هک مکاتبات داخلی کمپین دونالد ترامپ

اقتصاد ایران: کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ مدعی شد برخی مکاتبات داخلی ستادش هک شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای مدعی شد برخی مکاتبات داخلی ستاد انتخاباتی اش توسط هکرهای ایرانی، هک شده است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که وب سایت پولیتیکو گزارش داد که ایمیل هایی را در ماه جولای از سوی منبعی ناشناس دریافت کرده که حاوی اسناد معتبری از درون ستاد انتخاباتی ترامپ است. این اسناد شامل گزارشی درباره آسیب پذیری های بالقوه جی دی ونس معاون و شریک انتخاباتی ترامپ است.

استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در بیانیه‌ای گفت: این اسناد به صورت غیرقانونی توسط منابع خارجی دشمن ایالات متحده به سرقت رفته است. منابعی که قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را دارند و به دنبال القای هرج و مرج در فرآیند دموکراسی ما هستند.

در همین حال ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت: شرکت مایکروسافت به اطلاع کمپین وی رسانده که ایران یکی از وب سایت‌های او را هک کرده است. او مسئولیت این کار را به گردن ایران انداخت و افزود: آنها تنها توانستند به اطلاعات در دسترس عموم، دست یابند. ترامپ جزئیات بیشتری درباره این هک فاش نکرد.

کمپین ترامپ به گزارش منتشر شده از سوی متخصصان مایکروسافت اشاره کرد که در آن ادعا شده هکرهای مرتبط با ایران تلاش کردند تا به حساب کاربری یک مقام عالی رتبه در یک کمپین ریاست جمهوری در ماه ژوئن نفوذ کنند. همچنین هکرها کنترل حسابی متعلق به یک مشاور سیاسی سابق را در دست گرفته و از آن برای هدف قراردادن این مقام استفاده کردند. در این گزارش جزئیات بیشتری درباره هویت اهداف منتشر نشده است.

سخنگوی مایکروسافت نیز از ذکر نام مقامات مورد هدف و بیان جزئیات بیشتر پس از انتشار این گزارش، خودداری کرد.

در همین حال نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در ایمیلی اعلام کرد دولت ایران هیچ تمایل یا انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد.  

این نمایندگی در واکنش به طرح این اتهامات از سوی کمپین ترامپ افزود: ما هیچ ارتباطی با چنین گزارش هایی نداریم.

همچنین نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به گزارش مایکروسافت به رویترز گفت: توانایی های سایبری ایران دفاعی است و متنسب با تهدیداتی است که با آن مواجه شود و ایران هیچ طرحی برای انجام حملات سایبری ندارد.

گفتنی است دونالد ترامپ در 13 جولای ماه گذشته در یک گردهمایی انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا هدف ترور نافرجام قرار گرفت و در حالی که هیچ مدارک و شواهدی دال بر ارتباط این حادثه با ایران وجود نداشت، سی ان ان در گزارشی مدعی طرح ایران برای ترور ترامپ شد. ایران هر گونه ارتباط با این حادثه را رد کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ