ناوگان حمل و نقل بهداشتی سازمان دامپزشکی به روز می شود

اقتصاد ایران: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قرار است در پنج فاز ۲۰۰ خودرو مناسب به ناوگان حمل و نقل بهداشتی سازمان دامپزشکی تزریق شود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مجتبی نوروزی در مراسم تجهیز ناوگان حمل و نقل سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: برای پیشگیری، تشخیص، درمان و نظارت بر نهاده‌ها، دام‌ها و محصولات دامی، بهداشت جامعه و انجام صادرات بدون مشکلات به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار و افزایش کارکنان متخصص نیاز داریم.

وی افزود: کل بودجه امسال این سازمان و ادارات کل دامپزشکی 4 هزار میلیارد تومان مصوب شده که باید دست‌کم دو هزار میلیارد تومان به این اعتبارات اضافه شود. برای بازمهندسی و افزایش اعتبار دو هزار میلیارد تومان، جلساتی را با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اگر بخواهیم پیشگیری را بر درمان مقدم کنیم باید اعتبارات این سازمان افزایش یابد.

نوروزی با بیان این که این سازمان بر بیش از 30 میلیون نهاده و فرآورده‌های دامی نظارت می‌کند، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی بر 17 میلیون تن تولیدات دامی و 13 میلیون تن نهاده‌های وارداتی نظارت دارد و برای انجام این نظارت باید دو هزار نیروی کاردان، کارشناس، کارشناس ارشد و دکتری به پرسنل این سازمان اضافه شود.

وی درباره تجهیز ناوگان حمل و نقل سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: قرار است در پنج فاز 200 خودرو مناسب به این ناوگان تزریق شود و امروز در فاز نخست، 40 خودرو شاسی بلند تولید داخل را برای ارایه خدمات بهداشتی در استان‌های مرزی و کوهستانی خریداری و تحویل گرفته‌ایم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: خودروهای این سازمان برای ارایه خدمات دامپزشکی مستهلک شده‌اند به طوری که نزدیک به 620 دستگاه خودرو عمر زیر 10 سال و 900 دستگاه خودرو عمر بالای 10 سال دارند.

وی گفت: ما 700 دستگاه خودرو مناسب برای عملیات صحرایی و مناطق صعب‌العبور و کوهستانی به منظور ارایه خدمات بهداشتی، واکسیناسیون و اجرای اردوهای جهادی در سراسر کشور نیاز داریم که در حال حاضر 200 دستگاه خودرو نهایی شده که در پنج مرحله خریداری و تحویل می‌شود.

نوروزی درباره اقدامات سازمان دامپزشکی در مراسم اربعین امسال اعلام کرد: این سازمان سه موکب برای ارایه خدمات دامپزشکی در سه منطقه چذابه، مهران و ریمدان برپا کرده است.

وی افزود: برای نخستین بار نیز در مسیر بین نجف و کربلا در سه موکب، تیم دامپزشکی ما با لباس فرم برای نظارت بر ذبح و خوراک مردم حضور خواهند داشت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال‌های آینده برای مراسم اربعین، خودمان موکب‌های بهداشتی و ارشادی برای زائران برپا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ