هشدار هریس درباره پیامدهای مصونیت قضایی برای ترامپ

اقتصاد ایران: کامالا هریس در یک گردهمایی انتخاباتی درباره پیامدهای حکم دادگاه عالی آمریکا در خصوص اعطای مصونیت قضایی به دونالد ترامپ هشدار داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامالا هریس نامزد دموکرات ها در رقابت های انتخاباتی، در یک گردهمایی انتخاباتی در نوادا درباره پیامدهای حکم دادگاه عالی آمریکا در خصوص اعطای مصونیت قضایی به دونالد ترامپ هشدار داد.  

وی اظهار کرد چیزهای زیادی در این انتخابات در خطر است. این انتخابات سال 2016 و سال 2020 نیست. این بار فرق می کند و خطرات هم بیشتر است. و این بدان علت است که ماه گذشته دادگاه عالی آمریکا به رئیس جمهور سابق کشور گفت که همین گونه به حرکت خود ادامه دهد زیرا فارغ از آنچه در کاخ سفید انجام داده، مصونیت قضایی دارد.

چندی قبل دیوان عالی آمریکا حکم مصونیت قضایی را برای روسای جمهور سابق آمریکا صادر کرد. حکم صادره از سوی دیوان عالی ایالات متحده مبنی بر این است که رؤسای جمهور سابق آمریکا داری مصونیت از پیگرد قضائی بر اساس چارچوب مندرج در قانون اساسی هستند؛ اما این مصونیت مطلق نیست و آن ها را از پیگرد قضائی اقداماتشان در حوزه فعالیت های غیررسمی (شخصی) شان مصون نمی دارد.

حکم دیوان عالی آمریکا با 6 رأی موافق در مقابل 3 رأی مخالف ترامپ را تنها برای «اقدامات رسمی» در دوران تصدی ریاست جمهوری‌اش مستحق مصونیت دانست، اما «برای اعمال غیررسمی» وی در آن دوران مستحق برخورداری از مصونیت ندانست.

با صدور حکم مصونیت قضایی برای ترامپ، صدور حکم قطعی علیه رییس‌جمهور سابق آمریکا در پرونده پرداخت حق‌السکوت تا 18 سپتامبر به تعویق افتاد.

چند روز پیش نیز رسیدگی به پرونده تلاش غیرقانونی دونالد ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات 2020 و شکست در مقابل جو بایدن، پس از نزدیک به 8 ماه توقف از سرگرفته شد تا نبرد قانونی دیگری درباره چگونگی درنظرگرفتن حکم مصونیت قضایی برای ترامپ در این پرونده، آغاز شود.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

هریس در این گردهمایی از طرفدارانش خواست تا درباره مفهوم تصمیم اتخاذ شده فکر کنند اگر ترامپ بار دیگر در انتخابات پیروز شود و به کاخ سفید بازگردد.

وی خاطرنشان کرد ترامپ قول داده که در روز نخست ریاست جمهوری اش دیکتاتور باشد. او گفته که به طور ضروری وزارت دادگستری را علیه دشمنان سیاسی اش تجهیز کرده و حتی خواستار پایان دادن به قانون اساسی آمریکا می شود.   

هریس ادامه داد اگر فردی خواستار پایان قانون اساسی کشور شود، نباید بار دیگر مهر ریاست جمهوری را در اختیار داشته باشد. ما می دانیم که مردم آمریکا برای چه چیزی ایستاده اند. ما کشورمان را دوست داریم و من معتقدم این بالاترین شکل میهن پرستی در راستای مبارزه برای هنجارها و ایده آل های کشورمان است.

نامزد دموکرات ها همچنین در بخش دیگری از سخنانش، حمایت خود را از طرح حذف مالیات بر انعام اعلام کرد.

موضع وی درباره این موضوع، مشابه موضع رقیبش دونالد ترامپ است تا بدین ترتیب آرای کارگران بخش خدماتی را برای خود جلب کند.

هریس که به همراه معاونش تیم والز در حال برگزاری توری انتخاباتی در غرب آمریکاست، در این گردهمایی خاطرنشان کرد من به تمام کسانی که در اینجا هستم قول می دهم که وقتی رئیس جمهور شوم به مبارزه برای خانواده های طبقه کارگر از جمله افزایش حداقل دستمزدها و حذف مالیات بر انعام برای کارکنان بخش خدماتی و هتلداری و گردشگری ادامه می دهم.

وی علاوه بر این وعده داد که برای کاهش بهای مصرف کننده تلاش خواهد کرد و با شرکت های بزرگی که در افزایش غیرقانونی قیمت ها دست دارند، و با صاحبخانه هایی که به صورت یکپارچه و متحد، بهای اجاره مسکن را به صورت غیرعادلانه افزایش می دهند،  مبارزه خواهد کرد و شرکت های بزرگ داروسازی را به کاهش قیمت ها ترغیب می کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در ماه ژوئن در یک گردهمایی انتخاباتی در لاس وگاس وعده حذف مالیات بر درآمد برای انعام های کارگران بخش خدماتی را مطرح کرده بود.

حال ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت: کامالا هریس، که ماه عسلش به پایان رسیده، فقط سیاست من درباره حذف مالیات بر انعام را کپی کرده است. تفاوت این است که او این کار را انجام نخواهد داد و فقط از طرح آن برای اهداف سیاسی استفاده می کند.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و دانشگاه سیه‌نا، کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا کامالا هریس نامزد حزب دموکرات از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در سه ایالت کلیدی پیش افتاده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که هریس از رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا پیش است و در مجموع 50 درصد از حمایت‌ها را به دست آورده است درحالیکه در آنها 46 درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

آرای هریس در نظرسنجی نشان دهنده پیشرفت قابل توجه نسبت به آرای بایدن در همان ایالت‌های نوسانی است.

در دو نظرسنجی جداگانه نیویورک تایمز و سیه‌نا در اوایل سال جاری، بایدن 45 درصد و ترامپ 48 درصد حمایت در ایالت پنسیلوانیا را کسب کرد. با این حال، نظرسنجی‌های آوریل و اوایل ماه مه نشان می‌داد که رئیس‌جمهور از رقیب جمهوری‌خواه خود در میشیگان 47 درصد به 46 درصد پیش است، اما در ویسکانسین 46 درصد به 47 درصد از ترامپ عقب‌تر است.

هریس از ماه گذشته پس از اینکه بایدن از رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری کنار رفت، کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرده و حمایت زیادی از دموکرات‌ها به دست آورد. او اوایل این هفته نامزد معاون اولی خود را تیم والز ، فرماندار مینه سوتا را معرفی کرد.

وی که کمتر از یک ماه است که به عنوان نامزد دموکرات ها معرفی شده و تنها چند روز پیش به طور رسمی به این عنوان انتخاب شد، توری یک هفته ای را به غرب آمریکا در کنار تیم والز معاون خود با تمرکز بر ایجاد هیجان در کمپین او در هفت ایالت سرنوشت ساز، آغاز کرده است.

این هفته، هریس چندین بار در ایالت‌های کلیدی مانند میشیگان و ویسکانسین تجمع انتخاباتی داشته است. کارزار او گفته است که 14000 نفر در تجمع او در فیلادلفیا در روز سه‌شنبه و 15000 نفر دیگر چهارشنبه شب در دیترویت در کارزار او شرکت کردند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ