ظرفیت زکات استان اردبیل ۶۵۶ میلیارد تومان است

اقتصاد ایران: اردبیل- دبیر شورای زکات استان اردبیل گفت: ظرفیت زکات استان اردبیل ۶۵۶ میلیارد تومان است که ما همه ساله سعی می‌کنیم از کشاورزان و روستاییان بخشی از این میزان زکات را جمع‌آوری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای زکات استان اردبیل، اظهار کرد: ۴۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان اردبیل است که از این میزان ۳۳۷ هزار هکتار دیم و ۸۰ هزار هکتار اراضی آبی است.

وی تصریح کرد: در استان سطح زیر کشت گندم در اراضی دیم ۲۲۲ هزار هکتار و جو نیز ۱۰۸ هزار هکتار است که عملیات کشت و زرع همه ساله در این اراضی انجام می‌شود.

دبیر شورای زکات استان اردبیل گفت: در بخش اراضی آبی نیز ۶۰ هزار هکتار به کشت گندم و ۲۰ هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته که برآورد برداشت گندم در سال‌جاری ۴۰۰ هزار تن و جو نیز ۱۸۲ هزار تن است.

حسین‌نژاد افزود: پیش بینی زکات واقعی استان از گندم تولید شده ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن است که ارزش ریالی آن نیز معادل ۴۵۲ میلیارد تومان با نرخ مصوب دولتی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۱۸۲ هزار تن جو برداشت شده استان ۱۲ هزار تن مشمول زکات است که ارزش ریالی آن ۲۴ میلیارد تومان است.

حسین‌نژاد اضافه کرد: در مجموع ۶۵۶ میلیارد تومان ظرفیت زکات استان است که از یک‌هزار و ۸۵۴ روستای استان در ۹۲۰ روستا پرداخت زکات و جمع‌آوری آن انجام می‌شود.

وی به حضور عاملان و مبلغان زکات در همه روستاها برای ترغیب و تشویق کشاورزان به انجام این فریضه الهی اشاره کرد و ادامه داد: انصافاً همه متولیان به ویژه فرمانداران و ائمه جمعه پای کار هستند تا ما بتوانیم در ۹۲۰ روستای استان زکات جمع‌آوری شده را صرف فعالیت‌های اولویت‌دار به ویژه رفع فقر کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ