هنوز هم معلوم نیست چه برسر ۳ کودک گم شده آمد

اقتصاد ایران: روزها از مفقود شدن 3 کودک در لرستان، اصفهان و سیستان و بلوچستان می‌گذرد و با وجود تلاش‌ تیم‌های جست‌وجو هیچ ردی از آنها به‌دست نیامده است. حالا با طولانی شدن عملیات جست‌وجو مهم‌ترین سؤال این است که چه بر سر این 3کودک آمده و این‌که در چه شرایطی به‌سرمی‌برند. تازه‌ترین کودک گمشده آی‌نور نظری نام دارد که از  18مرداد امسال از مقابل خانه‌شان در روستای ده‌سفید حاج درویش از توابع مرکزی شهرستان الیگودرز به طرز عجیبی ناپدید شده و هیچ‌کس از سرنوشت او اطلاعی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، حالا با طولانی شدن عملیات جست‌وجو مهم‌ترین سؤال این است که چه بر سر این 3کودک آمده و این‌که در چه شرایطی به‌سرمی‌برند. تازه‌ترین کودک گمشده آی‌نور نظری نام دارد که از 18مرداد امسال از مقابل خانه‌شان در روستای ده‌سفید حاج درویش از توابع مرکزی شهرستان الیگودرز به طرز عجیبی ناپدید شده و هیچ‌کس از سرنوشت او اطلاعی ندارد.

آن روز عصر حدود ساعت 17:30 مادرش لباس‌های او را عوض کرد و قرار بود که با هم از خانه بیرون بروند. در حیاط باز و دختربچه جلوی در منتظر مادرش بود. اما چند دقیقه بعد وقتی مادرش جلوی خانه آمد دخترش را ندید. چند مرتبه آی‌نور را صدا کرد، اما جوابی نگرفت. چند قدم در کوچه دنبال دختربچه رفت، اما خبری از او نبود. زن کم‌کم دلشوره گرفت و دوان‌دوان چند مرتبه کوچه را بالا و پایین رفت، اما هیچ‌کس دختربچه را ندیده بود و از او خبری نداشت. او با فریاد از همسایه‌ها و اهالی روستا کمک خواست و چند دقیقه بعد همه باخبر شدند که آی‌نور 2ساله گم شده است.


زمانی که هوا کم‌کم رو به تاریکی می‌رفت پای پلیس و امدادگران هلال‌احمر به روستا باز شد. آنها با کمک اهالی روستا وجب به وجب روستا را جست‌وجو کردند، اما نتوانستند ردی از دختربچه گمشده پیدا کنند. آن شب عملیات جست‌وجو تا پاسی از شب ادامه پیدا کرد و صبح روز بعد با کمک 5قلاده سگ زنده‌یاب، پهپاد، تیم‌های جست‌وجوی موتوری و... عملیات با وسعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

امدادگران در شرایطی تلاش می‌کردند که نشانی از آی‌نور به‌دست آورند که پدر و مادرش برای او بی‌قراری می‌کردند. مادرش دلواپس دخترکوچولویش بود و نمی‌دانست 2شبی که او در خانه نبوده، در چه شرایطی قرار داشته است. آب و غذایی خورده؟ توانسته استراحت کند؟ کسی او را اذیت نکرده؟ در این وضعیت دیروز (شنبه) جست‌وجوها با پرواز بالگرد هلال‌احمر بر فراز منطقه ادامه پیدا کرد و امدادگران از همه توان‌شان برای یافتن دختربچه استفاده کردند، اما تا عصر دیروز فقط توانستند کفش‌های او را در نزدیکی خانه‌شان پیدا کنند.



2فرضیه مهم

امیر سرلک، رئیس شورای روستا در این‌باره به همشهری می‌گوید: هلال‌احمر، پلیس، سپاه و همه ارگان‌ها همه توان‌شان را برای پیدا کردن دختربچه به‌کار گرفته‌اند و امیدواریم که زود بتوانیم او را پیدا کنیم و پدر و مادرش را از نگرانی نجات دهیم. او ادامه می‌دهد: ‌در روز سوم 2فرضیه درباره مفقود شدن آی‌نور مطرح شده است. به‌دلیل اینکه او سن کمی دارد و جثه‌اش کوچک است نمی‌توانسته آنقدر از خانه دور شود و به‌احتمال زیاد یا ربوده شده یا اینکه حیوانات وحشی او را با خود برده‌اند.

او ادامه می‌دهد:‌ جاده اصلی از حاشیه روستای ما رد می‌شود و خانه دختربچه با جاده فاصله کمی دارد. ممکن است دختر بچه نزدیک جاده رفته باشد و در آنجا کسی او را با خود برده باشد. اخیرا چند گرگ در روستا دیده شده و چند لانه گرگ هم در اطراف روستاست. ممکن است گرگ دختربچه را با خود برده باشد. درهرحال امیدواریم که آی‌نور سلامت باشد و زودتر به خانه برگردد.



در جست‌وجوی هلنا

کودک دیگری که همچنان جست‌وجوها برای یافتنش ادامه دارد هلناسادات احمدی نام دارد؛ دختر 11ساله اهل اصفهان که از دهم خرداد امسال در پارک ناژوان اصفهان مفقود شده و تاکنون هیچ ردی از او به‌دست نیامده است. آن روز او همراه خانواده‌اش برای تفریح به این پارک رفته بود و دختر نوجوان برای دقایقی از خانواده دور شده تا هیزم جمع کند، اما دیگر برنگشت.

اعضای خانواده وقتی دیدند خبری از هلنا نشده همه جا پارک را برای پیدا کردنش زیرورو کردند و از پلیس هم کمک خواستند، اما فایده‌ای نداشت و هیچ ردی از او به‌دست نیامد. آنها در ادامه تصاویر هلنا را در فضای مجازی منتشر کردند و از مردم برای یافتن او کمک خواستند؛ اقدامی‌ که با گذشت 70روز از ناپدید شدن دختر نوجوان هنوز به نتیجه‌ نرسیده و هیچ‌کس نمی‌داند دختر 11ساله کجاست و چه وضعیتی دارد.


پدر هلنا درباره آخرین تلاش‌ها برای پیدا کردن او می‌گوید: پلیس هنوز به‌دنبال پیدا کردن دخترم است و می‌دانم که آنها همه تلاش‌شان را انجام می‌دهند. آنها فرضیه‌های مختلفی را بررسی کرده‌اند، اما هر وقت پیگیری می‌کنم می‌گویند تا وقتی چیزی قطعی نشود نمی‌توانند اطلاع‌رسانی کنند. ما هم منتظریم و توکل به خدا کرده‌ایم تا دخترم پیدا شود.



امیرحمزه و هفته‌ها بی‌خبری

کودک دیگری که هفته‌ها از مفقود شدنش می‌گذرد و خانواده‌اش همچنان چشم‌انتظار او هستند امیرحمزه نام دارد؛ پسر 9ساله بلوچ اهل نیکشهر که از اواسط تیرماه در کوه‌های آهوران در جنوب سیستان و بلوچستان مفقود شده است. هرچند اطلاعات دقیقی درباره چگونگی مفقود شدن او وجود ندارد، اما او هم از خانه خارج شده و به‌سوی کوه‌های آهوران رفته و دیگر برنگشته و معلوم نیست به چه سرنوشتی دچار شده است.

بعد از آن بود که با درخواست خانواده‌اش تیم‌های امدادی و پلیس برای پیدا کردنش بسیج شدند، اما این تلاش‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. در جریان جست‌وجوها بیش از ۲۰۰نفر نیروی مردمی و هلال‌احمر برای یافتن امیرحمزه تلاش کردند و حتی از بالگرد و سگ‌های زنده‌یاب نیز استفاده شد. با وجود بی‌نتیجه بودن این تلاش‌ها، اما همچنان خانواده امیرحمزه چشم‌انتظار فرزندشان هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ