راه‌اندازی رشته روانشناسی اسلامی در دانشگاه شاهد

اقتصاد ایران: رئیس دانشگاه شاهد از راه اندازی رشته روانشناسی اسلامی برای اولین بار در این دانشگاه خبر داد و گفت: این رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای مهر امسال دانشجو پذیرش می‌کند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری همایش بین المللی تحول علوم پایه برمبنای جهان بینی توحیدی که امروز برگزار شد، گفت: باید با جدیت برگزاری این همایش را پیگیری شود دین و ارزشهای دینی باید وارد علوم پایه شود. بر این اساس این ارزشها در سه ساحت محتوی، شیوه‌ها، روش‌ها، کارکرد و کاربردها می‌تواند وارد علوم پایه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در همایش بین المللی تحول علوم پایه بر مبنای جهان بینی توحیدی مقاله دریافت می‌گیریم تحقیق و تفحص می‌کنیم ضمن اینکه مجوز بین المللی برگزاری این همایش دریافت شده است. چون دانشگاه شاهد تنها دانشگاه جامع رشته‌های کشور است این همایش را برگزار می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شاهد تربیت نیروهای ارزشی برای نظام را وظیفه این دانشگاه دانست و گفت: تاکنون چندین پیش همایش برای همایش بین المللی تحول علوم پایه بر مبنای جهان بینی توحیدی برگزار شد و تبادل نظرهای زیادی با حضور دانشمندان داخلی و خارجی شد.

چلداوی تاکید کرد: همایش بین المللی تحول علوم پایه بر مبنای جهان بینی توحیدی که بهمن ماه برگزار خواهد شد، میخواهد بشریت را علم بدون دین نجات بدهد.

وی افزود: تا 15 آبان ماه مهلت دریافت مقاله برای همایش بین المللی تحول علوم پایه بر مبنای جهان بینی توحیدی هستیم.

رئیس دانشگاه شاهد بین‌رشته‌ای بودن الهیات، روانشناسی، جامعه شناسی و حتی علوم پزشکی به این همایش مرتبط است. امیدوارم استقبال خوبی از این همایش صورت بگیرد.

چلداوی از راه اندازی رشته روانشناسی اسلامی برای اولین بار در دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: این رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای مهر امسال دانشجو پذیرش می‌کند.

رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه کشورهای غربی بیشتر از ما به اهمیت دین در علم رسیدند، گفت: برای اینکه بتوانیم یک همایش بین المللی برگزار کنیم باید 30 درصد اعضای کمیته علمی آن همایش از خارج باشد بر این اساس  نمایندگانی از کشورهای روسیه، انگلیس، پاکستان و هند عضو کمیته این همایش شدند.

وی افزود: یکی از بندهای سند اسلامی شدن دانشگاه ها این است که معنای واقعی علم دینی را ترویج و رشته های آن را ایجاد کنیم. این در حالی است که ما هنوز رشته جامعه شناسی اسلامی و روانشناسی اسلامی در دانشگاه ها نداریم و امر دین را به ساخت مساجد و .... تقلیل دادیم. بنابراین همایش فوق شروع مناسبی برای اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها است.

به گفته این استاد دانشگاه علم و صنعت، علوم انسانی و علوم پایه که غربی ها دریافت کردند کامل نیست به طوریکه علوم غربی پرستیژ خاصی دارد که برای برخی انسان ها گیرایی و تعصب ایجاد می کند و نمی توانند خلاف آن را بپذیرند. این در حالی است که خود غربی ها به نسبی بودن گزاره‌های خود در مقایسه با ما بیشتر رسیدند.

رییس دانشگاه شاهد گفت: برخی دین در دانشگاه‌ها را به ساخت مساجد و برگزاری نماز جماعت و یا مراسم دعا تقلیل دادند که این اصلا درست نیست و باید علم توحیدی را دردانشگاه‌ها جا بیندازیم.

وی ادامه داد: تعامل علم و دین یک تعامل واقعی است و اگر این تعامل را در نظر نگیریم علم نمی‌تواند از موانع عبور کند. علم در حال حاضر برای ادامه راه خود با مشکل روبرو شده و دستش را برای همکاری به سمت دین دراز کرده است.

رئیس دانشگاه شاهد اظهار کرد: این همایش باید قبلا برگزار می‌شد. تعامل علم و دین را در سه مورد می‌توان بررسی کرد، محتوا، شیوه‌ها و روش و کاربرد مقاله دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش به صورت بین المللی برگزار می‌شود. اینکه دانشگاه شاهد میزبان این همایش است به این علت است که یک دانشگاه جامع در تمامی رشته‌های تحصیلی است.

به گفته وی، دانشمندان مختلفی در عرصه فلسفه علم و دین در پیش همایش شرکت کردند و تبادل نظر شد. این همایش برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار می‌شود و این همایش نیاز امروز کشور و دنیا است و می‌خواهد علم مورد نیاز دنیا را عرضه کند.

رییس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه تقلیل دین در دانشگاه گفت: برخی دین در دانشگاه‌ها را به ساخت مساجد و برگزاری نماز جماعت و یا مراسم دعا تقلیل دادند که این اصلا درست نیست و باید علم توحیدی را دردانشگاه‌ها جا بیندازیم.

در ادامه این نشست محمد صالحی، دبیر اجرایی همایش در خصوص جزئیات این همایش گفت: فرآیند اجرایی همایش از یک سال قبل آغاز شد و اولین جلسه کمیته علمی بهمن سال گذشته برگزار شد. موسسه پایگاه جهان اسلام به عنوان مرجع تایید همایش، محلی برای برگزاری این همایش‌ها است.

وی تاکید کرد: همایش فوق در 17 بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و فرصت ارسال چکیده مقالات تا 15 آبان است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ