خودروی ب‌ام‌و توسط این ربات انسان‌نما ساخته خواهد شد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- ربات Figure ۰۲ یک ربات انسان‌نمای جدید است که توسط یک شرکت کالیفرنیایی به نام Figure ساخته شده است. اخیراً ب‌ام‌و آن را در کارخانه اسپارتانبورگ آزمایش کرد و این ربات در آنجا روی قطعات خودرو کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودروساز آلمانی در حال ارزیابی این ربات برای استفاده احتمالی در خط تولید است. به گفته شرکت Figure، این پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای موجود برای خرید و استفاده اای صنعتی یا حتی خانگی است. به عبارت دیگر این یک نمونه‌ اولیه مانند نمونه‌ های مختلفی که از شرکت Boston Dynamics دیده‌ایم نیست، ربات های Boston Dynamics در فضای مجازی با پشتک زدن و حفظ تعادل معروف شده‌اند.

کمپانی Figure گفته اگر ب‌ام‌و از عملکرد ربات مدل جدید راضی باشد، ممکن است روزی تعداد بیشتری از این ربات‌ ها در کنار انسان‌ ها  برای ساخت ماشین های X5 کار کنند.

با این حال نباید انتظار داشته باشیم ورود کامل ربات های انسان‌نما به این زودی‌ ها اتفاق بیفتد. در حالی که ب‌ام‌و می‌گوید آزمایش اخیر Figure 02 موفقیت‌آمیز بوده اما این ربات هنوز در مرحله توسعه و بررسی قرار دارد. این خودروساز تأکید می‌کند که هیچ ربات Figure در حال حاضر در کارخانه اسپارتانبورگ وجود ندارد و هیچ جدول زمانی برای استفاده از آنها تعیین نشده است.

پیشرفت‌ های صنعت رباتیک بسیار امیدوار کننده است اما Milan Nedeljkovic، عضو هیئت مدیره تولید شرکت ب‌ام‌و درباره این موضوع گفت: "ما در یک عملیات آزمایشی اولیه در حال بررسی و تعیین کاربرد های ممکن برای ربات‌ های انسان‌نما در بخش تولید هستیم. ما می‌خواهیم این فناوری را از توسعه تا تولید و صنعتی‌سازی همراهی کنیم."

 

در یک ارزیابی که اخیرا انجام شد مدل Figure 02 وظیفه داشت قطعات فلزی خاصی را در محل‌ های مشخص قرار دهد. علاوه بر نظارت بر کار این ربات ها، متخصصان ب‌ام‌و همچنین نحوه تعامل ربات با محیط اطرافش را مورد تحلیل قرار دادند. این کار به شکل کاملا حساب شده و ظریف طراحی شده بود تا توانایی ربات در انجام کار های دقیق و حساس را نشان دهد. با توجه به تحسین‌ های تحلیلگران و مهندسان شرکت ب‌ام‌و می‌توان امیدوار بود که این ربات با موفقیت کامل این آزمون ها را پشت سر گذاشته است.

کمپانی ب‌ام‌و با شرکت Figure همکاری می‌کند تا برای توسعه و آزمایش‌ های بیشتر آماده شود. هر دو شرکت معتقدند که Figure 02 می‌تواند در نقش‌ هایی که برای انسان‌ ها از نظر ارگونومیکی و فیزیکی ناخوشایند و خسته‌ کننده هستند خدمت کند و احتمالاً به استفاده گسترده به عنوان بخشی از چشم‌انداز بخش تولید آینده کمپانی ب‌ام‌و یعنی قسمت iFactory منجر شود.

بخش BMW iFactory یک استراتژی انقلابی برای تولید خودرو های آینده دارد که بر سه اصل LEAN، GREEN و DIGITAL متمرکز است.  این رویکرد شامل تولید کارآمد، انعطاف‌پذیر، استفاده درست از منابع و دیجیتالی‌ سازی فرآیند های تولید است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ