فعالیت ۲۵۰ تیم امدادی آذربایجان غربی همزمان با اربعین حسینی

اقتصاد ایران: ارومیه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از فعالیت ۲۵۰ تیم امدادی همزمان با اربعین حسینی در مسیر تردد زائران حسینی خبر داد.

حمید محبوبی شنبه شب در حاشیه افتتاح پست فرماندهی و قرارگاه مرزی هلال احمر در تمرچین پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تمهیدات لازم از سوی هلال احمر استان برای ارائه خدمات به زائران حسینی در ۲ مرز بازرگان و تمرچین فراهم شده است.

وی ادامه داد: در ایام اربعین حسینی ۳۱ پایگاه ثابت و موقت در مبادی ورودی استان و مسیر تردد زائران و ٢ قرارگاه مرزی با حضور ۳۵۰ نفر به روز امدادگر و نجات گر به صورت شبانه‌روزی در قالب ٢٥٠ تیم امدادی فعال هستند.

محبوبی ادامه داد: همچنین ۱۲۵ دستگاه خودروی امدادی، چهار تیم موتوری، چهار تیم واکنش سریع، چهار تیم توانای خواهران، ٢ خودرو بی‌سیم ارتباطات در مرز و مسیرهای تردد این استان به زائران امام حسین (ع) خدمات ارائه می‌دهند.

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند.

نزدیکی مرز تمرچین به کربلا معلی و آب هوای بسیار مطلوب این مسیر در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی، باعث شده تا عملاً این نقطه مرزی نه تنها توسط زائرانی از شمال و شمال غرب کشور مورد استقبال قرار گیرد، بلکه مورد توجه زائرانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز واقع شده است.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و از سال گذشته برای اولین‌بار امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات‌عالیات فراهم شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ