معاریو: بخشِ لبنان شاباک عامل ترور رهبران حماس در خارج است

اقتصاد ایران: یک رسانه پرتیراژ صهیونیستی فاش کرد، شاباک عامل ترورهای انجام گرفته علیه فرماندهان میدانی حزب الله و حماس است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد، آنچه که از عملیات انجام گرفته در هدف قرار دادن فرماندهان میدانی و شاخص حزب الله یا حماس در خاک لبنان شاهد آن هستیم، بخشی از عملیات سرویس اطلاعات عمومی اسرائیل شاباک در بخش عملیات برون مرزی‌اش است.

در ادامه این گزارش آمده است، در حالی که همه نگاه‌ها به سوی پاسخ حزب الله به ترور فؤاد شکر فرمانده ارشد نظامی این حزب معطوف شده است، اردوگاه عین الحلوه شاهد ترور دیگر بود.

حمله هوایی دیروز جمعه اسرائیل منجر به ترور فرمانده گروه شبه نظامی اردوگاه عین الحلوه شد.

به زعم این رسانه عبری زبان حمله هوایی دیروز جمعه به عین الحلوه منجر به کشته شدن سامر الحاج فرمانده بارز جنبش حماس و مسئول امنیتی ارشد این اردوگاه شد.

براساس ادعاهای معاریو هفته گذشته نیز جمال الدین جواد یکی از فرماندهان نیروی الرضوان حزب الله نیز در حمله هوایی به منطقه النبطیه در جنوب لبنان ترور شد.

حدود 8 ماه قبل از آن صالح العاروری جانشین رئیس دفتر سیاسی حماس هم در دفتر خود در حومه جنوبی لبنان ترور شد.

به اعتراف این رسانه، سرویس اطلاعات عمومی اسرائیل شاباک و دقیقا بخش لبنان شاباک وارد مرحله جدیدی از عملیات شده است.

شاباک یک سرویس اطلاعاتی ـ امنیتی داخلی است که مسئولین ضد جاسوسی، حفاظت شخصیت‌های رسمی و حفاظت منابع راهبردی اسرائیل و نیز تحقیق  در رابطه با شرایط امنیتی شخصیت‌‌هایی که قرار است جایگاه‌های حساسی را در ساختار (رژیم) اسرائیل به عهده بگیرند، عهده دار بوده و بازوها و بخش‌های میدانی هم دارد.

به اعتراف این رسانه عبری زبان ترور الحاج در اردوگاه عین الحلوه بیانگر تحولی در بکارگیری نیروی نظامی و قدرت در شاباک به عنوان یکی از شاخه‌های ساختار اطلاعاتی اسرائیل تفسیر می‌شود.

این در حالی است که شاباک همزمان با عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان طی چند دهه گذشته عملیات میدانی خود را در لبنان کاهش داده اما بعد از دو دهه مجددا به آن بازگشته است.

معاریو همچنین فاش کرد، بعد از روی کار آمدن رونین بار در شاباک، او یک تیپ ویژه‌ای را برای تعامل با جنبش حماس در خارج ایجاد کرد، این تیپ بعد از شکست بزرگی که شاباک در 7 اکتبر 2023 متحمل شد، فعالیت خود را توسعه داد و علاوه بر تقویت عملیات در داخل غزه جبهه شمال و به ویژه لبنان را هم در دستور کار خود قرار داد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ