طراحی و مطالعات احداث شهرک صنعتی دریایی در حال انجام است

اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان حمایت از سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی را تعهد دولت دانست و گفت: طراحی و مطالعات مقدماتی احداث شهرک صنعتی دریایی در هرمزگان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در نشست با مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان اظهار کرد: در برنامه توسعه استان بر تکمیل زیرساخت‌ها و تعریف زنجیره بر روی مزیت‌های نسبی تأکید داشتیم که بخش مهمی از آن با ایجاد ۷ شهرک صنعتی جدید که سه مجموعه‌ی آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد و همچنین توسعه ۲ شهرک صنعتی موجود محقق شده است.

وی نظم بخشی و جلوگیری از پراکندگی صنایع را مورد تأکید قرارداد و افزود: در ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید استان رویکرد عدالت محور منطبق بر محرومیت زدایی مدنظر بوده و مناطقی که شهرک نداشتند مثل بشاگرد، جناح و هشت‌بندی در برنامه قرار گرفتند.

دوستی تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های را جز اولویت‌های برنامه توسعه استان برشمرد و ادامه داد: همه شهرک‌های صنعتی ساخته شده سرمایه‌گذار دارند که علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها در تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری از سرمایه گذاران حمایت از آن‌ها را در تعهد خود می‌دانیم.

استاندار هرمزگان تمرکز بر نرم افزارها و ایجاد پلتفرم‌ها را همزمان با توسعه شهرک‌های صنعتی مهم خواند و گفت: لازم است در مقوله مهم بازاریابی و اتصال صنایع مادر به شهرک‌های صنعتی تلاش بیشتری داشته باشیم تا انرژی و خوراک ارزان در طول زنجیره به طور پلکانی توزیع شود و رقابت واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ شکل بگیرد.

دوستی ضعف استان را نداشتن شهرک صنعتی ساحلی دانست و تأکید کرد: شهرک‌های فعلی هرمزگان هیچ فرقی با استان‌های کویری ندارند و برای رفع این نقیصه طراحی و مطالعات اولین شهرک صنعتی دریایی شروع شده تا صنایع شناورسازی و سازه‌های دریایی در آن مستقر شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ