بررسی جزئیات شب ترور هنیه از نگاه یکی از نزدیکان وی

اقتصاد ایران: آن شب داخل اتاق رفتم و پیکر شهید هنیه را دیدم، در آنجا براساس مشاهدات عینی مشخص بود که دیوارهای این اتاق به سمت داخل منهدم شده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل، الناز رحمت نژاد: ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران پیامدهایی در عرصه منطقه‌ای به همراه داشته است. صهیونیست ها با استفاده از سیاست کثیف ترور که یک راهبرد بزدلانه و تروریستی است، قصد داشتند به یک دستاورد تاکتیکی در میدان یا در عرصه سیاسی برسند؛ غافل از اینکه هیچ گاه ترورهای این رژیم جعلی تحقق دستاوردی تاکتیکی در مقابله با محور مقاومت را در پی نداشته است بلکه بالعکس، تفکر، ایده یا جنبشی که رهبران آن مورد ترور قرار گرفته اند، آسیب ندیده و قَوی تر و بالنده تر از قبل به مسیر مبارزاتی خود ادامه داده است.

در بین گروه ها و جنبش های مقاومت اسلامی شاهد این بوده ایم که هر گاه یک رهبر یا فرمانده ترور شده فردی مجاهد تر و قوی تر جایگزین او شده است. سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان در اوایل دهه ۹۰ میلادی مورد ترور قرار گرفت. سید حسن نصرالله که آن موقع جوان بود و کمتر کسی فکر می کرد ایشان بتواند حزب الله را به این سطح از قدرت برساند، وی جانشین سید عباس موسوی شد. حال امروز این گروه مقاومتی به آنچنان قدرتی رسیده است که می تواند در منطقه تعیین کننده باشد. امروز حزب الله لبنان، ۱۵۰ هزار موشک و ۱۰۰ هزار نیرو دارد؛ به طوری که قدرت نظامی آن را با ارتش انگلیس مقایسه می کنند.

شیخ احمد یاسین رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در سال ۲۰۰۴ ترور شد، ترور ایشان یک ضربه بزرگ بود اما بلافاصله عبدالعزیز رِنتیسی جانشین وی شد و او هم بلافاصله بعد از مدت کوتاهی ترور شد که این هم نیز به نوبه خود ضربه بزرگی محسوب می شد. کمتر کسی تصور می کرد حماس ظرفدو دهه گذشته بتواند از آن سطح موشک های ساده عبور کرده و به سطحی از توانمندی عملیاتی و نظامی برسد که بتواند عملیاتی مانند طوفان الاقصی را انجام دهد. جمال عبدالناصر و سوریه در دهه ۶۰ هم نتوانسته بودند چنین ضربه محکمی به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

حماس در محاصره کامل به سر می برد و از سرزمینی سر برآورده که تحریم علیه آنها اعمال شده و با دنیای خارج ارتباط چندانی نداشته است؛ با این حال ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیمی که خودش را بزرگ ترین قدرت منطقه می داند، رقم زد. این جنبش با عملیات مورد اشاره شکست همه جانبه و جبران ناپذیری را به رژیم اشغالگر وارد کرد؛ رژیم جعلی هم برای جبران این شکست قتل عام مردم غزه و البته استفاده از راهکار ترور را مجددا علیه مقاومت کلید زد.

رژیم جعلی صهیونیستی به خیال خودش فکر می کرد با ترور اسماعیل هنیه روند فعالیت نظامی و مواضع سیاسی حماس به خصوص در استمرار مقاومت و مقابله با دشمن اشغالگر متوقف خواهد شد. آنها شاید تصور نمی کردند که با ترور هنیه یک گزینه کابوس وار به نام یحیی السنوار به صحنه آمده و جانشین شهید هنیه شود.

بررسی جزئیات شب ترور هنیه از نگاه یکی از نزدیکان وی


بررسی جزئیات شب ترور اسماعیل هنیه و لزوم پاسخ سخت و پرداختن به مهم ترین پیام های انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش حماس بهانه خوبی بود تا با «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در تهران که در لحظات و روزهای آخر شهادت اسماعیل هنیه در کنار وی بوده به گفت‌وگو بنشینیم.

این گفت‌وگو در بعدازظهر یک تابستان گرم با حضور خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران و محمدرضا مرادی مدیر کل اخبار خارجی خبرگزاری مهر انجام شد که مشروح آن در ادامه این گزارش می آید؛

جناب قدومی از مهم ترین موضوعاتی که در روزهای گذشته به کرات از طریق رسانه های مختلف مطرح شد جزئئیات تروری بود که در تهران اتفاق افتاد. مخاطبان همچنان به نوعی دچار ابهام هستند که واقعا آن شب چه اتفاقی افتاد؟ جزئیاتی را در این مورد برای مخاطبان ما بفرمایید.

جزئیات شامل مشاهدات شخصی بنده و گزارش رسمی از طرف سپاه است. این ترور ناجوانمردانه با موشک کوتاه برد و سر انفجاری ۷ کیلوگرمی اتفاق افتاده است. آن شب داخل اتاق رفتم و پیکر شهید هنیه را دیدم، در آنجا براساس مشاهدات عینی مشخص بود که دیوارهای این اتاق به سمت داخل منهدم شده است.

یعنی ضربه از بیرون به داخل اصابت کرده بود؟

بله، اما آیا راکت بوده یا چیز دیگری؛ این با استفاده از دوربین های ویژه و نظر متخصصین و گزارش های رسمی مشخص می شود. بر اساس مشاهدات بنده بین گزارش هایی که دیدم، شنیدم و خواندم گزارش های سپاه منطقی تر بود. وسیم ابوشعبان در اتاق دیگری بود. به محض اینکه پنجره ها شکسته و دیوارها آوار شد، پیکرش روی آوار قرار گرفته بود. البته قرار است بعد از تحقیقات توسط کمیته های مشترک جمهوری اسلامی ایران و مقاومت جزئیات این رخدا به مردم توضیح داده شود.

علامت سوال دیگری که هست این است که شما جزو اولین نفرهایی بودید که وارد اتاق شهید هنیه شده و پیکر شهید را مشاهده کردید؛ لحظه ای که وارد شدید پیکر شهید به گونه ای بود که بشود گفت انفجار بزرگ بوده؟ یعنی ضربه به پیکر شهید گسترده بود؟

در مورد این جزئیات و تفصیل اینکه پیکر آقای هنیه چه طور بوده مناسب نیست خیلی صحبت کنم. یک جای بدن حاج آقا هدف قرار داده شده بود.

یعنی یک شیئ به پیکر حاج آقا اصابت کرده بود؟

بله. یک شیئ به بدن حاج آقا اصابت کرده بود. فکر کنم اصابت مستقیم بود.

در آن ساختمان فقط اتاق اسماعیل هنیه آسیب دیده بود؟

نه. چیزی که پرتاب شده بود اثرش از بالا به پایین بود. من طبقه دوم بودم. سرویس بهداشتی واحدی که من داخلش بودم هم خراب شد. اگر انفجار می بود از پایین به سمت بالا می رفت اما از بالا به پایین آمد.

سرویس بهداشتی طبقه ای که شما در آن مستقر بودید، تخریب شد؟

بله. سرویس بهداشتی طبقه دوم که در آن مستقر بودم، تخریب شد. اتاق هایی که کنار اتاق شهید هنیه هم بود، تخریب شد.

*محافظ ایشان همراهشان بودند؟

بله. همراه ایشان بود. داستان وسیم ابوشعبان چیز دیگری است. اصلاً نوبت ایشان نبود که از قطر بیاید؛ کسی که باید می‌آمد مریض شد و آقای وسیم همراه هنیه به تهران آمد. وسیم ابوشعبان اهل قرآن و ذکر و تسبیح بود.

وسیم در ساختمان منتظر بود. من هم منتظر بودم تا شهید هنیه از مراسم ضیافت شام ریاست جمهوری بیایند. دیر شده و بچه های حراست خسته شده بودند. به وسیم گفتند: چند ساعت به صبح مانده است. شما می توانی بمانی؟ ، وسیم هم گفته: لبیک. می مانم. در واقع قسمتش چنین بود که بیاید، بماند و شهید بشود.

ما این را در زمان جنگ تحمیلی خودمان دیده ایم. کسانی که نباید جایی می‌بودند در آن لحظه آن‌جا قرار می گرفتند و شهید می‌شدند. انگار یک چیزی مقدر شده است.

هنیه در آخرین دیدارش با مقام معظم رهبری درباره شهدا صحبت می‌کند. آخرین جمله ای که هنیه به حضرت آقا گفت شعر عربی اذا غاب سید قام سید آخر بود. بعدش هم از آقا خداحافظی کرد.

رهبران می‌روند و آن یکی می‌آید. اول مارس ۲۰۰۴ میلادی شیخ احمد یاسین شهید شد و بعد از یک ماه عبدالعزیز رنتیسی نیز به شهادت رسید.

حاج اسماعیل هنیه در آن شب بعد از نماز مغرب و عشاء که خبر حمله به ضاحیه بیروت و فواد شکر آمد با دوستانش درباره شهادت صحبت کرد. هنیه آن شب گفت: " آرزوی مجاهد چه باید باشد؟ یا پیروز می‌شود یا شهید می‌شود" خود حاج هنیه می‌گوید: " خدا کند من هم شهید بشوم." بعد از یک ساعت به آرزویش می‌رسد.

در مسیری که این فرماندهان بزرگ در پیش گرفتند، می دانند دیر یا زود به شهادت ختم می‌شود. حاج قاسم می‌گفت: من دشت به دشت، کوه به کوه دنبال شهادت می‌گردم. این کاملاً طبیعی است. مساله ای که درباره شهید هنیه مطرح است این است که رژیم صهیونستی در این برهه زمانی دنبال چه بود؟ هنیه کسی بود که پاسپورت دیپلماتیک داشت. آزادانه تردد می کرد. مخفیانه جایی نمی رفت که رژیم اشغالگر بخواهد با ترور دستاوردی کسب کند. از نظر ما هنیه همچنان نخست وزیر فلسطین بود. محمود عباس ایشان را برکنار کرد. مقام سیاسی بودند که در تهران هم آزادانه رفت و آمد می کردند. سفرش به تهران مخفیانه نبود که رژیم جعلی بخواهد ردیابی کند. پس به دنبال چه بود؟

نتانیاهو تازه از آمریکا آمده بود. امضا ترور فواد شکر و اسماعیل هنیه را از آنجا گرفت و آمد.

نتانیاهو در بحران سیاسی بزرگی به سر می برد. نابودی حماس و مقاومت فلسطین و پس دادن اسرای صهیونیستی از اهداف نتانیاهو بود که به هیچکدام از آن‌ها دست نیافت.

سراغ آمریکا که می‌رویم می‌گوید حماس نظر جدی و مثبت دارد و می توانیم با آن‌ها کار کنیم ولی صهیونیستی ها چه جوابی می دهند؟ خونریزی و ترور می‌کنند.

صهیونیست‌ها دو مساله دارند. اول اینکه باید برای جامعه فاشیستی صهیونیستی قربانی و تقدیم بدهند؛ رهبران حماس را ترور می‌کنند.

مساله دوم پاسخ مذاکرات است. هدف اصلی نتانیاهو ادامه جنگ و کشتار است، چون منفعت شخصی اش مهم است. برای نتانیاهو منفور فرقی نمی کند از صهیونیست‌ها بُکُشد یا فلسطینی ها را به شهادت برساند. اگر جنگ متوقف بشود ایشان ترور سیاسی می شود. توسط دادگستری بین المللی اعلام شد شخصیت افراط‌گر منفور نتانیاهو مجرم جنگی است. آمریکا چه کرد؟ به جای اینکه این مجرم جنگی را دستگیر کند برای سخنرانی به کنگره دعوتش کرد. این کار آمریکا تشویق است! از طرف آمریکا و حکام منطقه به نتانیاهو فشار دیپلماسی حقیقی وارد نشد. خب او هم از فرصت استفاده می کند و سراغ ترور کردن، به شهادت رساندن زنان و کودکان می‌رود. نسل کُشی می‌کند. دست به تخریب منازل مسکونی، مساجد، کلیساها، بیمارستان‌ها، ورزشگاه‌ها و مدارس می‌رند.

صهیونیست‌ها می خواهند به زور بفهمانند و القا کنند سازمان اونروا یک سازمان تروریست است. پس اگر ارتش سراغ بمباران مدرسه و بیمارستان اونروا می رود، این کارش قانونی و مشروع است! دو روز بعد از شهادت اسماعیل هنیه داخل مدرسه الشجاعیه نسل کشی اتفاق افتاد. ارتش رژیم جعلی خیلی وقیحانه گفت مدرسه را ما بمباران کردیم. در یک روز ۳۰ نفر شهید شدند.

ارتش رژیم اشغالگر قدس به آمریکایی ها می گویند ما برای کشور مستقل فلسطین جایی در کل فلسطین اشغالی نداریم. اینجا فلسطین ندارد. اینجا اسراییل است. برای فلسطینی ها جای دیگر چیزی بسازید. این روش و تفکر فاشیستی جامعه خود صهیونیست ها را خسته کرده است. در خیابان های آنها بر علیه نتانیاهو تظاهرات می‌کنند.

بررسی جزئیات شب ترور هنیه از نگاه یکی از نزدیکان وی

اولویت جامعه صهیونیستی در انتخاب نخست وزیر مفهوم امن است. مفهوم امن این جامعه راست گرا چیست؟ مفهوم امن یعنی امن ما است نه من! امن یعنی من برای راحتی خودم شما را بُکُشم. امنیت جمعی باید باشد. امروز به دلیل رفتار و روش رهبران فاسد صهیونیستی نظریه امن این جامعه به سمت فاشیستی رفته است.فقط من باید زنده بمانم. یعنی برای اینکه امن برای من محقق شود باید فلسطینی ها را بُکُشم. هر نخست وزیری که فلسطینی ها را زیاد بُکُشد، برنده می شود. این مفهوم خطرناکی است. رژیم جعلی صهیونیستی دشمن امنیت جهان است. دلیل تزلزل و ثبات منطقه جهانی است. ربطی به فلسطینی ها هم ندارد. دانشجویان آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی متوجه شده اند کار صهیونیست ها خطرناک است.شعار می دهند: " فلسطین باید آزاد بشود."

صهیونیست کنونی امروز در حال بحران جدی است. این رژیم جعلی در حال انزوا و شکستن است. رو به نابودی است و دست به خونریزی و توحش می‌زند.

روز خبرنگار را به خبرنگاران به خصوص خبرنگاران فلسطینی ساکن غزه تبریک عرض می‌کنم. خبرنگاران فلسطینی یا خود شهید می‌شوند یا خبر شهادت مردم فلسطین را روایت می‌کنند. با سخت ترین شرایط در غزه صدای مظلومیت مردم فلسطین هستند و جنایات صهیونیست ها را به گوش جهانیان می‌رسانند. این رژیم جعلی سعی کرده با هدف قرار دادن خبرنگاران صدای رسانه را خاموش کند تا واقعیت به عرصه جهانی نرسد. اما باز هم می بینیم این جنایت‌ها به قدری گسترده است که امکان سانسور ندارد و یک تراژدی بزرگ در چند دهه گذشته در منطقه اتفاق افتاده است که نظیر آن را ندیده ایم.

روزنامه الاخبار تیتر زده بود: " انتخاب السنوار؛ پاسخ مقاومت به ترور" این تیتر خیلی معنا دارد. ترور هنیه باعث شد کابوس همیشگی صهیونیست ها یعنی یحیی السنوار روی کار بیاید. ایشان از عرصه نظامی به عرصه سیاسی هم وارد بشود. در میان گزینه هایی که برای جانشینی هنیه مطرح می‌شد هیچ اسمی از السنوار نبود. ساز و کار انتخاب السنوار چه طور اتفاق افتاد؟

حماس در شرایط جنگی کنونی توانست انتخابات برگزار کند. آقای السنوار بر اساس مجلس شورای مرکزی جنبش انتخاب شد. جنبش موسسه و نهاد و دستورالعمل و قانون دارد. این جنبش ثابت کرد که منسجم و محکم و ثابت است.

دشمن متوهم بود که با ترور کردن رهبران حماس، مسیر این جنبش منحرف خواهد شد و مقاومت کاهش پیدا خواهد کرد. السنوار شاگرد و رفیق عمر هنیه است. ایشان از رهبران طوفان الاقصی بود. هنیه بدون غزه هیچ کاری نمی کرد. همیشه منتظر نظر السنوار می شد. در ۱۰ ماه گذشته اگر به سمت مذاکره و مقاومت رفتیم، السنوار در این تصمیمات بود. ایشان شخصیت چند بعدی دارد. او اولین کسی است که گروه المجد را تشکیل داد. این گروه هسته اصلی گردان عزالدین قسام است. یحیی السنوار از رهبران سیاسی حماس داخل زندان بوده است. در تبادل اسرا الاحرار سال ۲۰۱۱ هنیه از السنوار درخواست کرد جزء تیم بنده بشوید. آن زمان هنیه جانشین خالد مشعل و رییس دفتر سیاسی غزه بود. به همین ترتیب السنوار عضو دفتر سیاسی غزه شد. سال ۲۰۱۲ که هنیه نخست وزیر شد السنوار با او به ایران آمد.

در غزه کسی نیست که هدف نداشته باشد. السنوار پرونده و کار ناقص در کارنامه اش ندارد. هدفمند است و همه کارها را انجام می دهد. ایشان شخصیت محبوب گروه های مقاومت در فلسطین است. شجاعت، سیاست، مقاومت و اهل گفت‌وگو بودن ویژگی های بارز السنوار است.

بعد از شهادت هنیه هر روز چشمانم خیس از اشک بود. وقتی شنیدم السنوار جانشین او شده است خوشحال شدم. با حضور السنوار در دفتر سیاسی حماس انگار حاج اسماعیل زنده است. با وجود او فعالیت بیشتر و شعله ور تر خواهد شد.

بنا بود انتخابات سال آینده برگزار شود. الآن یحیی السنوار برای ۵ سال انتخاب شدند؟

بله. برای ۵ سال انتخاب شدند.

بازجوی آقای السنوار در زندان درباره او گفته است آنچنان باهوش است که زبان عبری را در چند ماه یاد گرفت. در زندان لبخندی نمی‌زند و به صراحت می‌گوید امروز من اسیر شما هستم فردا شما اسیر ما خواهید بود و در طوفان الاقصی این اتفاق افتاد. یک افسر صهیونیستی گفت اگر می دانستیم السنوار جانشین هنیه می شود، او را ترور نمی کردیم. در ۱۰ ماه گذشته لحظه به لحظه دنبال السنوار بودند. گفته اند هر جایی که می رسیدیم می دیدیم السنوار چند دقیقه قبل آنجا را ترک کرده است.

از سوالات اولیه ترور، پاسخ به آن بود. فواد شکر شب قبل ترور شد و در ادامه هنیه ترور شد. دو فرمانده و رهبر بزرگ مقاومت شهید شدند. انتظار این است پاسخ قاطع داده بشود و بازدارندگی ایجاد شود که رژیم صهیونیستی مجددا خواست دست به چنین اقدام زشتی بزند کاملا محاسبه کند اگر حمله کنم ترور کنم چه اتفاقی می افتد؟ با توجه به اینکه سید حسن نصرالله هم اعلام کردند هم ما هم ایران ملزم هستیم پاسخ بدهیم.

تفکر فاشیستی این طور است که اگر پاسخ ندهی بیشتر کار می کند. به قول مقام معظم رهبری صهیونیست ها یک باند جنایتکار هستند. چه کسی گمان می کند نخست وزیر یک کشور ترور شود؟ هیچ کس. واکنش جهان برای این ترور چه بود؟ اگر چنین اتفاقی جای دیگری می افتاد شورای عالی امنیت گریه می کرد. دعوا می کرد که باید فصل ۷ اجرا شود. واکنش و انتقام باید از جهان بیاید.

سید حسن نصرالله گفتند ما در اوایل طوفان جبهه پشتیبانی بودیم و الان در جنگ هستیم. یک جنگ در لبنان داریم. یک جنگ در غزه، یک جنگ در ایران، یک جنگ در عراق و یک جنگ در یمن.

انتظار رژیم صهیونیستی برای انتقام و پاسخ سخت ایران و کشورهای منطقه فی نفسه مجازات است. انتقام اسماعیل هنیه و وسیم ابوشعبان و ۵۰ هزار فلسطینی شهید را خواهیم گرفت.

مجروحین مدرسه الشجاعیه می گویند:" ما قربان هنیه هستیم." این روحیه مردم غزه است. از خبر انتخاب شدن السنوار هم استقبال کردند.

اولین واکنش و پاسخ ما به صهیونیست ها انتخاب السنوار بود. وحدت داخلی فلسطینی ها، ثبات در مقاومت و بهبود وضعیت مردم غزه واکنش های بعدی بود. ان شاالله بتوانیم مدرسه فکر شهدا را تقویت کنیم.

* جنگ کثیف برای صهیونیست ها قابل توصیف است. جنگ کثیف چند شاخصه مهم دارد. اولین شاخصه آن ترور است. دولت ها و ملت ها در این جنگ به کشتار پناه می برند و از ترور استفاده می کنند. رژیم صهیونیستی تنها رژیمی است که به اندازه همه کشورها توانسته ترور کند.

دومین شاخصه جنگ کثیف به نابودی زیر ساخت ها اختصاص دارد. این رژیم جعلی دست به نابودی منازل مسکونی، مساجد، کلیساها، بیمارستان‌ها، ورزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی زده است. البته این نابودی مختص ۱۰ ماه گذشته نیست، مردم فلسطین نزدیک ۸ دهه است که با این ویژگی صهیونیست ها مواجه هستند.

کُشتن زنان و کودکان بدون هیچ هدفی شاخصه سوم جنگ کثیف است. دیدیم در ۱۰ ماه گذشته رژیم صهیونیستی بدون هیچ دلیلی تجمع های زنان و کودکان را می کُشد. هدف این رژیم ایجاد رعب و وحشت است تا مردم به مقامات فشار بیاورند.

بازنده این جنگ کثیف رژیم صهیونیستی است. در عرصه جهانی خیزش دانشجویان آمریکا و دیگر کشورها را داشتیم که برای رژیم صهیونیستی شکست بزرگ است. کسی که تمام سانسورهای خبری را به کار گرفت تا مساله فلسطین جهانی نشود، اما شد.

در عرصه میدانی به هدف خود یعنی خلع سلاح مقاومت نرسید و مقاومت امروز با انتخاب السنوار بالنده تر و قوی تر از قبل خواهد بود.

در عرصه منطقه ای هفت جبهه علیه رژیم صهیونیستی باز شده است. این رژیم تصور نمی کرد روزی بخواهد با چند جبهه مواجه شود و این همان هراس بزرگ است که اضلاع محور مقاومت امروز به تدریج و جدی تر وارد نبرد با رژیم صهیونیستی شده است.

انتخاب یحیی السنوار آخرین تیری بود که به رژیم صهیونیستی وارد شد. این رژیم حتی از نام السنوار هراس دارد. امروز السنوار هم دفتر سیاسی حماس را دارد هم با گروه های نظامی در ارتباط است. دفتر سیاسی حماس از خارج به داخل منتقل شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ