هر آنچه باید در مورد پرفکت مانی بدانید

اقتصاد ایران: پرفکت مانی یک سرویس مالی الکترونیکی است که امکان تراکنش، خرید دلار، یورو، بیت کوین و حتی طلا را فراهم می‌کند.

با فراگیر شدن اینترنت، بسیاری از فعالیت‌های روزمره‌ی انسان دگرگون شد و قدم‌به‌قدم با توسعه‌ی هر بخش از اینترنت، انجام فعالیت‌های بیشتری در آن امکان‌پذیر شد. مثلاً، امکان ارسال ایمیل به‌جای نامه یکی از خدمات ابتدایی‌ای محسوب می‌شود که در بستر اینترنت ممکن شده است.

خدمات در اینترنت شکل متفاوتی به‌ خود گرفتند؛ یکی‌ از هزاران نمونه، ظهور تجارت الکترونیک است که با فروش یک CD در سال ۱۹۹۴ (۱۳۷۲ خورشیدی) آغاز شد و نیاز به راه‌حلی برای تراکنش‌های سریع مالی را به‌وجود آورد.

اساساً تراکنش‌های مالی یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران اینترنت بوده است و در طول این‌ مدت پلتفرم‌های مختلفی از پی‌پال گرفته تا NFT، در پاسخ به این نیاز، توسعه داده شدند و حالا بیت کوین و سایر رمزارزها قدرت‌نمایی می‌کنند.

NFT یا توکن غیرقابل‌معاوضه چیست و چگونه می توان آن را خرید؟
NFT یا توکن غیرقابل‌معاوضه چیست و چگونه می توان آن را خرید؟
مطالعه '13

پرفکت مانی یکی دیگر از همین راه‌حل‌های مالی به‌حساب می‌آید که سابقه‌ی طولانی دارد و برای بسیاری از فعالان حوزه‌ی فناوری کارایی داشته است و با توجه به اینکه شامل تحریم‌های ایالات متحده در کشورهای هدف نمی‌شود، همچنان مورد توجه کاربران آن دسته از کشورها قرار دارد.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی روش پرداخت الکترونیکی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ خورشیدی) آغاز به‌ کار کرد و به مشتریان خود امکان می‌دهد که به‌صورت ناشناس و ایمن نقل‌وانتقال مالی خود را در بستر اینترنت انجام دهند. این سرویس در کشورهای روسیه، اوکراین، ایالات متحده عربی، ترکیه، مولداوی، بریتانیا، آذربایجان، گرجستان و ایران (با محدودیت) دردسترس قرار دارد.

لوگو پرفکت مانی

سرویس پرفکت مانی در پاناما ساخته شد اما درحال‌حاضر دفتر آن در کشور سوئیس قرار دارد. نقل‌وانتقال‌های مالی پرفکت مانی ازطریق ارزهای الکترونیکی، انتقال وجه بانکی و کارت‌های Prepaid انجام می‌شوند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. این کیف‌ پول الکترونیکی بین اشخاص و کسب‌وکارهایی که در حوزه‌های مالی با ریسک بالا مثل فارکس و شرط‌بندی سرمایه‌گذاری می‌کنند، محبوبیت ویژه‌ای دارد.

برای استفاده از پرفکت مانی کاربران باید حساب داشته باشند و برای ساختن حساب پرفکت مانی باید اطلاعات شخصی‌شان را وارد کنند. بلافاصله بعد‌ از ایجاد حساب و وارد شدن به آن، امکان انجام تراکنش مالی، برداشت یا واریز وجود دارد. سیستم امنیتی پرفکت مانی فرایند چندلایه‌ای را طی می‌کند.

ویژگی‌های سیستم پرداخت پرفکت مانی:

  • نقل‌وانتقال مالی بین اعضا؛
  • دریافت پرداخت‌ها در برخی پروژه‌های کسب‌وکار در بستر اینترنت؛
  • ذخیره‌ی پول در قالب دارایی دیجیتال به‌صورت امن روی یک حساب الکترونیکی با امکان دریافت سود ماهانه؛
  • خرید کالا و خدمات از برخی وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی؛
  • خرید بیت کوین، فلز طلا، دلار آمریکا و یورو به‌صورت آنلاین.

با خرید بیت کوین ازطریق پرفکت مانی، راه برای ورود به بازارهای مالی کریپتو باز می‌شود. حتی می‌توانید با تبدیل بیت کوین به اتریوم برای ساخت و فروش NFT اقدام کنید.

دقت کنید که کاربران پرفکت مانی می‌توانند بیت کوین‌های خود را بدون نیاز به کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری، بدون هیچ ریسک و بدون نیاز به راه‌اندازی کیف پول جداگانه در حساب پرفکت مانی ذخیره کنند.

انواع حساب کاربری پرفکت مانی

در حساب کاربری پرفکت مانی امکانات زیادی برای بررسی گزارش‌های مالی، تاریخچه‌ی تراکنش و مدیریت حساب فراهم می‌شود. پرفکت مانی دو نوع حساب کاربری متفاوت ارائه می‌کند تا نیاز کاربران متنوع خود را رفع کند. جدای از این، برای انواع حساب کاربری پرفکت مانی سه سطح متفاوت نیز تعریف می‌شوند.

کیف پول حاوی کارت اعتباری و اسکناس و سکه با لوگوی بیت کوین

کاربران جدیدی که برای بازکردن حساب پرفکت مانی اقدام می‌کنند، باید بین دو نوع حساب شخصی (Personal) یا تجاری (Business) انتخاب کنند. هرکدام از این حساب‌ها، توسط نام شخصی یا نام کسب‌وکار شناخته می‌شوند و شیوه‌ی احراز هویت در این دو حساب متفاوت است.

پرفکت مانی کاربران خود را براساس شرایط حساب در سه سطح تقسیم می‌کند:

  • Normal: همه‌ی مشتریان تازه‌ثبت‌نام‌شده در این سطح قرار می‌گیرند و محدودیتی در استفاده از سیستم ندارند.
  • Premium: مشتریانی که بیشتر از یک‌ سال از عضویتشان می‌گذرد یا به مقدار مشخصی از گردش موجودی رسیده‌اند. بعد از گذشت یک‌سال از عضویت، کاربر باید درخواستی را برای ارتقای حساب کاربری معمولی به Premium به مسئول خدمات مشتریان ارسال کند. مزیت تبدیل حساب در سطح Premium این است که کاربر می‌تواند تعدادی از تراکنش‌ها را با کارمزد کمتری نسبت‌ به حساب‌های معمولی انجام دهد.
  • Partnership: این سطح از حساب پرفکت مانی به صلاح‌دید مدیران به حساب شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که استفاده گسترده‌تری از خدمات دارند، بدین‌ترتیب، پرداخت‌های B2B شرکت‌هایی که تجارت خود را ازطریق اینترنت انجام می‌دهند، بهینه‌تر انجام می‌شود.

ووچر پرفکت مانی چیست؟

بیش‌ از ۱۰۰ سال از معرفی چک بانکی می‌گذرد، ابزاری که ابداع آن فرایند پرداخت‌های بدون اسکناس بین بانک و مشتریان را فراهم کرد. حالا می‌توان ووچر پرفکت مانی را شکل امروزی چک بانکی محسوب کرد.

اسکناس دلار به صورت دیجیتالی در پس‌زمینه آبی

کاربرد ووچر پرفکت مانی با نام e-Voucher شبیه‌به چک بانکی است با‌ این تفاوت که به‌جای برگه کاغذی به‌صورت الکترونیکی ایجاد می‌شود. هر ووچر یک کد فعال‌سازی دارد و هر کاربری در پلتفرم پرفکت مانی می‌تواند آن را ایجاد کند و با وارد کردن کد e-Voucher به‌هرحساب دیگری پول واریز کند یا حتی در پلتفرم‌های سازگار ازطریق آن خرید کند.

امکان واریز به حساب پرفکت مانی با ووچر نیز وجود دارد

ارسال ووچر پرفکت مانی بسیار آسان است و می‌توان آن را ازطریق ایمیل یا پیامک برای دیگران فرستاد. برای ساخت ووچر پرفکت مانی باید وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش Withdraw روی e-Voucher بزنید و مبلغ دلخواه را وارد کنید تا ووچر با مبلغ مورد نیاز شارژ شود و آن را در پلتفرم‌های دیگر استفاده کنید.

یکی دیگر از کاربردهای ووچر پرفکت مانی واریز وجه به حساب خود در پلتفرم است. بدین‌ترتیب، می‌توانید ووچر پرفکت مانی را در اینترنت خریداری کنید و وارد بخش Deposit شوید، سپس روی e- Voucher بزنید و کد را وارد کنید.

امکان خرید کالا و خدمات با ووچر پرفکت مانی یکی دیگر از کاربردهای مهم این پلتفرم است که حتی برای کاربرانی که حساب پرفکت مانی ندارند، دردسترس قرار دارد.

پرفکت مانی یکی از اولین دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شود؛ اما با وجود تاریخچه‌ی طولانی‌اش، در تمام کشورها دردسترس نیست.

اکنون نوبت شما کاربران عزیز زومیت است که اگر از این سرویس استفاده کرده‌اید، تجربه‌ی خود را با ما و سایرین در میان بگذارید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ