ایران خواستار مقابله با عاملان ترور شهید اسماعیل هنیه شد

اقتصاد ایران: دبیر ستاد حقوق بشر با ارسال نامه‌ای به کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار مقابله با بی‌کیفرمانی عاملان و مباشران ترور شهید اسماعیل هنیه شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار مقابله با بی‌کیفرمانی عاملان و مباشران ترور شهید اسماعیل هنیه شد. شهید هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور در ایران به سر می‌برد، بامداد 10 مرداد در اقامتگاه خود ترور شد و به شهادت رسید.

متن نامه غریب‌آبادی به کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل به این شرح است:

"بدون شک، جنایت شنیع ترور مهمان بلند پایه و رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران در تهران، نقض آشکار حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و حقوق بین‌المللی بشر محسوب می‌شود و مسئولیت قطعی این رژیم جنایتکار و همچنین حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران بر دفاع مشروع، به موجب ماده 51 منشور سازمان ملل متحد را در پی دارد.

این جنایت تروریستی از یک سو مصداق روشن «قتل خودسرانه» و «اعدام فراقضایی» است که نقض اساسی‌ترین حق بشر یعنی حق حیات به شمار می‌آید که در چارچوب اسناد بین‌المللی و لازم‌الاجرای حقوق بشری از جمله ماده 6 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی به عنوان حق غیرقابل تعلیق شناسایی شده و نقض آن به بیان دیوان بین‌المللی دادگستری حتی در شرایط مخاصمات مسلحانه نیز ممنوع می‌باشد.

این جنایت تروریستی که رهبر سیاسی یک جنبش مقاومت شناخته شده و محبوب فلسطینی را هدف قرار داده،  نقض آشکار ماده 48 پروتکل الحاقی اول کنوانسیون ژنو ناظر بر ممنوعیت مطلق حمله به اهداف و اموال و افراد غیر نظامی را نیز در پی دارد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از جنابعالی به عنوان عالی‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل انتظار دارد اولاً؛ وقوع این جنایات را شدیداً محکوم نمایید و ثانیاً؛ از ظرفیت نهادها و ترتیبات حقوق بشری بین‌المللی و دولت برای متوقف ساختن ماشین کشتار و ترور رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر جنگ‌طلب آن در غزه و رفح و منطقه غرب آسیا بهره برده و مسئولیت عاملان و مباشران بروز این جنایات و ترورها را با دقت و فوریت پیگیری نمایید."

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ