پس از ترور شهید «هنیه» شاهد «وحدت میدان‌ها» هستیم

اقتصاد ایران: کارشناس عراقی با اشاره به وحدت میدان ها در جبهه مقاومت پس ترور شهید همین گفت: تل آویو به دنبال کشاندن مقاومت به یک جنگ فراگیر برای سرپوش گذاشتن بر ۱۰ ماه ناکامی خود در غزه است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: همزمانی ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، ترور یکی از مهمترین فرماندهان حزب الله در ضاحیه بیروت و نیز حمله به یگان‌های حشد شعبی عراق موجب شده که بسیاری از کارشناسان منطقه‌ای و بین المللی این اقدامات را تلاش رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر ۱۰ ماه ناکامی خود را جنگ غزه و تلاش برای رویارویی مستقیم با جبهه مقاومت بدانند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا جبهه مقاومت به سمت خواسته محور آمریکایی و صهیونیستی حرکت می‌کند و یا با تدابیر حکیمانه پاسخ تجاوزات و گستاخی‌های اخیر رژیم غاصب صهیونیستی را می‌دهد؟

در همین رابطه خبرنگار بین الملل مهر با دکتر «قاسم سلمان العبودی» نویسنده و کارشناس عراقی به گفت و گو پرداخته است. در ادامه متن این مصاحبه را می‌خوانیم:

به نظر شما بعد از اتفات اخیر و تجاوز سه گانه رژیم صهیونیستی در تهران، عراق و جنوب لبنان جبهه مقاومت چه تاکتیکی را در مبارزه با این تجاوزات در پیش خواهد گرفت؟

پس از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، میدان‌های مقاومت، از صنعا تا تهران، بغداد، دمشق، نوار غزه و جنوب لبنان متحدتر شدند و صفوف خود را برای مقابله با دشمن صهیونیستی، منسجم‌تر و پرشکوه‌تر خواهند کرد. ما شاهدیم که پیامدهای این اقدام در سطح مبارزه بسیار جدی خواهد بود و از آنجایی که دشمن رویارویی علنی و مستقیم با محور مقاومت را انتخاب کرده، مقاومت نیز برای رویارویی با آن آماده است. در واقع این محور مقاومت است که میدان مبارزه آینده را تعیین می‌کند و انتخاب می‌کند چه اهدافی باید مورد هدف قرار بگیرند.

وحدت و یکپارچگی محور مقاومت که ما از آن یاد کردیم شاید در یک اتاق عملیات ویژه برای مدیریت مرحله بعدی مبارزه تجلی یابد. مقاومت امروز در آمادگی کامل به سر می‌برد و ما منتظر عملیات وعده صادق دوم هستیم؛ عملیاتی که آیت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی که خداوند به ایشان عزت و طول عمر دهد، فرمودند: انتقام شهید اسماعیل هنیه بر عهده ما خواهد بود، چرا که او در خاک ما به شهادت رسید.

به نظر شما با توجه به تجاوزات سه گانه رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت چقدر احتمال درگیری جنگی فراگیر در منطقه وجود دارد؟

همه احتمالات برای تبدیل نبرد به یک جنگ فراگیر و آشکار وجود دارد و این همان چیزی است که اسرائیل در تلاش است از رهگذر آن یک پیروزی دروغین را برای خود رقم بزند. هدف اسرائیل این است که بر شکست اسفناک خود در غزه سرپوش بگذارد. ناکامی سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در دفع حملات مقاومت و فرار وحشت‌زده یگان‌های ارتش، غرور نتانیاهو را به شدت تحقیر کرده و او عقلش را از دست داده است.

هدف قرار گرفتن حومه جنوبی لبنان، یگان‌های حشد شعبی در عراق و ترور شهید هنیه ما را در مرحله جدیدی قرار داد که در آن باید به نوسازی تدابیر امنیتی پیشگیرانه بپردازیم و فرصت هدف قرار دادن سایر فرماندهان را از دشمن صهیونیستی بگیریم. ما انتقال جنگ را به داخل رژیم صهیونیستی از طریق هدف قرار دادن سرکردگان مؤثر در تصمیمات رژیم صهیونیستی را ضروری می‌دانیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ