۴۰ میلیارد دلار در حوزه یارانه انرژی هزینه می‌شود

اقتصاد ایران: رییس پژوهشگاه وزارت نیرو گفت: ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار در حوزه یارانه انرژی هزینه می‌شود و ظرفیت‌های مختلفی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و تعیین اقتصاد برق شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو امروز (یک‌شنبه، ۲۱ مردادماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مختلفی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و تعیین اقتصاد برق شناسایی و ارائه شده است، گفت: مدیریت حوزه انرژی در بخش‌های یارانه و جلوگیری از اتلاف انرژی می‌تواند صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار در حوزه یارانه انرژی هزینه می‌شود، افزود: در پژوهشگاه نیرو طرح‌های مختلفی را در نظر گرفتیم تا بتوانیم بهینه‌سازی انرژی را محقق کنیم؛ در این راستا صندوق بهینه‌سازی به عنوان یک پروژه جامع با همکاری ساتبا کلید خورده است.

به گفته رئیس پژوهشگاه نیرو طرح‌های متعددی را در این حوزه آماده کردیم که اگر زیرساخت‌های آن ایجاد شود می‌توانیم سناریوهای مختلفی که به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی تدوین شده است را اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر این‌که برای افزایش بهره‌وری انرژی نیازمند سرمایه گذاری هستیم، تصریح کرد: در حوزه تجدید پذیرها یک عقب‌ماندگی تاریخی داریم به همین دلیل پژوهشگاه برنامه‌های متعددی را در این حوزه تدوین کرده است. طبق برآوردهای صورت گرفته طی سال‌های آینده انرژی‌های فسیلی توجیه‌پذیر نیستند لذا رویکردهای توسعه تجدید پذیر باید در دستور کار قرار گیرد.

عمیدپور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته از برنامه‌های حوزه تجدید پذیر عقب ماندیم، خاطر نشان کرد: این در حالی است که پتانسیل‌های زیادی در حوزه تجدیدپذیر در ایران وجود دارد لذا نیازمند یک تلاش چند برابری برای توسعه تجدید پذیرها و بهره‌وری انرژی هستیم و باید بتوانیم توسعه تجدید پذیرها را در برنامه‌های کلان کشور اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که پژوهشگاه نیرو روی آن متمرکز است توسعه زیست‌بوم علم و فناوری بوده که این موضوع را نیز به صورت جدی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان دنبال می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ