زنان جامعه در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی آن زمان وجود دارد، اضافه کرد: در زمانی که پیامبر به پیامبری مبعوث می‌شوند زنان آن دوران در ابتدایی‌ترین روزها با پیامبر تحت عنوان بیعت النساء بیعت می‌کننو و یا بعد از فتح مکه در تاریخ آمده که تعدادی از زنان با پیامبر بیعت نمودند و این بیعت در واقع ایفای نقش زن و ایفای نقش اجتماعی و سیاسی در نظام اجتماعی آن دوران را نشان می‌دهد.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در جنگ خیبر نیز بسیاری از زنان در پشت جبهه حضور داشتند و خدمات شایانی را ارائه کردند.

طالبی تصریح کرد: حضور زن در این عرصه در میدان نبرد با توجه فیزیک جسمی زن کارهایی به او سپرده می‌شود که در توانش باشد ولی پا به پای مردان نقش آفرینی خودش را زن انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام از این جنس زنان بسیار زیاد وجود داشته و همچنین در طول تاریخ ایران نیز زنان از این دست زیاد داشته‌ایم، بیان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران آمده که از زمان قبل از انقلاب و در جمع انقلابیون زنان بسیار تأثیرگذار بودند که رژیم پهلوی آنها را در زندان‌ها حبس کردند و تحت شکنجه‌های ساواک قرار گرفتند و در زمان جنگ تحمیلی نیز زنان همپای مردان به وظیفه خود در جنگ عمل کردند.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی به مهمترین وظیفه‌ای که زنان در هشت سال دفاع مقدس انجام داد اشاره داشت و یادآور شد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین وظیفه‌ای که زنان در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند وقتی بوده که مادری یک فرزندش را به جبهه اعزام می‌کرد و دوباره فرزند دوم خود را همان مادر تشویق می‌کرد تا در میدان جنگ حضور یابد فرزند دوم به شهادت می‌رسید فرزند سومش را با الگوگیری از پیام عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام تشویق می‌کرد و بعد از فرزند سوم شوهرش را به مناطق جنگی و عملیاتی برای اعزام تشویق می‌کرد از این قبیل مادران بسیار زیاد در انقلاب اسلامی وجود دارد.

دشمن می‌خواهد حجاب را از زنان مؤمن بگیرد

طالبی با بیان اینکه دشمن به دنبال این بوده که اصالت زن مؤمن و مسلمان را بگیرد، اضافه کرد: دشمن می‌خواهد حجاب را از زنان مؤمن بگیرد و نقش مومنانه و مادرانه‌اش را کم رنگ کرده و زن را به یک فرد پوچ تبدیل کند.

وی بیان کرد: دشمن این کار را با امپراتوری رسانه‌ای خود و تبلیغات سوئی که انجام می‌دهد دنبال می‌کند و شعار زن، زندگی آزادی را در جامعه القا کرده و متأسفانه در راستای این تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی که تعداد زیادی از مؤلفه‌های این جنگ در حوزه بانوان تعریف می‌شود برخی‌ها به دنبال این بوده تا اثرگذار باشند و بعضاً متأسفانه لبیک به تبلیغات سو دشمن می‌گویند و بسیاری هم پشیمان شده‌اند چون نمی‌دانند در جامعه غرب چه می‌گذرد چون اگر بدانند به قطع یقین دنبال‌روی سبک زندگی غربی نخواهند بود.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: در غرب از زن به عنوان یک ابزار و یک کالای تجاری استفاده شده و زن به عنوان یک ابزاری که ارتضای جنسی را فقط می‌تواند برآورده کند استفاده می‌شود و زن هیچ امنیتی در حوزه کاری خود ندارد.

طالبی تصریح کرد: بسیاری از آنهایی که در دام دشمن گرفتار شده پشیمان شده‌اند و خواهان برگشت به کشورمان هستند.

وی گفت: در این جنگ ترکیبی و هجمه فرهنگی که با آن مواجه هستیم بانوان مؤمن و محجبه بسیار می‌توانند در جامعه اثربخش بوده و تأثیرگذار باشند.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: انتظار از این بانوان این بوده که در راستای جهاد تبیین به وظایف دینی شرعی و قانونی و اسلامی خود عمل کنند.

طالبی اضافه کرد: این وظیفه در این مقطع در راستای جهاد تبیین که رهبری می‌فرمایند جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری بوده تا از هر طریقی که می‌توانیم خنثی کننده توطئه دشمن باشیم چه تریبون در اختیار داشته و چه رسانه و چه در جمع خانوادگی نشسته و چه در جامعه حضور داشته باشند باید بر اساس دلسوزی که برای نظام و انقلاب و خون شهدا دارند عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام زنان جامعه اسلامی ایران به ویژه خراسان‌جنوبی زنان مؤثر و تأثیرگذاری هستند، افزود: این بانوان تحت تأثیر تهاجمات فرهنگی دشمن قرار نگرفته و هوشیاری و بیداری که دارند با اصالت و عرق مذهبی همیشه شاهد حضورشان در صحنه‌های ملی و مذهبی و جاهایی که نیاز بوده هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ