کمبود شدید پرستار در کشور/ درخواست اشتغال نداریم

اقتصاد ایران: رئیس کل سازمان نظام پرستاری، کمبود پرستار در کشور را واضح و مبرهن دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نجاتیان، در نشست هم‌اندیشی تخصصی موضوعات پرستاری، کمبود شدید پرستار در کشور را واضح و مبرهن دانست و گفت: در واقع به اندازه نیمی از نیاز کشور پرستار داریم و با توجه به اینکه عمده پرستاران در بیمارستان‌ها مشغول فعالیت هستند، شاخص پرستار به تخت را برای بررسی وضعیت پرستاری در ایران در نظر می‌گیریم و در حال حاضر کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم.

وی با بیان اینکه هنوز یک داده جامع و کامل از تعداد و تنوع پرستاران در کشور نداریم‌، افزود: متأسفانه در برخی بخش‌های کشور مانند اهواز آمار پرستار به ازای هر تخت کمتر از نیم است که نشان از عدم مدیریت مطلوب در جذب پرستاران بوده و دلیل این کمبود نیرو، مهاجرت و ترک خدمت پرستاران است. واقعیت دیگر این است که با پدیده‌ای به نام بیکاری پرستاران مواجه نیستیم و اکنون درخواستی برای اشتغال در کشور نداریم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: آمارها نشان می‌دهد میانگین سنوات خدمت پرستاری ۱۰ سال است که نشان دهنده وجود نیروهای جوان در حوزه پرستاری است اما اگر تدابیری برای این حوزه نیز اندیشیده نشود با توجه به پدیده پیری جمعیت که در سال‌های پیش رو با آن مواجه خواهیم شد دچار مشکل می‌شویم.

وی گفت: پرستاران و پزشکان باید دیدگاه نوآورانه و خلاقانه به مسائل حوزه سلامت داشته باشند و از سویی باید به آموزش‌های بین رشته‌ای توجه شود و افراد به صورت تک بعدی آموزش نبینند.

نجاتیان افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ۱۵ سال است که مطرح شده است اما نیاز به تحلیل و نقد و بررسی در پایان‌نامه‌ها و مقالات دارد و باید مفاهیم روز نظام سلامت را در برنامه‌های آموزشی بگنجانیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ