ایهود اولمرت زنگ خطر را زد/ جنگ ‌داخلی اسرائیل در راه است؟

اقتصاد ایران: یکی از نخست‌وزیران اسبق رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم از ۱۰ ماه قبل در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده و در محاصره جبهه‌های مقاومت است، درباره تهدید موجودیتی بزرگ علیه اسرائیل از داخل و جنگ داخلی هشدار داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که رژیم صهیونیستی علاوه بر درگیری در چند جبهه و گرفتار شدن در باتلاق جنگ فرسایشی غزه، با بحران بزرگی در داخل جامعه خود دست و پنجه نرم می‌کند و شاهد تنش‌های داخلی زیادی به ویژه بعد از ماجرای درگیری ارتش و صهیونیست‌های افراطی با عناصر پلیس اسرائیل در دادگاه نظامی این رژیم است، «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که سابقه شکست مقابل مقاومت را دارد، با انتشار یادداشتی در روزنامه عبری هاآرتص اعلام کرد: ما این روزها شاهد یک جنگ چند جبهه‌ای هستیم که از 10 ماه قبل تاکنون ادامه دارد و موجب شده 80 هزار نفر از ساکنان شهرک‌های شمالی، خانه‌های خود را ترک کرده و در مناطق مختلف آواره شوند. (لازم به ذکر است که بارها رسانه‌های آمریکایی و عبری اعتراف کرده‌اند تعداد آوارگان از شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی از زمان پیوستن حزب الله به نبرد طوفان الاقصی در دومین روز از این نبرد تاکنون، به 250 هزار نفر می‌رسد).

اسرائیل در محاصره جبهه‌های مقاومت

اولمرت افزود: درباره وضعیت جنوب هم که نیازی به توضیح نیست. از طرف دیگر شاهد تحرکات مختلفی در سوریه، عراق و یمن و قبل از آن‌ها ایران علیه اسرائیل هستیم و همه آنها علناً وارد جنگ ضد اسرائیل شده‌اند و آماده گسترش و تشدید آن هستند. در این روزها ما مشغول تلاش برای رمزگشایی از پاسخ‌های مورد انتظار ایران و حزب الله به ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر هستیم.

این مقام اسبق صهیونیست تصریح کرد: درباره فؤاد شکر، فرمانده نظامی حزب الله، اسرائیل رسماً مسئولیت ترور او را بر عهده گرفت، اما درباره ترور اسماعیل هنیه، از هرگونه اظهار نظری خودداری می‌کند. البته بنیامین نتانیاهو با خودنمایی به سمت استودیوهای تلویزیونی شتافت و به اسرائیلی‌ها گفت: «دنیا می‌بیند که ما چقدر قوی و پیشرفته هستیم و مصمم هستیم که به همه دشمنانمان ضربه بزنیم». بنابراین اگر کسی تردید داشت که اسرائیل هنیه را ترور کرده یا نه، نتانیاهو با این لاف‌زنی‌های همیشگی خود آمد تا اشاره کند که واقعاً ما مسئول این ترور هستیم.

یهودیان افراطی؛ خطر درونی اسرائیل برای موجودیت آن

ایهود اولمرت ادامه داد: گذشته از تهدیدات خارجی، بزرگترین خطر برای اسرائیل که واقعاً موجودیت آن را تهدید می‌کند و انتظار می‌رود که ثبات، اقتصاد، وحدت و هویت آن را تضعیف کند، خطری از درون است که هیچ یک از ما به آن نپرداخته‌ایم. این خطر مربوط به تهدید نفوذ فزاینده جامعه «یهودی- مسیحایی» (یهودیان افراطی) است که به شدت در حال گسترش بوده و بر مناطق مختلفی از جبهه داخلی اسرائیل سیطره پیدا کرده است. جامعه یهودیان افراطی مصمم است تا پایه‌های موجودیت اسرائیل را از بین ببرد. منظور ما در اینجا جنبش شهرک نشینان افراطی است که عمدتاً در کرانه باختری مستقر هستند و افراد وابسته به این جنبش، به شکل واقعی موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کنند.

این نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر در ادامه به آشوب دو هفته قبل در اردوگاه «سده تیمان» ارتش صهیونیستی که محل نگهداری بازداشت شدگان از نوار غزه بوده و به شکنجه‌گاه مخوف این رژیم علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی معروف است، اشاره و تاکید کرد: این تنش‌ها و درگیری‌ها تنها گوشه کوچکی از تهدید این دسته از یهودیان برای اسرائیل بود.

اولمرت گفت: این تهدید را به وضوح می‌توان قبل از هر چیز از طریق ابراز احساسات آن‌ها و صحبت‌های رهبران و نمایندگانشان در کنست و کابینه درک کرد؛ جایی که آنها به گونه‌ای صحبت می‌کردند که انگار همه چیز برایشان مجاز است و هر کاری که بخواهند می‌توانند انجام دهند و هیچ چیزی وجود ندارد که آن‌ها را مهار کند. حمله آنها به یک پایگاه نظامی و آسیب رساندن به ارتش اسرائیل و نظامیان و فرماندهان آن، نتیجه اجتناب ناپذیر احساس قدرتی است که این دسته از یهودیان دارند.

وی تصریح کرد: این افراد اسرائیل را یک «دولت یهودی» می‌دانند و از نظر آنها برای غیر یهودیان جایی در اینجا نیست و بنابراین زمانی که مهاجران جدید از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به اینجا می‌آیند، باید فوراً به جایی که از آنجا آمده‌اند برگردند؛ زیرا تصور می‌شود که آن‌ها یهودی نیستند. همچنین از نظر این افراد، زمانی که صحبت از شهروندان غیر یهودی در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) می‌شود، این شهروندان باید تحریم شوند و مورد تبعیض قرار بگیرند و نمی‌توانند یک زندگی محترمانه داشته باشند.

آیا اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است؟

در ادامه این یادداشت آمده است: همچنین اگر مسئله مربوط به کرانه باختری باشد، از نظر این گروه می‌توان به ساکنان کرانه باختری حمله کرد، اموالشان را از بین برد، مزارع و منابع معیشتی آن‌ها را سوزاند و به هر ترتیبی به آنها آسیب زد و حتی امکان کشتنشان هم وجود دارد. البته این هدف نهایی این گروه از افراطی‌ها نیست و از نظر آن‌ها جامعه اسرائیلی باید از وجود هر کسی که موافق این گروه نیست و به توافق با فلسطینی‌ها فکر می‌کند، پاک شود. این گروه افراطی بخش بزرگی از جامعه اسرائیلی را «چپ» خوانده و آنها را طرد می‌کنند و این اجازه را به خودشان می‌دهند که هر اقدام تحریک آمیزی علیه گروه به اصطلاح چپ انجام داده و در صورت لزوم حتی به آنها تیراندازی کنند.

اولمرت تاکید کرد: همچنین سلاح‌های زیادی میان این شبه نظامیان افراطی توزیع شده و روزی این شبه نظامیان از سلاح‌هایی که به دست آورده‌اند، برای بیرون کردن ما چپ‌ها، نیروهای شاباک و سرویس‌های امنیتی اسرائیل استفاده خواهند کرد. اعضای این گروه افراطی، باندهای ولگردی هستند که از دستورات ایتمار بن گویر و دوستان او در حزب لیکود یا سایر احزاب ائتلاف کابینه، پیروی می‌کنند.

در پایان این مقاله اولمرت آمده است: پس آیا ما واقعاً به یک جنگ داخلی و یک درگیری بسیار خشن میان گروهی از افراطی‌ها و دیگر گروه جامعه اسرائیل نزدیک شده‌ایم؟ بنابراین در جنگ کنونی مشخص شد که خطر واقعی برای اسرائیل یک خطر درونی است و ما چاره‌ای جز اذعان به این مسئله و آمادگی جهت مبارزه برای زندگی خود نداریم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ