تاریخ‌سازی کشتی ایران در ادوار المپیک‌/ کسب ۸ مدال از ۱۱ سهمیه

اقتصاد ایران: کاروان کشتی ایران با کسب ۸ مدال رنگارنگ از ۱۱ سهمیه اعزامی بیشترین مدال را در تاریخ المپیک به دست آورد. هر چند این در کشتی آزاد دست ملی پوشان کشورمان به مدال طلا نرسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به پایان رسید و گوش‌شکسته‌های ایران با ۸ مدال رنگارنگ به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۶ سهمیه کامل راهی مسابقات شد و فرنگی‌کاران ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز برای اولین بار با کسب ۴ مدال در المپیک تاریخ ساز شد و بهترین عملکرد را بین تیم‌های حاضر از خود به جای گذاشت.

سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال آوران طلای کشتی فرنگی ایران بودند. علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم هم به ترتیب به مدال نقره و برنز این رقابت‌ها دست پیدا کردند. امین کاویانی نژاد کشتی‌گیر وزن ۷۷ کیلوگرم و مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در کشتی آزاد هم مدال‌های رنگارنگی کسب شد اما برخلاف انتظارها، هیچ یک از آزادکاران موفق به کسب مدال طلا نشدند. حسن یزدانی در شرایطی که با کتف مصدوم راهی مسابقات شده بود شروع طوفانی داشت و خیلی زود به فینال مسابقات راه پیدا کرد اما در مرحله فینال مقابل «رمضانوف» کتف مصدومش او را یاری نکرد و در نهایت با کسب مدال نقره به کار خود پایان داد. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در شرایطی که همه امیدوار به کسب مدال خوش رنگ طلا توسط امیرحسین زارع بودند او در مرحله فینال در مصاف با «پتریاش» از گرجستان با وجود کامبک رویایی که داشت در نهایت مغلوب این حریف شد و به مدال نقره المپیک رسید.

رحمان عموزاد دیگر آزادکار کشورمان بود که در او هم همچون حسن یزدانی شروع طوفانی داشت و خیلی زود به مرحله فینال رسید در مصاف با حریف ژاپنی با وجود اینکه برنده این دیدار بود؛ اما غفلت کرد و به نشان نقره این رقابت‌ها رسید.

امیرعلی آذرپیرا آخرین نماینده ایران بود که در مرحله نخست مقابل حریف خود شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش به مرحله شانس مجدد رفت. آذرپیرا توانست از مرحله شانس مجدد به دیدار رده بندی راه پیدا کرد و به نشان برنز رسید و چهارمین مدال را برای کاروان کشتی آزاد به دست بیاورد. یونس امامی دیگر نماینده کشتی آزاد بود که از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کشتی آزاد ایران در حالی از رسیدن به مدال طلای المپیک پاریس بازماند که کشتی فرنگی ایران با هدایت حسن رنگرز با کسب ۲ مدال طلای سعید اسماعیلی در ۶۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم، یک‌نقره علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم و یک مدال برنز امین‌میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم با درخشش بی نظیر به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. به این ترتیب کاروان کشتی ایران با کسب ۸ مدال رنگارنگ در ادوار المپیک تاریخ ساز شد و بیشترین مدال کشتی در این دوره از المپیک به دست آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ