اعتراضات فعالان زیست محیطی در چندین فرودگاه آلمان

اقتصاد ایران: رسانه‌ها از اعتراضات فعالان اقلیمی موسوم به نسل آخر در چندین فرودگاه آلمان خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی کرونن سایتونگ، فعالان اقلیم موسوم به نسل آخر امروز شنبه در چندین فرودگاه آلمان علیه حمل و نقل هوایی آسیب‌رسان به اقلیم تظاهرات کردند. از جمله، آنها خود را جلوی یک جت شخصی در سیلت چسباندند و خمیر سیاه رنگی را در ترمینالی در دورتموند ریختند.

همانطور که این گروه اعلام کرد، فعالان زیست محیطی در فرودگاه دورتموند پوسترهایی با نوشته "نفت می کشد" را نیز در دست داشتند.

به گفته پلیس آلمان حدود 14 فعال زیست محیطی هم در ترمینال فرودگاه اشتوتگارت تظاهرات کردند که البته عملیات پرواز تحت تأثیر قرار نگرفت.

در فرودگاه سیلت، یکی از اعضای موسوم به نسل آخر روی بال یک جت خصوصی پارک شده نشست و این اقدام در ویدئویی از این گروه در سرویس آنلاین X دیده می شود. این سازمان اعلام کرد که فعالان همچنین خود را به آسفالت چسبانده اند.

گروه موسوم به نسل آخر این انتقاد را وارد می کنند که پروازهای دورتموند به مونیخ هنوز در حالی ارائه می شود که این پروازها "پروازهای داخلی به راحتی غیرقابل استفاده" و "به ویژه مضر" بودند.

این گروه همچنین اعلام کرد که این مضحک است که پروازهای Sylt به دوسلدورف، مونیخ یا فرانکفورت هر روز انجام شود. به گفته این معترضان هواپیماها نفت و گاز و مواد خام فسیلی را می سوزانند که موجودیت ما را به شدت تهدید می کند.

در چند هفته گذشته هم فعالان اقلیم نسل گذشته به طور موقت عملیات پرواز در بزرگترین فرودگاه آلمان در فرانکفورت آم ماین و فرودگاه کلن/بن را فلج کرده بودند و موقتاً عملیات باربری در فرودگاه لایپزیگ/هاله را مسدود کردند.

به گفته این سازمان، هشت آپارتمان فعالان اقلیم نسل آخر هم روز پنجشنبه مورد بازرسی قرار گرفتند. این سازمان سپس اعلام کرد که با وجود "تلاش گسترده مقامات برای ارعاب" اعتراض خود را گسترش خواهد داد.

دوت فدرال آلمان چندی پیش به منظور مقابله با اعتراضات فعالان آب و هوایی در فرودگاه‌های آلمان تشدید تدابیر امنیتی را در دستور کار قرار داد.

کابینه دولت فدرال آلمان تصمیم گرفته است که قانون امنیت هوانوردی را تشدید کند تا از انجام اقدامات خطرناک در فرودگاه ها توسط فعالان به توصیف خود افراطی آب و هوا و سایر اغتشاشگران جلوگیری شود.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در توجیه این اقدام خود توضیح داد: هرکسی که به اموال فرودگاه حمله کند، خود را به باند فرودگاه بچسباند و حمل و نقل هوایی را به شدت مختل کند، نه تنها جان خود را به خطر می اندازد بلکه چنین حوادثی برای بسیاری از اطرافیان نیز خطرناک است.

دادستان ها در آلمان همچنین در حال تحقیق از برخی فعالان به زعم دولت افراطی به دلیل تشکیل یک سازمان جنایی هستند. قضات در مونیخ اعلام کردند که اجازه شنود تلفن آن ها هم داده شده است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ