روسیه: اسرائیل حمله به اهداف غیرنظامی در غزه را متوقف کند

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی برای حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه محل اسکان آوارگان در نوار غزه وجود نداشته، از طرف اسرائیلی خواست تا از ادامه حملات به اهداف غیرنظامی خودداری کرده و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی اسرائیل به مدرسه «تابعین» در نوار غزه که آوارگان فلسطینی در آن جای گرفته بودند، اعلام کرد که روسیه از طرف اسرائیلی می‌خواهد تا از ادامه حملات به اهداف غیرنظامی در این منطقه خودداری کند. 

در بیانیه‌ای که شب گذشته، شنبه، در وب‌سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، زاخارووا تاکید کرد: «این‌گونه حملات به نوار غزه که تنها منجر به کشته شدن مردم غیرنظامی می‌شود، همچنان به‌طور سیستماتیک رخ می‌دهند. ما از طرف اسرائیلی می‌خواهیم از ادامه این اقدام و هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کند. ما معتقدیم که هیچ توجیهی برای این اقدامات وجود نداشته و نمی‌تواند وجود داشته باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد که چنین حملات وحشتناکی تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش تنش و برقراری آتش‌بس در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل را تضعیف می‌کنند. او بار دیگر لزوم رعایت قوانین بین‌المللی از سوی طرف اسرائیلی را مورد تأکید قرار داد.

علاوه بر این، زاخارووا یادآور شد که این رویداد نتیجه مستقیم عدم اجرای تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است که خواستار توقف درگیری‌ها در غزه و فراهم کردن دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه برای مردم ساکن این منطقه هستند.

این در حالی است که، جان کربی،سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز شب گذشته اعلام کرد که دولت ایالات متحده نگران حمله اسرائیل به مدرسه «تابعین» در نوار غزه شده و از دولت اسرائیل درخواست اطلاعات بیشتری در این زمینه کرده است.

او گفت: «ما در تماس با همکاران اسرائیلی خود هستیم که اعلام کرده‌اند هدف آن‌ها مقامات ارشد حماس بوده‌اند، و ما خواستار دریافت جزئیات بیشتری در این زمینه هستیم و به آنها گوشزد می‌کنیم که باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان اتخاذ کنند.»

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه، 10 آگوست، در زمان برگزاری نماز صبح به این مدرسه حمله کرد که منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر شد.

مقامات اسرائیلی مدعی شدند که این مکان به عنوان مقر فرماندهی جنبش فلسطینی حماس مورد استفاده قرار می‌گرفته، در حالی‌که شاهدان عینی  به خبرنگار روس گفتند که در زمان حمله، افراد در حال نماز خواندن بودند و ساختمان این مدرسه تنها پناهندگان را در خود جای داده بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ