اصناف پرمصرف برق در فارس اعمال قانون می شوند

اقتصاد ایران: شیراز- معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: شرکت توزیع برق فارس اصنافی و مشاغلی که دستورالعمل‌ها مدیریت مصرف برق را رعایت نمی کنند، شناسایی و جهت اعمال قانون معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فاتحی با ابلاغ این دستور قضائی به مدیران صنعت برق در استان فارس، با اشاره به عدم همکاری برخی افراد، مشاغل و صنوف در مدیریت مصرف انرژی برق در شرایط پُرباری شبکه، ضمن یادآوری حمایت دستگاه قضا از اقدامات برنامه‌ریزی شده در راستای تأمین برق مطمئن و پایدار، بر لزوم تمکین از برنامه‌های اعلامی وزارت نیرو و توانیر، تاکید کرد.

وی گفت: پدیده افزایش دما و گرمای شدید اخیر، کشور را تحت تأثیر قرار داده و موجب ازدیاد سطح مصرف و در برخی موارد بیش از ظرفیت و زیرساخت‌های صنعت برق شده و مدیریت و کنترل خدمات رسانی را اجباراً به سمت اعمال محدودیت‌های مصرف و خاموشی‌های نوبتی در بخش‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و حتی کاهش و تغییر ساعات اداری سوق داده است.

این مقام قضائی با بیان اینکه گزارش‌ها و رصدهای میدانی حاکی از همکاری نکردن برخی صنوف و اماکن تجاری بوده که باعث نارضایتی عمومی و اتلاف بیت المال شده است؛ بر لزوم اعمال روش‌های مدیریت مصرف انرژی برق در این بخش‌ها تاکید کرد.

فاتحی خواستار عدم استفاده از روشنایی‌های کاذب، تابلوهای تبلیغاتی پرمصرف، تجهیزات سرمایشی خارج از محدوده دمای اعلامی، توسط صنوف و اماکن تجاری شد.

وی با یادآوری اینکه مدیریت مصرف انرژی و اعلام توصیه‌ها و تذکرات در این موضوع با همکاری رسانه‌ها، اتاق اصناف و دیگر مبادی رسمی دنبال شود، اعلام کرد: مأموران برق می‌بایست با صدور و ابلاغ کتبی به متخلفین اخطار دهند تا در صورت تکرار تخلف نسبت به قطع برق آنها تا تصحیح مصرف اقدام شود.

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس از مجتمع‌ها و مراکز تجاری نیز خواست با احترام به مردم و قوانین، تا پایدار شدن شرایط و گذر از وضعیت کنونی هوا، تعطیلی از ساعت ۱۳ تا ۱۶ و کاهش مصرف در محدوده زمانی تعیین شده را رعایت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ