خبرنگاران افسران میدان جهاد تبیین هستند

اقتصاد ایران: بندرعباس -فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و بی‌تردید رسانه و خبرنگاران افسران ارشد این میدان نبرد رسانه‌ای و عرصه جهاد تبیین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ دوم پاسدار علی خادمی نژاد شنبه شب در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در سیریک ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: عرصه خبرنگاری از چنان اهمیتی برخوردار است که در دنیای امروزی در کنار قدرت نظامی تعریف می‌کنند و کارایی این دو در یک راستا قرار دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه خبرنگاران قشر گمنام جامعه هستند، افزود: امروزه کشور در شرایط حساس قرار دارد و این رسانه است که می‌تواند زمینه ساز همگرایی و انسجام مردم و حفظ منافع ملی و ارزش‌های اسلامی نظام باشند.

خادمی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید به صورتی عمل کنند که در تحلیل‌های خود به ارکان نظام و دستگاه‌های نظامی و امنیتی خدشه وارد نکنند، تصریح کرد: خبرنگاران باید طوری عمل کنند که خبرها و تحلیل‌های آن‌ها منجر به دو دستگی و تفرقه در بین جامعه ایجاد نشود در غیر این صورت خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی خواهند کرد.

فرمانده سپاه سیریک به تبیین ویژگی‌هایی یک خبرنگار پرداخت و اظهار کرد: خلاقانه بودن در کنار سرعت، دقت و صحت ارکان اصلی کار خبرنگاری است و خبرنگاران باید همراه مسائل روز حرکت کنند تا خبرهای که بذر امید در جامعه ایجاد می‌کند تولید شود.

وی بر لزوم بی‌طرفی خبرنگاران در همه عرصه‌ها تاکید کرد و افزود: جست و جو برای کشف حقایق و تولید خبر باید در چارچوب ضوابط باشد و اگر می‌خواهید بر افکار عمومی تسلط داشته باشید باید خود را جای مردم قرار دهید.

خادمی نژاد با بیان اینکه، ما در جهانی زندگی می‌کنیم که هر روز افکار و اندیشه‌ها شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد، افزود: ساخت ذهن مهم‌ترین عنصر قدرت یک جامعه است و همچنین تخریب شخصیت ذهنی یک جامعه خطرناک‌ترین تهدیدی است که یک جامعه با آن روبه‌رو است، پس رسالت خبرنگاری این است که قدرت تفکیک و تشخیص را در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: با قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جنگ روایت‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای این وظیفه خطیر که به عهده شما است بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

خادمی بابیان اینکه اگر خبرنگاران نبودند جنایت‌های غیرقابل‌تحمل رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیانش همراه با پیکرهای شهیدان غزه دفن می‌شد، تصریح کرد: اگر خبرنگارها نبودند ما امروزه نمی‌توانستیم عظمت‌های انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کنیم و خبرنگاران شکوه و عظمت این انقلاب را به تصویر می‌کشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ