درگیری‌های شدید در کرانه باختری

اقتصاد ایران: منابع خبری از درگیری شدید بین رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر رژیم اسرائیل در شهر نابلس واقع در کرانه باختری خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری فلسطین امروز یکشنبه از درگیری شدید مسلحانه بین رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در ارودگاه «العین» در شهر نابلس واقع در کرانه باختری خبر دادند.

منابع مذکور افزودند که ارتش اشغالگر رژیم اسرائیل بامداد امروز به چندین منطقه در کرانه باختری از جمله شهرک «عزون» در قلقیلیه و شهرک «رمانه» در جنین و شهرک‌های «قصره» و «مادما» در نابلس یورش بردند.

بر اساس این گزارش، رزمندگان مقاومت یک بمب را در نزدیکی شهرک‌های عزون و «عسله» در شرق قلقیلیه منفجر کردند و همچنین با پرتاب کوکتل مولوتوف به سمت خودروهای شهرک‌نشینان در نزدیکی شهرک عزون با آن‌ها درگیر شدند،‌ نظامیان صهیونیست نیز تمامی راه‌های منتهی به شهرک را مسدود کردند.

گزارش‌ها حاکی است که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز همچنین به روستای «شقبا» در غرب رام الله و محله «سطح مرحبا»  در شهر «البیره» یورش بردند.

سرایا القدس - گردان نابلس نیز از درگیری شدید با نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه العین خبر داد و اعلام کرد که رزمندگان این گردان پیاده نظام و خودروهای زرهی دشمن را با گلوله و مواد منفجره هدف قرار دادند.

.

با وجود آنکه طی 3 دهۀ گذشته همواره نوار غزه محمل بیشتر جنگ‌های رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم در 10ماه گذشته نیز جنگی بنیان‌برانگیز را در این باریکه در پیش گرفته اما همیشه هرگونه بحران امنیتی در کرانۀ باختری، نگرانی بیشتری را برای صهیونیست‌ها با خود به همراه داشته است.

طی 10 ماه جنگ در نوار غزه، نوع حملات رژیم صهیونیستی در کرانۀ باختری اگرچه شباهتی به عرصه نبرد در غزه نداشته اما شدت عملکرد صهیونیست‌ها در کرانۀ باختری خود قابل توجه است. این شدت عمل به حدی است که «آنروا»، آژانس بین المللی حمایت از آوارگان فلسطینی، از آن با عنوان «نبرد بی صدا» یاد کرده است.

جنبش حماس در بیانیه ای ضمن استمرار مقاومت در کرانۀ باختری با وجود ترورهایی که رژیم صهیونیستی در این منطقه انجام داده، در بیانیه خود پس از عملیات شهادت طلبانۀ «عمار رزق عوده» در منطقه حولون و گرامیداشت آن اعلام کرد: از جوانان خونخواه فلسطینی در کرانۀ باختری و قدس می خواهیم تا انتفاضه را شدت بخشیده، ارتش اشغالگر و  شهرک نشینان را در همه جای کرانۀ باختری و قدس مقهور خود سازند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ