تظاهرات در اسرائیل برای آزادی اسرا و تغییر کابینه ادامه دارد

اقتصاد ایران: هزاران مهاجر صهیونیست خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا و اعلام تاریخ برگزاری انتخابات شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان در گزارشی‌های خود اعلام کردند، همچون شنبه‌های چند ماه گذشته هزاران نفر در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) از جمله در تقاطع کاپالان و خیابان بگین  تل‌آویو تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا و استعفای کابینه نتانیاهو شدند.

به نوشته این رسانه‌ها علاوه بر تل‌آویو 80 نقطه دیگر از (فلسطین اشغالی) شاهد تجمع اعتراض آمیز مهاجران صهیونیست نسبت به سیاست‌های کابینه نتانیاهو و درخواست برای امضا و اجرای فوری توافق مبادله اسرا و نیز اعلام تاریخ انتخابات شدند.

یکی از سخنرانان در تقاطع کاپالان در جمع معترضین گفت، مشکل تونل‌ها در سال 2014 هم به پایان نخواهد رسید، اما تونل‌ها تنها جهنم ما نیستند، ما تونل‌های جهنمی دیگری هم در آموزش، خدمات بهداشتی و درمانی، چند دستگی عمیق داخلی و از بین رفتن هویت ما به گرفتار شده‌ایم.

واللا نیوز هم به نقل از خانواده اسرای صهیونیست خبر داد، آنها از نتانیاهو می‌پرسند آیا اگر پسر تو هم در غزه اسیر بود باز هم به همین شکل رفتار می‌کرد؟

این رسانه عبری زبان خبر داد، از میان سخنرانانی که در تقاطع کاپالان در جمع معترضین حضور داشتند، مائیر شاتریت وزیر دادگستری و وزیر دارایی سابق (رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود است.

این سیاستمدار صهیونیست و هم حزبی نتانیاهو که به جمع معترضین پیوسته در سخنرانی خود گفت: روی سخنم با نخست وزیر است که او را به خوبی می‌شناسم و از نزدیک با او کار کرده‌ام، لطفا طوری با مسئله ربوده شدگان برخورد کن که گویی پسر خودت آنجاست، می‌دانم اگر بخواهی می‌توانی حساب خودت را از بن گویر و سموتریچ جدا کرده و به این شکنجه مستمر و وحشتناک خانواده‌های اسرا پایان دهی.

من برای 32 سال عضو لیکود بودم و امروز با اندوه می‌بینم که تحت حاکمیت لیکود چه بلایی بر سر اسرائیل می‌آید و چه کودتایی در آن شکل گرفته است.

این کودتا در تناقض با‌‌ ایدئولوژی لیکود است، امروز تن جاپوتنسکی (بنیانگذار لیکود) به خاطر رفتارهای امروز لیکود در گور می‌لرزد.

شماری از اعضای خانواده اسرای صهیونیست هم در گفتگو با رسانه‌های عبری زبان تاکید کرد، در صورت ادامه روند فعلی توسط بنیامین نتانیاهو ما جز اجساد اسرا چیزی به دست نخواهیم آورد.

خانواده اسرا که همچنان در مقابل وزارت جنگ اسرائیل در خیابان بگین تجمع کرده‌اند در بیانیه هفتگی خود تاکید کردند، نتانیاهو به شکل مستمر و متعمدانه در امر آزادی اسرا کارشکنی می‌کند. در حالی که هر روزی که می‌گذرد جان اسرا بیشتر در معرض خطر قرار می‌گرد.

خانواده اسرای صهیونیست نتانیاهو را علنا و رسما متهم کردند که روی زندگی گروگان‌ها و با هدف حفظ جایگاه خود در قدرت، قمار می‌کند، آنها به نتانیاهو هشدار دادند اگر به کارشکنی‌های خود ادامه دهد و به سرعت حاضر به دستیابی به توافق فراگیر برای بازگشت تمامی اسرا نگردد، چیزی جز جسد عاید اسرائیل نخواهد شد اگر البته چنین چیزی هم عاید اسرائیل بشود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ