‌ کنگره زنان تاثیرگذار نقش واقعی زنان انقلاب را تجلی داد

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مواردی که توانست با جانمایی خوب نقش زن واقعی انقلاب اسلامی را تجلی دهد کنگره زنان تاثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه زنگویی صبح یکشنبه در دومین کنگره اسلامی زنان تأثیرگذار در خراسان‌جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هفت هزار بانوی شهید دفاع مقدس در کشور و هشت بانوی شهید در خراسان جنوبی اظهار کرد: از پایداری، پایمردی مردان و زنان غزه یاد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز غزه محور مقاومت و کانون توجهات اسلام و مسلمین است، تصریح کرد: زنان غزه امروز مانند مادران دلاور و مجاهد هشت سال دفاع مقدس و در همان راستا و الگو مقاوم، سربلند و با صبر و حیا و استقامت اسلامی یک بانوی کامل اسلامی را به نمایش گذاشته‌اند بانویی که عزیزانش را به خاک می‌سپارد اما بر سر مزار آنها سرود مقاومت و حماسه می‌خواند.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری خراسان‌جنوبی گفت: زن مسلمان انقلاب اسلامی و الگوی سوم در تاریخ همواره با الگوگیری از بزرگان خودش حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و دیگر بانوان اسلام نقش واقعی خود را در تاریخ و در حرکت بیداری جامعه پیدا کرده است.

زنگویی ادامه داد: تلاش‌هایی که زن مسلمان در طی ۱۴۰۰ سال انجام داده در انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب به نقطه باشکوهی رسیده و بانوانی را دیدیم که مجاهدانه، عالمانه و بصیرانه به میدان آمدند و همسران و فرزندانشان را به میدان آوردند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

وی افزود: پس از آن هم حماسه بانوان را در هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه به عنوان مادر شهید، همسر شهید و حتی رزمنده و امدادگر جنگی در خط مقدم و به عنوان بانوی اجتماعی که به همراه پیروزی رزمندگان اسلام نقش آنها را در دفاع مقدس به طور کامل دیدیم و این اوج تجلی بانوان انقلابی و اسلامی بعد از ۱۴۰۰ سال تاریخ اسلام بود.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: نقطه تقوا و شکوه اوج گیری بانوان مسلمان با عفت، حیا و حجاب همین زنان نقش‌آفرین در دوران هشت سال دفاع مقدس بودن که نقششان در تاریخ ثبت شد و زن مسلمان را به عنوان سومین الگویی که می‌تواند نقش آفرینی کند معرفی کرد.

زنگویی بیان کرد: برای وجود امامین انقلاب خداوند را شاکریم که زنان را درک کردند و وضعیت اجتماعی بانوان را دریافتند و آن‌ها را قابل دانستند که به ایفای نقش بزرگ خود در تاریخ بپردازند و به این جایگاه برگردند.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بازهم بانوان مسلمان همچنان در اوج با عفت و با حیا و با حجاب زنانه در زندگی شخصی، همسرداری و تعالی نفس خویشتن و در ایجاد حرکت اجتماعی در جامعه اسلامی در محورهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی اجتماعی نقش‌آفرینی کردند.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: زنان حضور پررنگی تا به امروز داشته‌اند که تصمیم گرفته‌ایم در کنگره بانوان تأثیرگذار در محورهای مختلف حضورشان را قدر دانسته و بشناسیم و ستایششان کنیم.

زنگویی با اشاره به اینکه کنگره بانوان تأثیرگذار یادگار خوبی از دولت سیزدهم شهید رئیسی است، گفت: این کنگره در دومین سال خود بوده و در سال گذشته این کنگره با هدف جانمایی و محور سازی زن الگوی سوم انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی بیان کرد: در شرایطی که همه دشمنان با کمک رسانه‌های خود در فتنه زن، زندگی، آزادی سعی در نابودی اسلام و جایگاه بانوان مسلمان داشت اما یکی از مواردی که توانست با جانمایی خوب نقش زن واقعی انقلاب اسلامی را تجلی دهد همین کنگره زنان تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال دومین کنگره بانوان تأثیرگذار برگزار می‌شود، تصریح کرد: علی رغم اینکه سال گذشته مشکلاتی در نحوه اجرا وجود داشته و با توجه به آن زنان ریاست جمهوری دولت سیزدهم این طور سیاست گذاری کردند که کنگره امسال به صورت کاملاً مردمی ارائه شود.

زنگویی گفت: دبیرخانه علمی و دبیرخانه اجرایی این کنگره تشکیل شد به طوری که دبیرخانه علمی آن هشت کارگروه داشت و داورانی که انتخاب شدند همه با نظر معاون و اعضای معاونت بانوان ریاست جمهوری به صورت متمرکز در مرکز انجام شد و نهادهای ستادی و استانداری‌ها از انجام این خدمت معاف شده بودند اما دبیرخانه اجرایی این کنگره با پنج کارگروه برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم به عهده نهادهای ستادی و استانداری گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: امیداست بانوان در هر جایگاهی قرار دارند با شناخت نقش واقعی خود در اجتماع با صلابت و عفیفانه بوده و با قوت در تمام بخش‌های جامعه حضور آگاهانه داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ