احداث مرکز مدیریت بحران یکی از نیازهای ملایر است

اقتصاد ایران: همدان-شهردار ملایر احداث مرکز مدیریت بحران شهرستان ملایر را یکی از نیازهای شهر دانست و گفت: با هماهنگی اعضای شورا شهر، فاز نخست پروژه با احداث مرکز فرماندهی آتش نشانی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فرجی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح مجموعه جهان کوچک (مینی ورلد) در هفته دولت اظهار کرد: از سال گذشته و در امسال برای پروژه جهان کوچک بعنوان ابر پروژه شهرداری در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است،

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۴ میلیارد تومان و سال گذشته ۶۸ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

شهردار ملایر به مجتمع تجاری پلاک ۱۷ با ۸۵۰۰ متر مربع زیربنا و پیشرفت ۸۰ درصدی اشاره و بیان کرد: تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تأسیسات و ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان برای محوطه سازی، هزینه شده و برای تکمیل به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

وی این پروژه را سبب ایجاد یک درآمد پایدار برای شهرداری دانست و گفت. احداث ۵ زمین چمن مصنوعی با مشارکت آموزش و پرورش در محلات کم برخوردار، احداث زمین چند منظوره ورزشی در محله جعفرآباد، احداث دو زمین چمن مصنوعی در میدان میلاد و خیابان قلعه و راه اندازی مجدد و بهسازی استخر کریم خان زند با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال را از جمله پروژه‌های فعال شهرداری در حوزه ورزشی است.

وی احداث مرکز مدیریت بحران شهرستان را یکی از نیازهای شهر دانست و گفت: در این راستا با هماهنگی اعضای شورا شهر، فاز نخست این پروژه با احداث مرکز فرماندهی آتش نشانی آغاز شده است و در فازهای بعدی این پروژه با ۲۴۰۰ متر مربع زیر بنا، امکان اسکان اضطراری و استقرار اورژانس، نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های درگیر در مواقع بحرانی را فراهم می‌کند.

شهردار ملایر با بیان اینکه در حاشیه این مرکز، پروژه تجاری بهارستان با ساخت ۱۱ باب مغازه تجاری ۲۰۰ متر مربعی بعنوان یک پروژه انتفاعی، در حال احداث است، افزود: سند زمین اخذ و تغییر کاربری انجام شده است و تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده خواهد داشت.

فرجی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع در حال اجراست، افزود: تا پیش از این، زمین این پروژه زمینی بعنوان انبار مصالح و ضایعات استفاده می‌شد و احداث مرکز مدیریت بحران از محل فروش همین ۱۱ باب مغازه پروژه بهارستان تأمین شده است

فرجی احداث پارک محله شهید زرینی، پارک بلوار شهید قاسم سلیمانی (جاده سلامت)، پارک عفاف، پارک شهید فراهانی و تهیه طرح پارک مسکن مهر را از جمله پروژه‌های شهرداری در حوزه فضای سبز برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه اخذ مجوز برای سرمایه گذارانی که در حوزه ساخت هتل اعلام آمادگی کنند، رایگان است و برای تأمین زمین نیز با آنها مشارکت و همکاری می‌کنیم.

فرجی در ادامه به پروژه «ملک راستان» اشاره و بیان کرد: از نظر سرمایه گذاری و تشریفات اداری مشکلی برای این پروژه نداریم و چالش ما در بحث طرح است چرا که به دنبال یک طرحی نمونه و پخته هستیم که توسط یکی از مشاورین قوی کشور طراحی شود.

شهردار ملایر در پاسخ به سوالی مبنی بر روند تملک «مدرسه شهید رجایی» گفت: با وجود اینکه مدرسه دارای کد تخریب است و جلسات متعددی با استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان و شهرستان داشتیم، متأسفانه آموزش و پرورش همکاری لازم در این زمینه را با شهرداری نداشت در حالی که ما دو سال پیش حاضر شدیم مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای تملک مدرسه پرداخت کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر نیز در ادامه مردم، نیروهای خدمات شهری و اصحاب رسانه را سه عامل مؤثر در کنترل جمعیت موش‌ها و مسائل زیست محیطی برشمرد.

مجتبی داوری گفت: کاهش تعداد شکایات مردمی هم بصورت حضوری و هم از طریق سامانه ۱۳۷، نشان دهنده کاهش جمعیت موش‌ها است.

مجتبی داوری با بیان اینکه کلونی موش‌ها بصورت میدانی رصد و آثار کار پیمانکار کنترل می‌شود، ادامه داد: جمعیت موش‌ها و لانه‌های آنها در بلوار آزادی، خیابان سعدی، خیابان ۲۴ متری ظهیری، خیابان شهید درویشی (امامزاده عبدالله)، خیابان فخریه و امیرکبیر بیشتر است.

داوری به ایجاد رعب و وحشت برای کاهش زاد و ولد موش‌ها و طعمه گذاری در مناطق کلونی موش اشاره و مطرح کرد: مردم و اصحاب رسانه کلنی موش‌ها را به ما اطلاع بدهند.

وی آموزش در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی، انتشار پیام‌های شهروندی از طریق تهیه کتابچه و اصحاب رسانه، گذاشتن به موقع زباله‌ها خارج از منزل و عدم رهاسازی فاضلاب در جوی‌های آب را از جمله اقدامات مؤثر در حوزه کنترل جمعیت موش‌ها برشمرد.

داوری با بیان اینکه شهرداری تمام قد برای کنترل جمعیت جانوران موزی هزینه و تلاش می‌کند، افزود: در حال حاضر برای انتشار محتوای راه‌های کنترل جمعیت موش و کمک مردم در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و اصحاب رسانه می‌توانند با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، ضلع سوم کنترل جمعیت موش‌ها یعنی مردم را علیه موش فعال کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر قطع درختان هنگام ساخت و ساز آپارتمان‌ها، برخی اتفاقات در ساخت و سازهای شهری را اجتناب ناپذیر دانست، گفت: افراد فعال صنعت ساخت و ساز گاهی اوقات اجحاف می‌کنند که شهرداری با این موارد برخورد کرده و آنها را پیگیری می‌کند.

داوری با تاکید بر اینکه درخت چنار در کل کشور با مشکل مواجه و بدلیل گرما و تغییر شرایط اقلیمی رو به زوال و خزان است، گفت: در حال حاضر بجای درختان چنار، درختان زبان گنجشک در سطح شهر کاشته می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ