آخرین اخبار مرز مهران/کنارگذر کنجانچم زیر بار ترافیک رفت

اقتصاد ایران: ایلام-مرز مهران نیز همانند روزهای گذشته شاهد حضور پرشور زوار اربعین است، در این بین کنارگذر کنجانچم برای تسهیل در تردد زوار زیر بار ترافیک رفت.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز بین‌المللی مهران واقع در استان ایلام یکی از پرترددترین مرزهای عتبات عالیات است که سالانه میزبان میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط کشور است.

در اربعین سال جاری نیز سفرهای زوار اربعین از مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور هر روز در حال افزایش است به گونه‌ای که تا کنون بیش از ۶۰ درصد زائران عتبات عالیات از این مرز عبور می‌کنند.

گزارش ویدئویی خبرنگار مهر در نقطه صفر مرزی مهران در شامگاه شنبه

فیلمی از حال و هوای زائران اربعین حسینی در مرز مهران طی شامگاه شنبه

گزارش ویدئویی خبرنگار مهر از وضعیت گیت های مرز مهران

روایت خبرنگار مهر از وضعیت تأمین آب زوار اربعین در مرز مهران

استاندار ایلام از وضعیت پایانه مرزی مهران بازدید کرد

شامگاه شنبه حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و رئیس ستاد اربعین استان، پس از حضور در آئین افتتاح پل پدافندی و کنارگذر باکسی واقع در مسیر ایلام - مهران (بزرگراه شهید رئیسی)، سپس از پارکینگ شماره ۱ و ۲، میدان اربعین و موکب مولا امیرالمومنین علی‌ابن‌ابیطالب (ع) بازدید کرد و در جریان امور قرار گرفت.

آخرین اخبار مرز مهران/کنارگذر کنجانچم زیر بار ترافیک رفت

در این بازدید که از میدان اربعین تا پایانه مرزی مهران بیش از ۴ ساعت به طول انجامید استاندار ایلام ضمن تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل تردد زوار و خدمات‌دهی، از محل جانمایی مواکب نیز بازدید کرد.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در این بازدید دستورات لازم را برای ارائه خدمات به زوار صادر کرد.

۱۶۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

علی عباس شفیعی اظهار کرد: با نزدیک شدن به اربعین حسینی، زائران سفر خود را آغاز کردند و مرزهای کشور به خصوص مهران، با استقبال چشمگیر زائران رو به رو است به نحوی که از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر از مرز تردد داشته‌اند.

وی افزود: مرز مهران به دلیل نزدیکی به شهرهای عراق اولین گزینه از طرف زائران برای تردد بود و هر سال پذیرای عاشقان حسین (ع) از بیشتر استان‌های کشور است.

پروژه اربعینی کنارگذر پدافندی کنجانچم زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راهداری استان ایلام گفت: پروژه کنارگذر پدافندی کنجانچم در محور ایلام_ مهران با اعتبار بیش از ۲۲ میلیارد تومان و در جهت تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی، زیر بار ترافیک رفت.

سید زاهدین چشمه خاور افزود: این پروژه در محور ایلام- مهران به طول یک کیلومتر (شامل عملیات خاکی و احداث پل) به منظور تردد ایمن، تسهیل در تردد کاربران جاده‌ای و نگهداری بهینه از پل‌های بزرگ در برابر بارهای نامتعارف و ترافیکی احداث شده است‌.

آخرین اخبار مرز مهران/کنارگذر کنجانچم زیر بار ترافیک رفت

وی با بیان اینکه این پروژه در سال جاری با هدف ادامه اصلاح نقاط پرحادثه و تسهیل در تردد زوار اربعین‌حسینی آغاز شده است، عنوان کرد: احداث این پروژه علاوه بر حذف گره‌های ترافیکی در زمان برگزاری اربعین‌حسینی، به کاهش حوادث جاده‌ای و محافظت از پل بزرگ کنجانچم نیز کمک خواهد کرد.

تردد بیش از ۴۷ هزار نفر از مرز مهران در شبانه‌روز گذشته

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: ۴۷ هزار و ۱۳۲ زائر در شبانه‌روز گذشته برای زیارت عتبات عالیات از مرز مهران تردد کردند.

وی افزود: از این تعداد ۸ هزار و ۷۵۴ نفر ایرانی ورود و ۳۵ هزار و ۲۳۹ نفر خروج ایرانی ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام، ادامه داد: همچنین طبق آمار و در این بازه زمانی ۶۶۶ نفر از اتباع خارجی به کشور ورود و ۲ هزار و ۴۷۳ نفر از طریق پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی از کشور خارج شده است.

زائرسراهای ایلام ساماندهی می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: به منظور ارائه خدمات بیشتر به زائران حسینی و گردشگران، خانه‌های استیجاری و زائرسراهای ایلام سامان‌دهی می‌شوند.

فرزاد شریفی افزود: در ایام ویژه مانند ایام احیا و ایام شهادت ائمه مرز مهران شاهد تردد زوار بیشتری است و به همین دلیل در این ایام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ارائه خدمات ویژه به زوار اقدام می‌کند.

انتقال ۶۰۰ خودروی رها شده در مهران و مسیر پایانه مرزی به پارکینگ

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: خودروهای پارک شده در مسیرهای منتهی به شهر مهران و پایانه مرزی به جهت ممنوعیت توقف به وسیله جرثقیل به پارکینگ‌های مشخص منتقل خواهند شد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی افزود: زائرانی که خودروهای آنها به پارکینگ انتقال داده می‌شود برای آدرس خودروی خود در پارکینگ‌ها با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۲۰ فراجا ارتباط برقرار کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ