همراه اول برای خرید ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد

اقتصاد ایران: شرکت ارتباطات سیار ایران در سایت کدال اطلاعیه خرید سهام گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا را منتشر کرد.

روز گذشته خبر نهایی شدن مذاکرات میان دو شرکت همراه اول و دیجی‌کالا و فروش بخشی از سهام دیجی‌کالا اعلام شد. با فروش رفتن ۴۰ درصد از سهام گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا به شرکت «حرکت اول»، که بازوی سرمایه‌گذاری همراه اول است، بزرگترین معامله اکوسیستم استارتاپی کشور انجام شد.

حالا شرکت ارتباطات سیار ایران که یک یک شرکت بورسی است با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت کدال جزئیات معامله انجام‌شده را منتشر کرده است.

بر اساس این اطلاعیه منتشرشده، برای سرمایه‌گذاری در دیجی‌کالا و خرید ۴۰ درصد از سهام این شرکت با احتساب ۳۰ درصد تخفیف، مبلغ ۸ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

طبق جدول منتشرشده در این اطلاعیه، شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول هر کدام به میزان مشخصی از این این سهام ۴۰ درصدی سهم دارند. سهم شرکت «کسب‌وکارهای نوپای حرکت اول» ۲۰ درصد، شرکت «ارتباطات سیار ایران» ۱۰ درصد، شرکت «سرمایه‌گذاری توسعه نوردنا» ۵ درصد و شرکت «همراه کسب و کارهای هوشمند» ۵ درصد اعلام شده است.

اطلاعیه همراه اول
همراه اول

در اطلاعیه‌ای که دیجی‌کالا روز گذشته منتشر کرد، ذکر شده بود که شرکت حرکت اول بخشی از سهام دیجی‌کالا را، که متعلق به شرکت «سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» بوده، خریده است و بدین‌ترتیب، شرکت سرآوا که از اولین سرمایه‌گذاران دیجی‌کالا بوده از ترکیب سهام‌داری این شرکت خارج شده است.

البته با مالکیت ۴۰ درصدی همراه اول، برادران محمدی که هم‌بنیان‌گذاران دیجی‌کالا هستند هم‌چنان با برخوداری از سهام ۲۲ درصدی سهام‌دار این شرکت باقی خواهند ماند و و دو عضو هیئت‌مدیره از پنج عضو خواهند بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ