امید کردستانی پرونده‌ای ۲۰ میلیون دلاری علیه ایلان ماسک و ایکس به راه انداخت

اقتصاد ایران: امید کردستانی، عضو سابق هیئت‌مدیره‌ی توییتر، ایلان ماسک را به‌دلیل پرداخت نکردن ۲۰ میلیون دلاری دستمزدش، دادگاهی کرد.

بنابر گزارش نیویورک تایمز، امید کردستانی، عضو سابق هیئت‌مدیره‌ی توییتر، اخیراً از ایلان ماسک، مالک ایکس، به‌دلیل عدم پرداخت بخش قابل توجهی از دستمزدش که به شکل سهام بوده، شکایت کرده؛ بر اساس این شکایت، شرکت ایکس از پرداخت ارزش کل سهام متعلق به کردستانی خودداری کرده است.

کردستانی یازدهمین کارمند گوگل و اولین مدیر اجرایی بخش کسب‌و‌کار این شرکت بوده‌ است. او به گوگل کمک کرد تا بتواند در یک سال ۷۰ میلیارد دلار سود به دست آورد و همین عامل باعث شد در سال ۲۰۱۵، هیئت‌مدیره‌ی توییتر از کردستانی بخواهد تا مدیرعامل اجرایی این شرکت شود. در آن زمان، جک دورسی، یکی از هم‌بنیانگذاران توییتر، به‌عنوان مدیرعامل موقت فعالیت می‌کرد.

در شکایت ثبت‌شده توسط وکلای کردستانی آمده است که او شغل پردرآمد خود در گوگل را رها کرد تا به توییتر بپیوندد، جایی که به او تنها ۵۰ هزار دلار حقوق، بسیار پایین‌تر از گوگل، پیشنهاد داده شد؛ اما در عوض قرار شد به کردستانی و دیگر کارمندان کلیدی این شرکت سهام محدود مبتنی بر عملکرد داده شود. طبق قرارداد قرار بود این مبالغ به ارزش ۲۰ میلیون و ۱۱۲ هزار دلار ظرف پنج روز پس از خرید توییتر توسط ماسک، به کارمندان ارشد توییتر پرداخت شود؛ اما شرکت ایکس از انجام این کار خودداری کرد.

در شکایت کردستانی در دادگاه عالی کالیفرنیا ذکر شده است که شرکت ایکس قصد بهره‌برداری از هفت سال خدمات آقای کردستانی به توییتر را دارد؛ بدون اینکه به او هزینه‌ای پرداخت کند.

مقالات مرتبط
  • توییتر میزان حقوق و پاداش دریافتی کردستانی در این کمپانی را منتشر کرد
  • با ۳۹ ایرانی فعال در سیلیکون ولی آشنا شوید

کردستانی یکی از بلندپایه‌ترین مقامات سابق توییتر محسوب می‌شود که علیه ایلان ماسک شکایت کرده است. چندی پیش مدیرعامل سابق این شرکت، مدیر مالی و وکلای ارشد توییتر نیز به‌دلیل عدم دریافت غرامت، از این شرکت شکایت کرده‌اند و هزاران کارمند سابق توییتر نیز به پرونده‌های جمعی‌ای پیوسته‌اند که ماسک را به اخراج غیرقانونی آن‌ها و امتناع از پرداخت غرامت مطابق با قانون، متهم می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ