تلاش ستادانتخاباتی ترامپ به نسبت دادن هک اسناد داخلی خود به ایران

اقتصاد ایران: ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای بدون ارائه ادله روشنی درباره نفوذ هکرهای ایرانی به کارزار انتخاباتی ترامپ مدعی شد که هکرهای ایرانی در ورای هک اسناد داخلی ستاد ترامپ هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در بیانیه‌ای از هک شدن برخی از ارتباطات داخلی این ستاد خبر داد.

شبکه خبری سی ان ان عربی روز شنبه به نقل از روزنامه پولیتیکو خبر داد که در صندوق پستی خود تعدادی نامه الکترونیکی حاوی اسنادی از ستاد انتخاباتی ترامپ از سوی یک حساب کاربری نامشخص دریافت کرده است.

از سوی دیگر، استیون چونگ، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای که در شبکه خبری سی ان ان منتشر شده، اعلام کرد که این اسناد به طور غیرقانونی از منابع خارجی متخاصم با ایالات متحده و با هدف مداخله در انتخابات ۲۰۲۴ و ایجاد هرج و مرج در روند کارزار دموکراتیک ما در سرتاسر کشور به دست آمده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی با استناد به گزارش اخیر شرکت مایکروسافت مدعی شد عوامل ایرانی با هدف دست اندازی در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقدام به گسترش رسانه‌های خبری جعلی با هدف تحت الشعاع قرار دادن رأی دهندگان و نفوذ به کارزار انتخابات ریاست جمهوری کرده‌اند.

چونگ مدعی شد: «روز جمعه، گزارش جدیدی از مایکروسافت نشان داد که هکرهای ایرانی حساب یک مقام عالی رتبه در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا در ژوئن ۲۰۲۴ را هک کرده‌اند که مقارن با تعیین معاون انتخاباتی ترامپ است.»

به نوشته سی ان ان عربی هنوز هیچ ادله‌ای وجود ندارد که به طور قطع اثبات کند که ایران در پشت این نفوذ سایبری قرار دارد و در گزارش مایکروسافت نیز به نقش نفوذ ایران در عملیات سایبری اشاره‌ای واضحی وجود ندارد.

از سوی دیگر، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درباره گزارش تارنمای پولیتیکو پیرامون هک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و دستیابی به اسناد، گفت: «ما اعتباری برای این اخبار قائل نیستیم. دولت ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ