بارش ۵۰ میلی متری موسمی در جنوب شرق

اقتصاد ایران: بررسی ‌های بارش ایستگاه های هواشناسی و باران‌سنجی چهار استان جنوبی نشان می دهد که بارش های موسمی برای هفتمین روز متوالی در شبانه روز گذشته نیز ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی‌های بارش ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی چهار استان جنوبی نشان می‌دهد که بارش‌های موسمی برای هفتمین روز متوالی در شبانه روز گذشته نیز ادامه داشته و در این مدت از حدود ۱۴۰ ایستگاه بارندگی گزارش شده که عمده بارش‌ها مربوط به مناطق جنوب شرق کشور بوده است.

این بارش‌ها از ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان گزارش شده و تا صبح امروز بیشترین بارش نقطه‌ای حاصل از بارش‌های موسمی یک هفته اخیر با میزان ۵۰.۵ میلی متر از ایستگاه «بهشت آباد» در سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

همچنین در این مدت از ایستگاه‌های «مچان» در سیستان و بلوچستان ۴۸.۵، «نیلگان» در سیستان و بلوچستان ۴۵، «دستگرد» در سیستان و بلوچستان ۳۹، «مولتان» در سیستان و بلوچستان ۳۸ و «فدامی شور» در فارس ۳۱.۵ میلی متر بارش گزارش شده است.

این بارش‌ها در برخی مناطق جنوبی کشور سبب سیلابی شدن برخی رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر شد و فعالیت این سامانه همچنین از شدت گرمای هوا در برخی مناطق کاست و برای نمونه در حالی که روز گذشته دمای هوا در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان به ۴۶ درجه سلسیوس رسید، در ایرانشهر که تحت تأثیر فعالیت سامانه موسمی قرار گرفته، بیشینه دما ۳۹ درجه سلسیوس شد.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرده است که امروز نیز ناپایداری‌های موسمی در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس ادامه خواهد داشت و این مرکز همچنین اعلام کرده است که فردا یکشنبه نیز این بارش‌ها در غرب و جنوب فارس و غرب هرمزگان ادامه دارد.

فعالیت این سامانه اثرات مخاطره آمیزی همچون «طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی» در پی دارد.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با این شرایط نسبت به «توصیه: پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از اسکان و بر پایی چادر در کنار روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی» اقدام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ